ŠKODA SCALA med nytt interiør-konsept

- Den nye kompaktmodellen implementerer designelementer fra VISION RS-konseptet
- Moderne design møter rommelighet og klassens største bagasjerom
- Digitalt instrumentpanel med klassens største skjermer
- Seter og overflater i premium, Suedia-mikrofiber
- ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember

ŠKODA offentliggjør nå en skisse av sin kommende kompaktmodell, og gir med det et første glimt av interiøret i nye ŠKODA SCALA. Bilen blir den første ŠKODA-modellen som får det nye infotainment-systemet med frittstående skjerm sentrert i førerens synsfelt. Digitalt instrumentpanel er tilvalg, men leveres med klassens største skjerm. I tillegg til nye stoffvalg og premiummaterialer, kan ŠKODA SCALA også tilby god plass og et klasseledende bagasjerom på 467 liter.

Det nye interiørkonseptet til ŠKODA følger designspråket man så i konseptbilen ŠKODA VISION RS. SCALA blir den første produksjonsmodellen som får dette interiøret. Det nye instrumentpanelet går sømløst sammen med det uttrykksfulle eksteriøret. Den frittstående infotainmentskjermen er posisjonert høyt og rammet inn av en linje som forlenger linjene i panseret, men som også skaper en ergonomisk støtte for hånden ved bruk av berøringsskjermen. Instrumentpanelets og dørkarmenes soft-foam-overflater er i et design med nytt mønster og tekstur. Dette skal minne om de krystallformede strukturene som definerer ŠKODA-merkets stilretning for fremtiden.

Ambientebelysning med ulike fargevalg og kontrastsømmer i setet skaper en rommelig følelse, og en god stemning i kabinen. Som tilvalg kan kundene også velge setetrekk i det sofistikerte mikrofiberstoffet, Suedia. I kjent ŠKODA-stil er interiøret veldig rommelig, mye på grunn av bilens lange akselavstand på hele 2,649 mm.Takhøyden er på 982 mm og gir klasseledende hodeplass i baksetet. Bagasjerommet på 467 liter (1410 liter med baksetene slått ned), er også best i sin klasse.

Den store skjermen i ŠKODA SCALA er også størst i klassen. Det digitale instrumentpanelet er tilgjengelig som tilvalg, og har en skjerm som måler 10,25 tommer og lar føreren velge mellom ulike visningsmodus. Det nye infotainment-systemet, som er basert på siste generasjons Modular Infotainment Matrix, kommer med en berøringsskjerm som måler 9,2 tommer, og er plassert høyt, midt i førerens synsfelt.

Takket være den nye generasjonen av ŠKODA Connects mobile online-løsninger, kan man nå låse bilen opp og igjen fra mobilen, samt oppdatere software på infotainmentsystemet og i kartløsningen. Alle ŠKODA SCALA kommer til å være online til en hver tid, det er første gang i ŠKODAs historie. Flere førerassistentsystemer, som jobber i samarbeid med en rekke passive sikkerhetssystemer, sørger for at ŠKODA SCALA ivaretar sikkerheten til både passasjerer og sjåfør til enhver tid.

ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember i år.

Teknologi, design og tilkoblingsmuligheter: Med ŠKODA SCALA har det tsjekkiske merket et nytt tilskudd i kompaktbilsegmentet26.10.2018 14:02Pressemelding

Bagasjerommet på ŠKODA SCALA er ett av de største i klassen I typisk ŠKODA-stil er det mye plass og fleksibilitet til tross for den kompakte størrelsen. Kraftige og effektive TSI- -motorer i tillegg til miljøvennlig naturgass (CNG), alle med turbo. Nye assistentsystemer bringer sikkerheten til et nytt nivå. Med ŠKODA Connect er det enkelt å koble sammen sjåfør, bil og omverdenen. Nytt særpreg, ny teknologi, nytt navn: Med ŠKODA SCALA utvider det tsjekkiske merket tilbudet i det populære segmentet for kompakte biler. Alle de nye modellene tilbyr et høyt aktivt og passivt sikkerhetsnivå, LED-hovedlykter og -baklykter, mye plass til bagasje og passasjerer, i tillegg til mange Simply Clever-funksjoner. Tre motorvarianter er tilgjengelig med 95,115 eller 150 hestekrefter. Denne 5-dørs-modellen kombinerer tiltalende design med en høy grad av funksjonalitet, og de nyeste tilkoblingsmulighetene. Med nye ŠKODA SCALA er det spennende designmønsteret fra VISION RS-studien, som imponerte på bilmes

ŠKODA KODIAQ RS – den første SUVen i RS-familien5.10.2018 09:39Pressemelding

Den sportslige og topp-utstyrte KODIAQ RS med debut på bilmessen i Paris Første ŠKODA SUV i RS-familien Den første ŠKODA SUV som kommer med full-LED frontlykter, og digitalt dashbord som standard Tilvalgsfargen Race Blue tilgjengelig for første gang på en ŠKODA SUV Inspirerende motorlyd takket være Dynamic Sound Boost Alcantara-detaljer i setene og i dørene Den mest sportslige utgaven av KODIAQ-familien tilbyr mye plass og praktiske løsninger KODIAQ RS med ny banerekord for en syvseters SUV rundt Nürburgrings Nordschleife Tidligere har ŠKODA avslørt flere detaljer om den nye ŠKODA KODIAQ RS, nå har den fått sin premiere på bilmessen i Paris. I en serie av bildedryss og noen eksklusive videoklipp har ŠKODA gitt noen smakebiter på hva man kan forvente av den første SUVen i ŠKODAs RS-familie – blant annet den kraftigste dieselmotoren som ŠKODA noen gang har laget, LED-frontlykter, digitalt dashbord, og den nye Dynamic Sound Boost-funksjonen som tilføyer en dynamisk karakter med en fyldig