ŠKODA med ny, smart «Simply Clever»-løsning

ŠKODA er kjent for enkle og smarte løsninger som gjør hverdagen litte enklere. Den siste smarte løsningen fra det tsjekkiske merket er at lokket til spylevæsketanken blir en trakt når det åpnes.

• Lokket til spylervæsketanken fungerer som trakt når det åpnes
  • Først tilgjengelig i nye ŠKODA SCALA
  • Mulighet for ettermontering også på andre modeller

ŠKODA er kjent for enkle og smarte løsninger, «Simply Clever» er tross alt merkets kjente slagord. Tanken er at det skal være enkelt å eie en ŠKODA, og at ŠKODA-eiere skal slippe små irritasjonsmomenter man kan møte på i hverdagen. Den siste smarte løsningen fra det tsjekkiske merket er at lokket til spylevæsketanken blir en trakt når det åpnes. Løsningen blir først introdusert med nye ŠKODA SCALA.

Alle bileiere kjenner til problematikken med å fylle på spylervæske og den obligatoriske sølingen som følger med. Og i Norge er vi med et langt, vått og sølete vinterhalvår nødt til å innfinne oss med å fylle på spylervæske med jevne mellomrom. Med den nye, «Simply Clever»-løsningen som lanseres med ŠKODA SCALA senere på vårparten, fungerer lokket til spylervæsketanken som en trakt når du åpner det, hvilket betyr at du ikke lenger trenger å irritere deg over unødvendig søling. Den smarte løsningen blir også levert som standard på den nye crossover-SUV-en KAMIQ, og ŠKODA lover også at den skal kunne ettermonteres på andre modeller.

Enkelt, genialt

ŠKODA presenterte «Simply Clever»-konseptet allerede i 2003 med ROOMSTER-konseptbilen som ble vist fram på bilmessen i Frankfurt. Siden den gang har de introdusert en rekke smarte løsninger, blant annet integrert paraply i fordørene, is-skrape på innsiden av drivstofflokket, feste til parkeringsbilletten i frontruten, brilleholder over bakspeilet, dokumentholder på innsiden av passasjersetet foran, smarte dørkarmbeskyttelse m.m. I dag tilbyr ŠKODA hele 60 ulike «Simply Clever»-løsninger, som alle er med på å gjøre hverdagen litt enklere for ŠKODA-eiere.

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris