Slik blir ”God sommer Norge” på TV 2

Katarina Flatland og Petter Pilgaard er blant programlederne i ”God sommer Norge” med premiere i slutten av juli på TV 2.
Foto: Espen Solli.

Mandag 29. juli er det klart for sesongens første ”God sommer Norge”, direkte fra studio på Aker Brygge.

Gjennom fire uker skal fire ulike programlederpar invitere kjente gjester og folkekjære artister til den gode praten. Det blir underholdning, sterke historier, de største snakkisene og fengende musikk.

Første uke av ”God sommer Norge” ledes av Katarina Flatland og Petter Pilgaard.

- Jeg gleder meg veldig til utfordringen jeg er gitt med å være programleder for ”God sommer Norge”! Jeg har vært med på mye moro og galskap, men dette er min første programlederrolle,  derfor er jeg ekstra glad for tryggheten det gir å ha Katarina som min makker. Hun er både dyktig, rutinert og morsom, sier Pilgaard.

- Jeg skal forberede meg godt fram til premieren, men vil også være meg selv i programmet, og stille spørsmål til gjestene som faller meg inn, og ting jeg genuint lurer på, legger Pilgaard til.

I uke 32 er Desta Marie Beeder og Jon Børrestad programledere, i uke 33 tar Bjarne Brøndbo og Linn Wiik over stafettpinnen, før siste uken ledes av Julie Strømsvåg og Markus Bailey.

Studio ligger på Aker Brygge, men ”God sommer Norge” tar også turen rundt i Norges kriker og kroker. Vår Staude, Kristina Kvistad Hustad og Kadafi Zaman er blant programmets reisereportere.

Det blir ekte sommerstemning og en rekke kjendiser bidrar med sine beste sommertips. I tillegg blir det seerkonkurranser, sprell og moro.

Svein Østvik, også kjent som Charter-Svein, skal også ut på oppdrag for ”God sommer Norge”. Svein kjenner Gran Canaria inn og ut, men er ikke særlig bereist i sitt eget hjemland. Derfor vil han for første gang reise på ferie i Norge, men han ønsker ikke noen avslappende ferie. Han vil gjerne hjelpe til, og tar ethvert oppdrag på strak arm. Derfor har ”God sommer Norge” oppfordret det norske folk til å sende inn sine ønsker om hva de vil bruke Svein til. Via tv2.no har det kommet inn 15.000 henvendelser. Han er blant annet ønsket til å være toastmaster, begravelsesagent, fotballkommentator, å male hus og være frisør.

”God sommer Norge” lader også opp vil valghøsten, og skal sette både lokale ordførere og topp-politikerne på en skikkelig prøve.

”God sommer Norge” har premiere på TV 2 mandag 29. juli på TV 2, og sendes hver mandag, tirsdag, onsdag og fredag i fire uker.

Anne Martha LeidlandPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Norske Talenter, Truls à la Hellstrøm, Best før og God sommer Norge.

Tel:476 45 065aml@tv2.no

Foto: Espen Solli.
Foto: Espen Solli. Petter Pilgaard og Katarina Flatland.
Foto: Espen Solli. Markus Bailey og Julie Strømsvåg.
Foto: Espen Solli. Jon Børrestad og Desta Marie Beeder.
Foto: Espen Solli. Linn Wiik og Bjarne Brøndbo.
Svein Østvik. Foto: Espen Solli.