ŠKODAs nye by-SUV heter KAMIQ

Crossoveren ŠKODA KAMIQ blir det tredje tilskuddet i ŠKODAs SUV-familie.
  • ŠKODA fortsetter sin SUV-offensiv med en tredje modell på det europeiske markedet
  • KAMIQ får sin verdenspremiere på bilmessen i Genève i mars

Navnet KAMIQ stammer fra språket til inuitt-urbefolkningen nord i Canada og på Grønland. Ordet beskriver "noe som passer perfekt i enhver situasjon". Samtidig følger navnet samme trend som de andre ŠKODA SUV-modellene, hvor navnet starter med en K og ender på Q.

ŠKODA KAMIQ er en urban crossover som fremstår som den perfekte følgesvenn i hverdagen både i byen og på landet. Den kombinerer smidigheten og kjøreegenskapene til en kompaktmodell, med fordelene du får med SUV, som høy sittestilling, bedre oversikt, enkel inn- og utstigning og høy bakkeklaring.

ŠKODA KAMIQ har mange nye assistentsystemer og «Simply Clever»-løsninger. I tillegg er den som alle andre ŠKODA-modeller, svært generøs når det kommer til innvendig plass.

ŠKODA KAMIQ har sin verdenspremiere på bilutstillingen i Genève mars 2019.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Videokanal