ŠKODA og Møller Bil Oslo Vest med nytt forhandlerkonsept

Åpner ŠKODA-forhandler på CC Vest kjøpesenter 18.november.

• Nytt og digitalt forhandlerkonsept
  • Første ŠKODA forhandleranlegg av dette formatet i verden
  • Følger kjøpesenterets åpningstider
  • ŠKODA i sterk vekst og endelig representert på vestsiden av Oslo

ŠKODA-forhandleren Møller Bil Oslo Vest skiller seg på mange måter fra de tradisjonelle bilanleggene. Beliggenheten, de digitale løsningene, størrelsen på anlegget og ikke minst de lange åpningstidene som følger CC Vest-senteret er nytt.

– Våre forhandlere har de siste to årene vært gjennom store oppgraderinger i tråd med ŠKODAs nye designprofil. Forhandleren på Oslo Vest følger selvsagt ŠKODAs designprofil og kommer i tillegg med en rekke nye, digitale løsninger for våre kunder, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA i Norge.

– I samarbeid med ŠKODA-fabrikken utvikler vi nye konsepter og høster erfaring. Forhandleren på Oslo Vest vil være et sted hvor det er naturlig at vi tester ut nye digitale løsninger og møter kundene der de er, på kundenes premisser, forteller Meiner.

Med ny forhandler på Oslo vest vil forhandlerkjeden bestå av 42 forhandlere i Norge. Forhandlernettet i Oslo og Akershus består fra før av forhandlere på Etterstad, Grorud, Rud i Bærum, Hvam på Romerike og Jessheim.

– På vestsiden av Oslo har vi imidlertid lenge vært på utkikk etter en mulig lokasjon. Åpningen av forhandleren på Oslo Vest er både et spennende konsept og ikke minst en etablering av en forhandler i et meget viktig område for oss, sier Meiner videre.

ŠKODA er i sterk vekst i Norge og forhandlernettet dekker allerede de største byene og de fleste distrikter i landet. Målet er å selge 9000 nye ŠKODA i 2017. Octavia, Kodiaq og Superb har hittil i år stått for den største delen av salget, og SUV-satsingen til fabrikken styrkes ytterligere i disse dager med lansering av nye KAROQ. ŠKODA har en rekke nye modeller som leverer det merket er så kjent for: Romslige biler, praktiske løsninger og ikke minst «value for money». Gjennom moderne design når ŠKODA stadig nye kjøpegrupper.

Nærområdet rundt Oslo vest er et av de mest ressurssterke områdene i Norge med stort potensiale for ŠKODA.

– Målet er å selge 250 nye ŠKODA i 2018, sier daglig leder Håkon R. Fergestad på Møller Bil Oslo Vest.

– Vi har ansatt ny salgssjef og 2 selgere som vil bemanne ŠKODA-forhandleren 6 dager i uken, og følge de ordinære åpningstidene på senteret, sier han videre.

– Åpningstidene til ŠKODA-butikken innebærer at kundene får en helt ny mulighet til å oppsøke bilforhandleren når det passer dem. Vi tror at kundene vil bli svært fornøyd med fleksibiliteten som ligger i de nye åpningstidene, sier Fergestad avslutningsvis.

Markedssjef for ŠKODA, Christian Johnsen (t.v.) og direktør for Møller Bil Oslo Vest, Håkon R. Fergestad

ŠKODA FABIA med oppgradert design18.1.2018 09:33Pressemelding

› ŠKODA FABIA oppgraderes med nytt utstyr › Moderne LED-lys foran og bak › Bilen vises på den internasjonale bilutstillingen i Geneve i mars Med nytt moderne design og nytt utstyr fremstår den oppgraderte FABIA som et attraktivt valg i småbil-klassen. ŠKODA FABIA leveres i to forskjellige utgaver, som kombi og stasjonsvogn. Kundene kan velge mellom 3 forskjellige moderne og drivstoff-økonomiske TSI bensinmotorer, som kan leveres med manuelt gir eller DSG automatgir. Utstyret omfatter blant annet nye LED lykter foran og bak, og flere nye designelementer. Nytt er også at FABIA nå tilbys med blant annet blindsonevarsling, Rear Traffic Alert og elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil. FABIA tilbys selvfølgelig også med ŠKODA Connect, og med den nyeste generasjon radio med DAB+. ŠKODA FABIA er solgt i mer enn 4 millioner eksemplarer siden 1999, og er en viktig modell og bidragsyter til ŠKODAs eventyrlige vekst de siste årene. Oppgradert ŠKODA FABIA kommer til Norge i løpet av høsten.