Slik blir nasjonaldagen med «God 17. mai Norge»

Det blir 17. mai-stemning fra morgenen på TV 2 og TV 2 Nyhetskanalen, med aktuelle gjester, vakker musikk og direkterapportering fra hele landet.

«God 17. mai Norge»-gjengen som skal feirer nasjonaldagen sammen med TV 2-seerne. Fra venstre Ane Nyrerød, programlederparet Vår Staude og Jan Thomas, Wenche Andersen, nyhetsankere Rune Kjos og Yvonne Fondenes.

Jan Thomas og Vår Staude er på plass i «God 17. mai Norge» på Aker brygge fra klokken 07.55 og skal lede seerne gjennom nasjonaldagssendingen. Wenche viser oss hvordan man kan tilberede tradisjonell 17. mai-mat med en ny vri, mens Finn Schjøll gir oss sine dekorasjonstips. Nyhetsankerne Rune Kjos og Yvonne Fondenes gir oss stemningsrapport fra Oslo, og det blir direkterapportering fra flere steder i landet. Ane Nyrerød er også på plass og gir oss siste nytt om været på nasjonaldagen.

Petter og Vendela kommer på besøk, det gjør også Eva Weel Skram som byr på stemningsfull sang. Hanne Krogh, sønnen Sverre Krogh Sundbø og svigerdatteren Cecilie Krogh er også blant gjestene i sofaen denne dagen.

TV 2 og TV 2 Nyhetskanalen starter feiringen allerede fra klokken 07.00 med siste nytt fra landet. Fra klokken 07.55 er gjengen i «God 17. mai Norge» på plass i studio fra Aker brygge.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, God morgen Norge, God kveld Norge, barne-tv, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no

Ane Nyrerød, programlederparet Jan Thomas, Vår Staude og Wenche Andersen.
Rune Kjos og Yvonne Fondenes er nyhetsankere som rapporterer fra folkelivet på nasjonaldagen.
Vår Staude og Jan Thomas er programledere for "God 17.  mai Norge".
Vår Staude og Jan Thomas er programledere for "God 17. mai Norge".