Slik blir festdagen med TV 2!

Kom i 17.mai-stemning fra morgenen av med TV 2! Her blir det møter med aktuelle gjester, vakker musikk og direkterapporter fra en rekke steder i vårt langstrakte land.

Her er gjengen som skal feire 17.mai sammen med seerne. F.v. Rune Kjos, Wenche Andersen, Peter Moi Bubresko, Desta Marie Beeder, Ane Nyrerød og Cathrine Fossum. Foto: Espen Solli/TV 2

På nasjonaldagen går TV 2 og Nyhetskanalen i samsending og starter feiringen allerede kl.07.00! Fra kl. 07.55 er programlederne Desta Marie Beeder og Peter Moi Bubresko klar med "God 17.mai Norge" fra Aker Brygge.

Wenche disker selvsagt opp med festfrokost, mens Finn Schjøll er på plass med dekorasjonstips. Ane Nyrerød presenterer 17.mai-været, og nyhetsankerne Cathrine Fossum og Rune Kjos er med fra Slottsplassen.

Vakker musikk

I tillegg blir det vakker musikk fra Helene Bøksle, mens de populære gutta i Staut har laget en helt egen versjon av "Mellom bakkar og berg" som har urpremiere hos "God 17.mai Norge".

Kjærligheten blomstrer i kjendis-Norge og blant gjestene er gifteklare Katarina Flatland og Harald Meling Dobloug og Samantha Skogrand og Emil Hegle Svendsen.

Direkterapporter fra en rekke steder

Vi går også direkte til blant annet Skaugum, Bergen og statsminister Erna Solberg, Kristiansand og Tromsø. Alt som hører en 17.mai-morgen til får du altså på TV 2!

Programlederne for "God 17.mai Norge" Desta Marie Beeder og Peter Moi Bubresko. Foto: Espen Solli/TV 2
Rune Kjos og Cathrine Fossum er med fra Slottsplassen. Foto: Espen Solli/TV 2
Wenche Andersen, Peter Moi Bubresko, Desta Marie Beeder og Ane Nyrerød. Foto: Espen Solli/TV 2