Slutt på krøllete kvitteringer

Nå får du digital kvittering neste gang du handler i butikken.

Papirkvitteringer mellom butikker og deres kunder går nå mot slutten. Fra og med mandag 27. juni vil brukere av MobilePay få muligheten til å motta digitale kvitteringer fra de kjeder som tilbyr dette. Først ute med å tilby dette er REMA 1000.

- Dette er noe som har vært etterspurt fra MobilePay brukere siden vi lanserte mobilbetaling i alle REMA 1000 butikkene 1. desember i fjor. Nå er vi glade for å tilby digital kvittering fra i dag, sier leder for MobilePay i Norge, Knut Anders Wangen.

Som bruker av MobilePay trenger du derfor ikke mer å lete i skuffer og skap etter kvitteringer for å bruke i forbindelse med en garanti eller reklamasjon. I stedet kan du i fritekstsøk raskt finne kvitteringen du er på jakt etter i MobilePay appen.

Trygt og enkelt
Wangen mener at elektroniske kvitteringer er en helt sentral brikke for å gjøre mobilbetaling enkelt og hurtig for kundene.

- Kvitteringer har en viktig funksjon i hverdagen, og  integrasjonen av kvitteringer og mobilbetaling passer inn i vår ambisjon om å kunne tilby kundene en trygg og enkel handleopplevelse. Dessuten er det en miljøgevinst her, sier Wangen.

Alt du trenger er å godkjenne når betalingen dukker opp på skjermen. Det tradisjonelle papirarbeidet er lagret mobilt, og det er lett tilgjengelig.

Enklere hverdag
Samtlige 570 butikker i REMA 1000 kan tilby brukere av MobilePay digital kvittering fra i dag. Det gleder kommunikasjonssjef Mette Fossum Beyer i REMA 1000.

- Vår viktigste jobb er å gjøre hverdagen enklere for folk. Som alltid satser vi i REMA 1000 på de konseptene som gjør hverdagen enklere, sunnere og smartere for kundene våre. Derfor er vi glad for å være først ute med å tilby denne tjenesten, sammen med MobilePay, sier Mette Fossum Beyer.

For MobilePay:
Kommunikasjonsrådgiver Even Gaarde-Landre