ŠKODA og Møller Bil Oslo Vest med nytt forhandlerkonsept

Åpner ŠKODA-forhandler på CC Vest kjøpesenter 18.november.

• Nytt og digitalt forhandlerkonsept
  • Første ŠKODA forhandleranlegg av dette formatet i verden
  • Følger kjøpesenterets åpningstider
  • ŠKODA i sterk vekst og endelig representert på vestsiden av Oslo

ŠKODA-forhandleren Møller Bil Oslo Vest skiller seg på mange måter fra de tradisjonelle bilanleggene. Beliggenheten, de digitale løsningene, størrelsen på anlegget og ikke minst de lange åpningstidene som følger CC Vest-senteret er nytt.

– Våre forhandlere har de siste to årene vært gjennom store oppgraderinger i tråd med ŠKODAs nye designprofil. Forhandleren på Oslo Vest følger selvsagt ŠKODAs designprofil og kommer i tillegg med en rekke nye, digitale løsninger for våre kunder, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA i Norge.

– I samarbeid med ŠKODA-fabrikken utvikler vi nye konsepter og høster erfaring. Forhandleren på Oslo Vest vil være et sted hvor det er naturlig at vi tester ut nye digitale løsninger og møter kundene der de er, på kundenes premisser, forteller Meiner.

Med ny forhandler på Oslo vest vil forhandlerkjeden bestå av 42 forhandlere i Norge. Forhandlernettet i Oslo og Akershus består fra før av forhandlere på Etterstad, Grorud, Rud i Bærum, Hvam på Romerike og Jessheim.

– På vestsiden av Oslo har vi imidlertid lenge vært på utkikk etter en mulig lokasjon. Åpningen av forhandleren på Oslo Vest er både et spennende konsept og ikke minst en etablering av en forhandler i et meget viktig område for oss, sier Meiner videre.

ŠKODA er i sterk vekst i Norge og forhandlernettet dekker allerede de største byene og de fleste distrikter i landet. Målet er å selge 9000 nye ŠKODA i 2017. Octavia, Kodiaq og Superb har hittil i år stått for den største delen av salget, og SUV-satsingen til fabrikken styrkes ytterligere i disse dager med lansering av nye KAROQ. ŠKODA har en rekke nye modeller som leverer det merket er så kjent for: Romslige biler, praktiske løsninger og ikke minst «value for money». Gjennom moderne design når ŠKODA stadig nye kjøpegrupper.

Nærområdet rundt Oslo vest er et av de mest ressurssterke områdene i Norge med stort potensiale for ŠKODA.

– Målet er å selge 250 nye ŠKODA i 2018, sier daglig leder Håkon R. Fergestad på Møller Bil Oslo Vest.

– Vi har ansatt ny salgssjef og 2 selgere som vil bemanne ŠKODA-forhandleren 6 dager i uken, og følge de ordinære åpningstidene på senteret, sier han videre.

– Åpningstidene til ŠKODA-butikken innebærer at kundene får en helt ny mulighet til å oppsøke bilforhandleren når det passer dem. Vi tror at kundene vil bli svært fornøyd med fleksibiliteten som ligger i de nye åpningstidene, sier Fergestad avslutningsvis.

Markedssjef for ŠKODA, Christian Johnsen (t.v.) og direktør for Møller Bil Oslo Vest, Håkon R. Fergestad

Direktesending av verdenspremieren på ŠKODA SCALA4.12.2018 15:19Pressemelding

ŠKODA har verdenspremiere på sin nye kompaktmodell, SCALA, i Tel Aviv 6. desember Verdenspremieren streames direkte på ŠKODA Storyboard, YouTube, Twitter og Facebook klokka 18.30 På torsdag viser ŠKODA frem den nye kompaktmodellen, ŠKODA SCALA, for første gang i Tel Aviv i Israel. For alle som ikke er tilstede på verdenspremieren, så sender ŠKODA direkte fra avdukingen, både på ŠKODA Storyboard, YouTube, Twitter og Facebook. Direktesendingen varer i omlag 45 minutter og starter kl 18.30 norsk tid. Det blir også anledning for media til å dele direktesendingen på egne kanaler via en innebygd kode. Dato: torsdag, 6 desember klokken 18:30 ŠKODA Storyboard: http://www.skoda-storyboard.com YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xTqXrrZ9rlU Twitter: https://twitter.com/skodaautonews Facebook: https://www.facebook.com/skoda/ Innebygd kode: <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/xTqXrrZ9rlU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscop

ŠKODA SCALA med nytt interiør-konsept8.11.2018 13:47Pressemelding