ŠKODA SCALA med nytt interiør-konsept

- Den nye kompaktmodellen implementerer designelementer fra VISION RS-konseptet
- Moderne design møter rommelighet og klassens største bagasjerom
- Digitalt instrumentpanel med klassens største skjermer
- Seter og overflater i premium, Suedia-mikrofiber
- ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember

ŠKODA offentliggjør nå en skisse av sin kommende kompaktmodell, og gir med det et første glimt av interiøret i nye ŠKODA SCALA. Bilen blir den første ŠKODA-modellen som får det nye infotainment-systemet med frittstående skjerm sentrert i førerens synsfelt. Digitalt instrumentpanel er tilvalg, men leveres med klassens største skjerm. I tillegg til nye stoffvalg og premiummaterialer, kan ŠKODA SCALA også tilby god plass og et klasseledende bagasjerom på 467 liter.

Det nye interiørkonseptet til ŠKODA følger designspråket man så i konseptbilen ŠKODA VISION RS. SCALA blir den første produksjonsmodellen som får dette interiøret. Det nye instrumentpanelet går sømløst sammen med det uttrykksfulle eksteriøret. Den frittstående infotainmentskjermen er posisjonert høyt og rammet inn av en linje som forlenger linjene i panseret, men som også skaper en ergonomisk støtte for hånden ved bruk av berøringsskjermen. Instrumentpanelets og dørkarmenes soft-foam-overflater er i et design med nytt mønster og tekstur. Dette skal minne om de krystallformede strukturene som definerer ŠKODA-merkets stilretning for fremtiden.

Ambientebelysning med ulike fargevalg og kontrastsømmer i setet skaper en rommelig følelse, og en god stemning i kabinen. Som tilvalg kan kundene også velge setetrekk i det sofistikerte mikrofiberstoffet, Suedia. I kjent ŠKODA-stil er interiøret veldig rommelig, mye på grunn av bilens lange akselavstand på hele 2,649 mm.Takhøyden er på 982 mm og gir klasseledende hodeplass i baksetet. Bagasjerommet på 467 liter (1410 liter med baksetene slått ned), er også best i sin klasse.

Den store skjermen i ŠKODA SCALA er også størst i klassen. Det digitale instrumentpanelet er tilgjengelig som tilvalg, og har en skjerm som måler 10,25 tommer og lar føreren velge mellom ulike visningsmodus. Det nye infotainment-systemet, som er basert på siste generasjons Modular Infotainment Matrix, kommer med en berøringsskjerm som måler 9,2 tommer, og er plassert høyt, midt i førerens synsfelt.

Takket være den nye generasjonen av ŠKODA Connects mobile online-løsninger, kan man nå låse bilen opp og igjen fra mobilen, samt oppdatere software på infotainmentsystemet og i kartløsningen. Alle ŠKODA SCALA kommer til å være online til en hver tid, det er første gang i ŠKODAs historie. Flere førerassistentsystemer, som jobber i samarbeid med en rekke passive sikkerhetssystemer, sørger for at ŠKODA SCALA ivaretar sikkerheten til både passasjerer og sjåfør til enhver tid.

ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember i år.

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris