ŠKODA SCALA - Ny kompaktmodell

Etter nylig å ha vist frem bilder av bilens silhuett, avslører ŠKODA nå navnet på sin nye kompaktmodell - ŠKODA SCALA.

> Med SCALA tar ŠKODA neste skritt fremover innen design og teknologi
> Første ŠKODA-modell med «ŠKODA» skrevet med bokstaver bak på bilen
> Introduseres til publikum innen utgangen av 2018

Navnet på den helt nye modellen kommer fra det latinske ordet "scala", som betyr "trapper" eller "stige" og symboliserer «neste steg» innenfor kompakt-segmentet for bilprodusenten.

Administrerende direktør i ŠKODA AUTO Bernhard Maier, understreker: "Med nye ŠKODA SCALA åpner vi et nytt kapittel i ŠKODAs kompakte klasse. Dette er en helt ny utvikling som setter standarder når det gjelder teknologi, sikkerhet og design i denne klassen. Vi er sikre på at SCALA kommer til å omdefinere A-segmentet for ŠKODA."

Med SCALA presenterer ŠKODA sitt nye eksteriør- og interiørdesignspråk for første gang i en serieprodusert modell. Designet henter inspirasjon fra konseptbilen VISION RS som hadde premiere på bilutstillingen i Paris.

ŠKODA tar også et sprang fremover når det gjelder teknologi, og tilbyr innovative funksjoner i den nye modellen som hittil kun har blitt sett i høyere segmenter. Et annet særtrekk ved modellen er at den er første serieproduserte modell med «ŠKODA» skrevet i bokstaver i stedet for logoen bak på bilen.

ŠKODA Norge forventer å ha priser klare og å kunne ta i mot bestillinger på nye ŠKODA SCALA i løpet av første kvartal 2019.