Slik kan Marienlyst bli i fremtiden

NRK inviterer pressen til Store Studio tirsdag 24. oktober kl. 17.00 for å vise hvordan fem arkitekt-team ser for seg et Marienlyst uten NRK.

Foto: Gregard Pallotta, NRK.

Program:

• Velkommen ved kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen
  • Rammene for parallelloppdraget ved Ole Falk Fredriksen, Civitas
  • Presentasjon av de fem arkitektforslagene ved Geir Haaversen, Alab, Civitas
  • Veien videre ved Thor Gjermund Eriksen

Fra kl. 18.00 åpner vi for spørsmål fra salen og intervjuer.

Tidligere i år ble det utlyst et parallelloppdrag for å få belyst mulig utvikling og bruk av området dersom NRK flytter. Forslagene som legges frem i dag er kun skisser. NRK har ønsket å utforske hvilke muligheter og verdier som ligger i eiendommen, før man kan ta en beslutning om å flytte virksomheten.

Arkitektteamene som har levert sine forslag er:

• 4B Arkitekter og IN'BY
  • HRTB Arkitekter, Niels Torp Arkitekter og Code
  • Powerhouse Company og Real Estate Development Company
  • Rodeo, Rebuilding, Opak og Henning Larsen Arkitekter
  • Transborder Studio

Send navn på journalist og fotograf som ønsker å delta til presseansvarlig Irene Elisabeth Rossland, irene.elisabeth.rossland@nrk.no, tlf.: 98820309

Foto: Gregard Pallotta, NRK.

Så mange så Monsens premieretur20.7.2018 10:43Pressemelding

I forrige uke startet årets sommertur med Lars Monsen i spissen. På premiereturen på Hardangervidda, som ble sendt på NRK1 torsdag 12. juli, fulgte 37.000 seere med på den fem timer lange turen. Det ga en markedsandel på 22 prosent. 268.000 var innom sendingen i minst ett minutt. Antall seere på fredagens minutt for minutt-sending lå på 39.000, og disse tallene økte på lørdagen til 50.000. På søndagen lå tallet på 77.000 seere. – Det er tydelig at folk setter pris på opplevelser fra fjellet. Vi er strålende fornøyd med første uken, sier Thomas Hellum, som er prosjektleder for «Monsen minutt for minutt». Sommeråpent «Sommeråpent», som sendes på NRK1 om kvelden, hadde 454.000 seere på premieren 12. juli, og en markedsandel på 52 prosent. I løpet av helgen lå tallene for «Sommeråpent» på 286.000 (fredag), 346.000 (lørdag) og 397.000 (søndag). – «Sommeråpent» har de største tallene og er flaggskipet på kvelden - og det er som forventet når programmet går i beste sendetid. «Monsen minutt fo