Slik blir høsten på TV 2

Seer-favoritter som ”Farmen, ”Skal vi danse”, ”Petter Uteligger”, dramaserien ”Frikjent”, ”Jakten på kjærligheten”, ”Senkveld”, ”Tid for hjem” og ”Gylne tider” får på TV 2 i høst selskap av den nye storsatsingen The Stream, John Brungot i fri dressur i ”Live på direkten”, spennende avsløringer i ”Helsekontrollen”, og mennesker som vil glede andre i ”Rett fra hjertet”. Og mye mye mer.

TV 2-profilene samlet i Grieghallen under dagens høstlansering.

Selv om denne sommeren har vært strålende på TV 2, er høsten nå endelig i gang igjen! Høsten har alltid vært spesiell på TV 2, for med høsten kommer alt seerne elsker med TV 2 endelig tilbake! Og denne høsten kan seerne kose seg med flere TV 2-favoritter enn noen gang tidligere!

Denne uken er det sesongpremiere på TV 2-suksesser som ”God morgen Norge”, ”Hotel Cæsar”, ”Jakten på kjærligheten”, ”Åsted Norge”, ”Tid for hjem”, ”TV 2 hjelper deg”, ”Matkontrollen”, ”Skal vi danse”, ”God kveld Norge” og ”Gylne tider”. I tillegg byr uken også på en rekke helt nye TV 2-satsinger.

I ”Budkrigen” følger vi kjøpere, meglere og selgere tett under budrundene. Hvilke taktikker er smarte å velge, og hva bør du vite før du hiver deg ut i en budrunde? Marte Spurkland går helseindustrien etter i sømmene i nyvinningen ”Helsekontrollen”. I humorprogrogrammet ”Live på direkten” ser John Brungot på hva som har preget mediebildet i uka som har gått, hvem som sa og gjorde hva, og ikke minst; hva som var morsomt med det.

Førstkommende fredag braker det løs i en av TV 2s aller største nysatsinger noensinne, den norskutviklede musikk-konkurransen ”The Stream”, der Espen Lind, Marion Ravn og Cato Sundberg representerer verdens tre største plateselskaper i jakten på en ny Spotify-suksess. Man oppdager i dag popartister på en helt annen måte enn for bare få år siden, og ”The Stream” speiler denne nye virkeligheten på en spennende måte.

Og søndag viser Solveig Kloppen og Samuel Massi oss hvor langt folk er villige til å strekke seg for å glede noen de er glade i ”Rett fra hjertet”.

Senere i høst er det klart for en ny sesong av ”Farmen”, og i andre sesong av ”Frikjent”, TV 2s største dramasuksess noensinne, skal sannheten endelig frem om hva som skjedde i Lifjord for mange år siden. Og i ”Best av de beste – Team” skal tolv av våre største profiler fra fire vinteridretter kjempe for sitt lags ære. Så får vi se om det blir ishockey, langrenn, skiskyting eller skøyter som stikker av med seieren.

TV 2 Humor får vi i høst ny norsk humor hver dag fra mandag til torsdag med ”Krisemøte", ”Sølvrekka”, ”Humornieu” og ”Aktiv på dagtid”.

TV 2 Livsstil kan du bli ”Sexy på 100 minutter” med programleder Marte Bratberg og hennes team av landets fremste stylister. Vi kan bli innspirert av ”Rom123” og få mer av den Gullrute-nominerte serien ”Kjære mamma”.

TV 2 Zebra byr på nye episoder med ”Iskrigerne” og ”Fjorden Cowboys”.

- Vi føler vi har en veldig sterk og spennende høstmeny for seerne. Aldri før har vi kunnet by seerne på så mange TV 2-favoritter på et brett, og vi har store forventninger til flere av de nye programkonseptene. Målet er å speile den norske virkeligheten på best mulig måte. Vi ønsker å lage aktualitet med endringskraft og underholdning som gjør en forskjell. Det er en hårete ambisjon, men det er det som driver oss, sier TV 2s programdirektør, Jarle Nakken.

BILDER FRA ALLE HØSTENS TV 2-PROGRAMMER: https://www.flickr.com/photos/tv2norge/albums/72157671441694950

MER INFO OM DE FORSKJELLIGE PROGRAMMENE:

Unn Grethe BergeKommunikasjonsrådgiver Vårt lille land, Dokument 2, Rett fra hjertet, Helsekontrollen, Mer en gull, På tur med Dag Otto, Jakten på kjærligheten, Kjære mamma, Huskestue.

924 03 867 / 55 90 82 31ugb@tv2.no

Johanne Viken SandnesKommunikasjonsrådgiver Konsernkommunikasjon, Sommerhytta, Stian Blipp-show, En bit av historien, Bloggerne, Hotel Cæsar, Sporten og Nyhetene.

959 21 208 / 55 90 82 18jvs@tv2.no

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver Hver gang vi møtes, Best av de beste, God kveld Norge, Idol, Iskrigerne, Live på direkten, Matkontrollen, Petter uteligger, TV 2 hjelper deg.

934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

Jan-Petter DahlKommunikasjonssjef i TV 2. Kontaktperson for spørsmål om seertall for TV 2-kanalene. Pressekontakt for VM i Håndball og Allsang på grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

TV 2-profilene samlet i Grieghallen under dagens høstlansering.