Slik blir nye Thon Hotel Kirkenes

Thon Hotel Kirkenes pusser opp og får ny restaurant, bar og resepsjon.
Thon Hotel Kirkenes skal gjennomgå en omfattende oppgradering med ny design i spisesal og frokostsal, og får også ny barløsning og nytt kjøkken. Illustrasjon: Ramsøskar Interiørarkitekter AS

Thon Hotel Kirkenes, som ligger i Johan Knudtzens gate 11 i Kirkenes, skal pusses opp. Hotellet skal gjennomgå en omfattende oppgradering med ny design i spisesal og frokostsal, og får også ny barløsning og et nytt og velfungerende kjøkken.

– Thon Hotel Kirkenes har en fantastisk utsikt over havet med sin beliggenhet på kaia, og er et av våre store konferansehoteller i Finnmark. Nå skal deler av hotellet pusses opp og vi gleder oss til å vise frem hotellet og et nytt restaurantkonsept på nyåret, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Bak oppussingen står designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, og interiørarkitekt Trond Ramsøskar.

– Thon Hotel Kirkenes ligger vakkert til helt nede ved Varangerfjorden, i nord har man bare Barentshavet.  Vinteren er lang i Finnmark.  Vi har derfor valgt å spille på sterke, glade og solfylte farger som motvekt til vinterens hvite vidder, og i pakt med det nordnorske glade lynne, sier Berdal Haga og Ramsøskar.

Resepsjonen, baren og spisesalen på hotellet får også nytt design.

– Allerede når du kommer inn i resepsjonen i Thon Hotel Kirkenes vil du møte fargene. Resepsjonen er holdt i solgul. Herfra skuer man inn i spisesalen, som har en storslått utsikt til fjord og fjell. Dette brytes av et dominerende bilde av sommerlig frodighet. Her ligger også baren, hvor naturen i Finnmark anes i møblenes farger og materialer. Utenfor det åpne kjøkkenet kan man innta sin frokost med de store vinduene ut mot Varangerfjorden. Møblene her er holdt i gult og turkis, en frisk start på dagen. Flisene over bufféen er delikate i blått og hvitt. Nyinnredningen av Thon Hotel Kirkenes har vært et morsomt prosjekt. Man kan spille mye på beliggenheten, i nær kontakt med naturen, sier Berdal Haga og Ramsøskar.

Thon Hotel Kirkenes har 143 rom og suiter, og har plass til 300 personer i den største konferansesalen. Hotellet holder åpent under oppussingen som begynner i oktober og som vil vare i ca. tre måneder.

Les mer om Thon Hotel Kirkenes her

+47 23 08 00 00https://www.thonhotels.no

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år.

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Følg pressemeldinger fra Thon Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Hotels