MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Smack AS og Coop Extra felt i MFU

Del
Plakat for produktet Look-O-Look er markedsføring særlig rettet mot barn


MFU ( Matbransjens Faglige Utvalg) har felt Smack AS og Coop Extra for å ha opptrådt i strid med MFUs retningslinjer. MFUs retningslinjer regulerer markedsføringsaktiviteter for mat og drikke mot barn og unge. Klager mente at en butikkoppstilling av godteriet Look-O-Look med en stor plakat er markedsføring særlig rettet mot barn. Dette har klager fått delvis rett i. Selve stativet er funnet i orden, mens plakatbruken ikke er forenlig med MFUs retningslinjer. Smack AS har rettet opp markedsføringen i COOP Extra. Vedtaket er enstemmig.

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Om MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

MFU - Matbransjens Faglige Utvalg
MFU - Matbransjens Faglige Utvalg



+47 411 04 055http://www.mfu.as

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å sikre at markedsføring av visse typer mat og drikke til barn er innenfor bransjens retningslinjer. Alle kan klage på markedsføringstiltak via www.mfu.as. Helse og Omsorgsdepartementet og Barne, Likestillings og Inkluderingsdepartementet er inneforstått med det arbeidet som foregår i MFU. 

Følg pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye