Infinitum

Skolebarn samlet inn 180 000 pantekroner til TV-aksjonen

23.10.2016 14:00 | Infinitum

Del

I år ble barna invitert med på innsamlingsdugnaden til TV-aksjonen igjennom en pantekonkurranse. Nå er resultatet klart – og totalbeløpet kan gi enhver gåsehud.

Vinneren av pantekonkurransen samlet inn over 20 000 kroner til TV-aksjonen på ti dager. Nå venter konsert og VIP-opplevelse med Marcus & Martinus.
Vinneren av pantekonkurransen samlet inn over 20 000 kroner til TV-aksjonen på ti dager. Nå venter konsert og VIP-opplevelse med Marcus & Martinus.

- Vi er så utrolig imponerte over engasjementet til barna. Mange skoleklasser og vennegjenger har samlet inn flere tusen pantekroner hver på bare ti dager. Jeg bøyer meg i støvet, sier Randi Haavik Varberg, direktør for informasjon og marked i Infinitum.

Grunnskoleklasser og vennegjenger over hele landet ble i år invitert til pantekonkurransen «Verdipant» av Infinitum, som eier og drifter pantesystemet i Norge. Til sammen har det blitt samlet inn 180 315 kroner fra 11. til 20. oktober.

– Både TV-aksjonen og Infinitum er opptatt av den gode norske dugnadsånden. TV-aksjonen er en årlig innsamlingsdugnad, og panteordningen er en kontinuerlig miljødugnad. Vi visste at barn også er utrolig flinke til å være med på dugnad, enten det er for fotballaget eller skolekorpset. Likevel hadde vi aldri drømt om at barna skulle pante for så store beløp, sier Varberg.

Konsert og VIP-opplevelse
Alle pengene fra pantekonkurransen går uavkortet til TV-aksjonen. I år går innsamlingen til Røde Kors og deres arbeid for mennesker i områder med krig og konflikt.

I forbindelse med konkurransen lanserer Infinitum begrepet verdipant. Verdipant betyr å pante og gi pengene til en god sak. Norges beste verdipantere får konsertbilletter og en VIP-opplevelse med Marcus & Martinus som premie. 

Vinnerne samlet inn 20 000
Vinneren av pantekonkurransen er «M&M jentene», en jentegjeng fra rundt om i landet som har blitt venner fordi de alle er stor fan av Marcus & Martinus. De 28 jentene har samlet inn utrolige 20 216 pantekroner til TV-aksjonen på ti dager.

- Nå gleder vi oss masse til dere kommer på konsert med oss, vi er klare for å gi en skikkelig VIP opplevelse med oss, sier Martinus.

Blant de over 80 klassene og vennegjengene som deltok i konkurransen, har hele 33 av dem samlet inn pant for over 2 000 kroner.

- De siste ukene har vært helt ville! Det er rått at dere har samlet inn så mye pant på så kort tid. Tenk så mye bra disse pantepengene skal gå til, sier Marcus.

Rørt over innsatsen
I tillegg til å samle inn for TV-aksjonen, var målet med konkurransen at den skal være en fin måte å lære barn både om viktigheten av å hjelpe andre mennesker, og om miljø og gjenvinning. Innsamling av pant på skolen, hjemme, hos besteforeldre eller i garasjen gjør det mulig for alle unge å være med å støtte en viktig sak.

- Jeg må innrømme at jeg blir rørt over barnas innsats. Disse pantepengene er med på å redde liv. Tusen takk til alle som var med å samle inn verdipant, avslutter Varberg.

Kontakter

For mer informasjon, kontakt:
Randi Haavik Varberg
Direktør informasjon og marked i Infinitum
+47 913 54 773
randi@infinitum.no

Bilder

Vinneren av pantekonkurransen samlet inn over 20 000 kroner til TV-aksjonen på ti dager. Nå venter konsert og VIP-opplevelse med Marcus & Martinus.
Vinneren av pantekonkurransen samlet inn over 20 000 kroner til TV-aksjonen på ti dager. Nå venter konsert og VIP-opplevelse med Marcus & Martinus.
Last ned bilde

Om Infinitum

Infinitum
Infinitum
Karenslyst allé 9c
0278 Oslo

+47 22 12 15 20http://infinitum.no
Siden 1999 har Infinitum eid og driftet panteordningen på gjenvinnbare drikkevarebokser og plastflasker med pantemerke. I 2014 byttet selskapet navn fra Norsk Resirk til Infinitum.

Følg saker fra Infinitum

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Infinitum på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Infinitum

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom