Slik blir vinterens «Camp Senkveld»

«Senkveld»-programlederne Helene Olafsen og Stian Blipp har invitert med seg fem kjendiser og fem vinterhelter for å konkurrere i vinterutgaven av «Camp Senkveld».
«Camp Senkveld: Senkveld  vs. Vinterheltene». Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.

«Camp Senkveld» har denne sesongen fått tittelen «Camp Senkveld: Senkveld  vs. Vinterheltene». Slaget står i vintervakre omgivelser på Geilo.

«Vinterheltene»- teamet består av tidligere freestylemester og OL-vinner Kari Traa, tidligere profesjonell snøbrettkjører og X Games-vinner Daniel Franck, mangeårig skip på curlingslandslaget og verdensmester Thomas Ulsrud, tidligere skihopper Anette Sagen, og tidligere landslagstrener i langrenn og ekspertkommentator Morten Djupvik.

«Team Senkveld» består av programlederne Helene Olafsen og Stian Blipp, artist, blogger og programleder Tone Damli, TV-personlighet Petter Pilgaard og tidligere profesjonell ishockeyspiller og VGTV-profil Erik Follestad

Blipp på glattisen

«Senkveld»-duoen Stian og Helene stiller til start med litt ulike forutsetninger. Mens Helene har vært i verdenstoppen i snowboard, er vestlendingen Stian slett ikke født med ski på beina.

Sist jeg gikk på langrennsski var jeg 12 år. Jeg har stått to ganger på slalåm, og det var ingen imponerende prestasjon. Min far var bekymret da han hørte at vi skulle konkurrere i vintersport, ler Stian.

Men vi skal gi vinterheltene en god fight, og jeg elsker å konkurrere på lag med Helene, legger han til.

Olafsen vil vinne pokalen

Helene fikk smaken på seier etter forrige sesong med «Camp Senkveld», og er klar for å ta pokalen hjem igjen i denne sesongen.

Det var en utrolig følelse å klare å slå «Team Mesterne» i forrige sesong. Nå gleder jeg meg til å utfordre gamle kolleger fra vintersporten, og forhåpentligvis får jeg mulighet til å konkurrere på brett igjen, sier Helene Olafsen.

Lagene utfordres både fysisk og kreativt i konkurransene, og deltagerne får flekset både lattermuskler og konkurranseinstinkt.

- Taktikken vår er å overprestere i alle øvelser. Yte absolutt maks. Vi har rett og slett ikke råd til å være litt dårligere. Dette er jo en lagkonkurranse, og man er aldri sterkere enn det svakeste leddet, sier Olafsen.

«Senkveld med Helene og Stian» og «Camp Senkveld» har sesongpremiere på TV 2 og TV 2 Sumo fredag 8. februar kl. 22.15.

Unn Grethe BergePR- og medierådgiver

Pressekontakt for På tur med Dag Otto, Jakten på kjærligheten, Huskestue, Senkveld med Helene og Stian.

Tel:924 03 867ugb@tv2.no

«Camp Senkveld: Senkveld  vs. Vinterheltene». Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Team Senkveld» består av programlederne Helene Olafsen og Stian Blipp, artist, blogger og programleder Tone Damli, TV-personlighet Petter Pilgaard og tidligere profesjonell ishockeyspiller og VGTV-profil Erik Follestad. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Vinterheltene»- teamet består av tidligere freestylemester og OL-vinner Kari Traa, tidligere profesjonell snøbrettkjører og X Games-vinner Daniel Franck, curlingspiller Thomas Ulsrud, tidligere skihopper Anette Sagen, og tidligere landslagstrener i langrenn og ekspertkommentator Morten Djupvik. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
Programlederne Helene Olafsen og Stian Blipp er klar for sesong 2 av Senkveld med Helene og Stian og en ny runde med Camp Senkveld. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Team Senkveld»: Petter Pilgaard. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Team Senkveld» : Tone Damli. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Team Senkveld» : Erik Follestad. Foto. Helene Kjærgaard/TV 2.
«Vinterheltene»- teamet: Kari Traa. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Vinterheltene»- teamet: Daniel Franck. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Vinterheltene»- teamet : Anette Sagen. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Vinterheltene»- teamet: Morten Djupvik: Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.
«Vinterheltene»- teamet :Thomas Ulsrud. Foto: Helene Kjærgaard/TV 2.