ŠKODA og Møller Bil Oslo Vest med nytt forhandlerkonsept

Åpner ŠKODA-forhandler på CC Vest kjøpesenter 18.november.

• Nytt og digitalt forhandlerkonsept
  • Første ŠKODA forhandleranlegg av dette formatet i verden
  • Følger kjøpesenterets åpningstider
  • ŠKODA i sterk vekst og endelig representert på vestsiden av Oslo

ŠKODA-forhandleren Møller Bil Oslo Vest skiller seg på mange måter fra de tradisjonelle bilanleggene. Beliggenheten, de digitale løsningene, størrelsen på anlegget og ikke minst de lange åpningstidene som følger CC Vest-senteret er nytt.

– Våre forhandlere har de siste to årene vært gjennom store oppgraderinger i tråd med ŠKODAs nye designprofil. Forhandleren på Oslo Vest følger selvsagt ŠKODAs designprofil og kommer i tillegg med en rekke nye, digitale løsninger for våre kunder, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA i Norge.

– I samarbeid med ŠKODA-fabrikken utvikler vi nye konsepter og høster erfaring. Forhandleren på Oslo Vest vil være et sted hvor det er naturlig at vi tester ut nye digitale løsninger og møter kundene der de er, på kundenes premisser, forteller Meiner.

Med ny forhandler på Oslo vest vil forhandlerkjeden bestå av 42 forhandlere i Norge. Forhandlernettet i Oslo og Akershus består fra før av forhandlere på Etterstad, Grorud, Rud i Bærum, Hvam på Romerike og Jessheim.

– På vestsiden av Oslo har vi imidlertid lenge vært på utkikk etter en mulig lokasjon. Åpningen av forhandleren på Oslo Vest er både et spennende konsept og ikke minst en etablering av en forhandler i et meget viktig område for oss, sier Meiner videre.

ŠKODA er i sterk vekst i Norge og forhandlernettet dekker allerede de største byene og de fleste distrikter i landet. Målet er å selge 9000 nye ŠKODA i 2017. Octavia, Kodiaq og Superb har hittil i år stått for den største delen av salget, og SUV-satsingen til fabrikken styrkes ytterligere i disse dager med lansering av nye KAROQ. ŠKODA har en rekke nye modeller som leverer det merket er så kjent for: Romslige biler, praktiske løsninger og ikke minst «value for money». Gjennom moderne design når ŠKODA stadig nye kjøpegrupper.

Nærområdet rundt Oslo vest er et av de mest ressurssterke områdene i Norge med stort potensiale for ŠKODA.

– Målet er å selge 250 nye ŠKODA i 2018, sier daglig leder Håkon R. Fergestad på Møller Bil Oslo Vest.

– Vi har ansatt ny salgssjef og 2 selgere som vil bemanne ŠKODA-forhandleren 6 dager i uken, og følge de ordinære åpningstidene på senteret, sier han videre.

– Åpningstidene til ŠKODA-butikken innebærer at kundene får en helt ny mulighet til å oppsøke bilforhandleren når det passer dem. Vi tror at kundene vil bli svært fornøyd med fleksibiliteten som ligger i de nye åpningstidene, sier Fergestad avslutningsvis.

Markedssjef for ŠKODA, Christian Johnsen (t.v.) og direktør for Møller Bil Oslo Vest, Håkon R. Fergestad

ŠKODA viser designvideo og interiørskisser av VISION RS6.9.2018 15:30Pressemelding

Interiøret i ŠKODA VISION RS kombinerer sportslighet og bærekraft Videoklippet gir et glimt av interiørdesignet på konseptbilen Det sportslige, kompaktbil-studiet har sin verdenspremiere på bilutstillingen i Paris oktober 2018 ŠKODA VISION RS gir et frempek på ŠKODAs kommende RS-modeller. Designskissene gir et førsteinntrykk av konseptbilens interiør, før sløret løftes av på Paris Motor Show i oktober. I tillegg viser de en eksklusiv video med en sniktitt på det innovative interiøret. Videoklippet inviterer publikum inn i studioet i den tsjekkiske hovedstaden, ikke langt fra presidentpalasset, Karlsbroen, det Dansende Hus, og Žofín Palace. Det første designet for fremtidens ŠKODAs RS-modeller blir ikke bare tegnet i designstudioet i Česana / Mladá Boleslav, men også i det inspirerende miljøet og atmosfæren i en av Prahas art noveau-bygninger på Masarykovo nábřeží. I det eksklusive klippet ser du en ŠKODA-designer som med stødig hånd skisserer et sportslig, men også romslig interiør, me

ŠKODA VISION RS avslører designspråket for neste RS-generasjon og fremtidens kompaktbil30.8.2018 11:38Pressemelding

› Designskisser gir et førsteinntrykk av konseptbilen som skal vises på Paris Motor Show 2018 › Video som gir et eksklusivt innblikk i hvordan ŠKODA VISION RS tar form › Sportslig kompaktmodell som bygger på ŠKODAs 117 år lange motorsporthistorie Mladá Boleslav, 30 August 2018 – Med debuten av ŠKODA VISION RS-konseptet på Paris Motor Show 2018, gir ŠKODA et hint til en fremtidig konseptbil, samt at de viser i hvilken retning designsrpåket går for deres fremtidige RS-modeller. Før verdenspremieren i oktober viser ŠKODA frem sine egne skisser for å gi et førsteinntrykk av den dynamiske konseptbilen. I tillegg gir de ut en video som viser hvordan ŠKODA VISION RS tar form i designavdelingen, ledet an av designsjef Oliver Stefani. Selv de noe røffe skissene avslører at en nøkkelfaktor for denne bilen er aerodynamikk. Fronten er presist definert, og med de smale frontlyktene fremstår den som veldig dynamisk. Bakenden domineres av en kraftig støtfanger og en aerodynamisk utformet takspoiler.

Klar for verdenspremiere – ŠKODA KODIAQ RS23.8.2018 14:32Pressemelding

› Den første RS-SUVen fraŠKODA vises på Paris Motor Show › Firehjulstrekk med 239-HK 2.0 TDI biturbo-motor som standard › Den første modellen som bærer den nye, moderne RS-logoen – Den nye ŠKODA KODIAQ RS er klar for verdenspremiere på 2018 Paris Motor Show i oktober. ŠKODA viser nå frem de to første ofisielle bildene av bilen, og gir en sniktitt på deres første SUV i RS-portfolioen. KODIAQ RS blir også den første bilen med den nye RS-logoen, som nå skal pryde alle fremtidige RS-modeller. KODIAQ RS, som også er tilgjengelig med syv seter, får en 239-hester dieselmotor, den mest kraftfulle dieselmotoren i merkets historie. RS-emblemet har prydet ŠKODAs mest sportslige modeller siden år 2000. ŠKODA KODIAQ RS er merkets første SUV i den gjeve RS-klubben. Det tsjekkiske bilprodusenten tar nå nå merkets 117-år lange motorsport– og rallyhistorie med inn i et nytt segment – og markerer det med en ny, moderne RS.logo med røde detaljer. Følger i fotsporene til den første RS-modellen fra 1974 RS