HomeAway

Slik bestiller du ferie sammen med familien

95 prosent av alle nordmenn* har tilgang på en smarttelefon, og vi bruker den mye – bortsett fra når vi klikker «Bestill» på valg av ferie, da feiger vi ut.
Foto: Daniel Korpai

En fersk undersøkelse fra ferieboligutleieren HomeAway, viser at selv om mange av oss bruker smarttelefonen til ferieresearch, er det kun 17 prosent av oss som til slutt klikker «Bestill» på mobile enheter, mens 44 prosent oppgir at de benytter PC til å bestille ferien.

Undersøkelsen fra HomeAway viser at det er forskjell på bestillingsvanene rundt om i landet. Hver femte vestlending bruker mobile enheter når de skal bestille ferie, i motsetning til trøndere hvor bare 15 prosent sier det samme.

- Feriehus er den perfekte og foretrukne feriemåte for familier. Og for å sørge for at alle i familien får den ferien de ønsker, er det viktig at alle involveres. Inntil nå var det vanlig at familien måtte samles rundt PC´en når man skal foreta bestillingen, sier Aye Helsig, Regional Director Northern Europe i HomeAway. - Vi i HomeAway ønsker å gi våre kunder verktøy som gjør det enklere å booke en familieferie og gi alle familiemedlemmer en stemme. Derfor opprettet vi «Reisetavler» som gjør bestilling av familieferie på mobile enheter til en hyggelig opplevelse for hele familien, sier han

Vi handler stadig mer reiser på nett, og i 2019 bruker nordmenn mer enn 83 milliarder kroner på reiser i inn- og utland, viser nye tall fra Norsk E-handelsrapport. På landsbasis er det, ifølge undersøkelsen til HomeAway, i underkant av 8 prosent av oss som bestiller ferien via et reisebyrå. Blant eldre forbrukere over 65 år er det 13 prosent som benytter seg av slike tjenester.

Om undersøkelsen

Undersøkelsen er gjennomført av InFact på vegne av HomeAway 19. september 2019. Et landsrepresentativt utvalg av 1007 nordmenn over 18 deltok i undersøkelsen.

*Statistisk Sentralbyrå 2018.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Knut Narvestad, Involve! PR: knut@involve.no / Tlf: 992 39 711
Susanne Dopp, PR Manager CentralEurope: sdopp@vrbo.com / Tlf: +49 69 34872 3536

Foto: Daniel Korpai

Om HomeAway

Om HomeAway®
Ferieboligeksperten HomeAway driver med utleie av ferieboliger og representerer over to millioner unike steder å bo i over 190 land. HomeAway er en Vrbo-merkevare og en del av Expedia Group.

© 2019 Vrbo. Alle rettigheter reservert. Vrbo, HomeAway, Vrbo-logo og HomeAway-logo, er alle registrerte merkevarer for HomeAway.com, Inc.

Følg pressemeldinger fra HomeAway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra HomeAway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.