Slik blir det nye postbudet ditt
Medarbeiderne i Posten og Bring er til stede over hele landet hele uken. Postbud og sjåfører er lett å kjenne i sine røde og grønne uniformer. Nå har de selv bidratt til en kraftig oppgradering av arbeidstøyet.
- Våre medarbeidere får uniformer med moderne snitt og stoff. Det sikrer uniformer av høy kvalitet, økt holdbarhet og bedre brukervennlighet, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.
Smarte løsninger
Det har vært et omfattende forarbeid der postbud, sjåfører og terminalmedarbeidere har bidratt med innspill og behovstilpassede løsninger. Blant annet får de nye uniformene en isolert lomme til mobiltelefonen.
Uniformene har fått et enklere og mer funksjonelt design, med færre kritiske punkter hvor plaggene kan gå i stykker. Ytterklærne har mekanisk stretch, er formsydd og inngår i et trelags smart-system for bedre pusteevne og isolasjon.
I tillegg er det gjort enkelte endringer på farge og utforming av de nye uniformene.
Viktig med tillit
- Posten og Bring nyter stor tillit i samfunnet. Det er viktig for oss å ha lett gjenkjennelige medarbeidere i uniform. Dette er mer enn arbeidstøy. Det er et symbol på god service som våre medarbeidere er kjent for, sier Wille.
Hvert år bruker Posten Norge rundt 10 millioner kroner på nye uniformer. Nå reduseres utgiftene takket være færre plagg i uniformkolleksjonen, økt levetid på plaggene og redusert lagerhold.
Liker den nye uniformen
En av dem som allerede har fått prøve den nye kolleksjonen, er postbudet Jan Vidar Kveen på Hamar.
- Førsteinntrykket er kjempebra! Dette er en klar forbedring, og jeg liker den sporty utformingen. Det er litt som klær du kan bruke på fjelltur. Det er både behagelig og moderne, sier Kveen.
De gamle uniformene vil fortsatt være i bruk enkelte steder fremover. Plaggene skiftes gradvis ut etter hvert som de gamle slites ut. Innen utgangen av 2019 vil alle ha ny uniform.
Kontakter
John EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom