Thon Eiendom

Slik er nye AMFI Moa

Kjøpesenteret AMFI Moa i Ålesund er utvidet med 35.000 kvadratmeter. I den nye delen er det nå nytt kinosenter, bibliotek og 40 nye butikker og spisesteder.
ÅPNER 1. NOVEMBER: I den nye delen på AMFI Moa åpner ny kino, bibliotek og 40 nye butikker og spisesteder. Foto: AMFI Moa

Senterleder Anne Mari Kleppe gleder seg til åpningsdagen:

– 1. november åpner den nye delen av AMFI Moa i Ålesund. Vi er nå et stort regionssenter som tilbyr opplevelser, god mat og shopping under samme tak. Vi er en møteplass for hele regionen med ny kino, nytt bibliotek og 40 nye butikker og spisesteder, sier hun.

Nytt kinosenter og bibliotek
I 3. etasje ligger Odeon Ålesund som har seks saler. Tre av salene er VIP-saler og det er kiosk og loungeområde tilknyttet kinosenteret.

Moa Bibliotek åpner i 1. etasje. Biblioteket blir selvbetjent utenfor åpningstidene og det er to innganger – en fra gaten og en fra senteret.

Fra før har AMFI Moa 1500 arbeidsplasser, og den nye delen fører til 300 nye arbeidsplasser på kjøpesenteret.

Store møbelbutikker
Nytt på AMFI Moa, er satsingen på møbler og interiør.

– Vi åpner både Bolia og Home & Cottage. Disse butikkene selger møbler, interiør og design. Dette er noe vi ikke har hatt tidligere. Det har vært et bevisst ønske for oss å kunne tilby møbler og interiør på Moa. Dette er noe kundene våre har ønsket seg lenge, forteller Kleppe.

Nye spisesteder og kaféer
Det åpner totalt syv nye spisesteder, kaféer og restauranter på AMFI Moa.

– Sabrura har et spennende konsept som serverer sushi og sticks. Espresso House har kaffe, kaker, salater og sandwicher. Jordbærpikene tilbyr en variert meny. Bæra lager smoothies og vil også ha matservering. Vinterhagen er en lokal restaurant og isbaren Funky Frozen Yogurt lar kundene lage sine yoghurtiskremer med forskjellige toppinger, sier Kleppe.

Det er planer om å åpne restaurantkjeden O’Leary i 2019.

Stor åpningsfest med utvidet åpningstid
1. november åpner den nye delen kl. 10. På åpningsdagen vil AMFI Moa holde åpnet til kl. 22.

– Vi skal ha en stor åpningsfest 1. november. Det blir masse ulike aktiviteter for både barn og voksne. Alle butikkene har åpningstilbud og kinoen skal vise premieren til Bohemian Rhapsody. Vi ønsker alle velkommen til oss for å se nye AMFI Moa, sier senterlederen.

Se liste over de nye butikkene og spisestedene her

Les mer om Odeon Ålesund her
Les mer om AMFI Moa her

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Se video av byggingen av den nye delen på AMFI Moa her

Bilder

Foto: AMFI Moa
Foto: AMFI Moa

Om Thon Eiendom

Thon Eiendom
Stenersgata 2A

+47 23 08 00 00http://www.thoneiendom.no

Thon Eiendom er eiendomsdivisjonen i Olav Thon Gruppen, som eies av Olav Thon Stiftelsen. Divisjonen består av bolig, kjøpesenter og næringseiendom. Olav Thon Gruppen eier ca. 500 eiendommer i Norge og utlandet, og eier/forvalter 94 kjøpesentre i Norge og Sverige.

Følg pressemeldinger fra Thon Eiendom

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Eiendom