MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Smack AS og Coop Extra felt i MFU

Del
Butikkoppstilling er markedsføring særlig rettet mot barn

MFU ( Matbransjens Faglige Utvalg) har felt Smack AS og Coop Extra for å ha opptrådt i strid med MFUs retningslinjer med et display av godteriprodukter fra Look-O-Look. MFUs retningslinjer regulerer markedsføringsaktiviteter for mat og drikke mot barn og unge. Klager mente at bilder av lekende barn på plakater knyttet til oppstilling av godteriet Look-O-Look er markedsføring særlig rettet mot barn. Det har klager fått MFUs medhold i. Smack AS har rettet opp markedsføringen i COOP Extra.

Nøkkelord

Kontakter

Dokumenter

Om MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

MFU - Matbransjens Faglige Utvalg
MFU - Matbransjens Faglige Utvalg



+47 411 04 055http://www.mfu.as

Om MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

MFU - Matbransjens Faglige Utvalg
MFU - Matbransjens Faglige Utvalg
℅ ANFO, Arbinsgate 2
0253 Oslo

+47 93 25 94 61
http://www.mfu.as
Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å sikre at markedsføring av visse typer mat og drikke til barn er innenfor bransjens retningslinjer. Alle kan klage på markedsføringstiltak via www.mfu.as. Helse og Omsorgsdepartementet og Barne, Likestillings og Inkluderingsdepartementet er inneforstått med det arbeidet som foregår i MFU.

Følg pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye