ŠKODA KODIAQ RS – den første SUV med det kjente RS-emblemet

ŠKODA KODIAQ RS er den første SUV-en i ŠKODAs sportslige RS-serie, og den nye spydspissen i den tsjekkiske bilprodusentens SUV-offensiv.

KODIAQ RS har den kraftigste dieselmotoren i ŠKODAs historie, med en effekt 240 hestekrefter. Kreftene ble demonstrert med en rekordrundetid for en syvseters SUV på 9 minutter og 29,84 sekunder på den tøffeste racingbanen i verden, Nürburgrings Nordschleife. Den kraftfulle SUVen er den første ŠKODA-modellen som også har dynamisk lydforsterkning av motorlyden for å gi en enda mer sportslig kjøreopplevelse.

ŠKODA KODIAQ RS leveres med firehjulsdrift som standard, samt 20 tommers aluminiumsfelger og har muligheten for syv seter. Med denne bilen får den stadig større målgruppen for kraftige SUVer alt de kan ønske seg – takket være den imponerende dynamikken både på veien og offroad, kombinert med det tøffe utseendet. En optimal blanding av moderne livsstil og sporty egenskaper, og den kraftige dieselmotoren er både effektiv og dynamisk. Den perfekte kombinasjonen av en dynamisk kjøreopplevelse og egnethet for daglig bruk. KODIAQ RS er den første SUV-en som får de karakteristiske kvalitetene fra alle tidligere ŠKODA RS-modeller.

Innvendig følger den også i tro RS-ånd, med sportsseter i skinn og alcantara, med karbondetaljer, diamantmønster med rød kontrastsømmer og RS-logoen brodert i seteryggene. I dørene finner du også både alkantara og karbondesign. Selvfølgelig får også alt det du ønsker deg fra en stor fra en stor familie-SUV som KODIAQ, en rommelig kabin med god plass i baksetet, høy takhøyden mye komfort.

Kombinerer sporty egenskaper og praktisk hverdagsbruk
ŠKODA KODIAQ RS er godt utstyrt for det meste, fra storinnkjøp eller familieutflukt, til sporty bruk både på og utenfor veien. En bil som er rettet mot aktive og designfokuserte kunder som ønsker god plass og imponerende ytelser. SUVen er sporty og behagelig å kjøre på veien, takket være den kraftige motoren og de sportslige kjøreegenskapene. Det rommelige bagasjerommet gjør den enkelt kan håndtere både flyttelass og sportsutstyr for den aktive familien. Med andre ord: ŠKODA KODIAQ RS kombinerer kvalitetene til en sporty bil for lange distanser, med kvalitetene til en robust og svært sikker familiebil.

ŠKODA KODIAQ RS presse-pakke

ŠKODA presenterer seg som elektrisk, smart, innovativ på bilutstillingen i Genève1.3.2019 08:32:58 CETPressemelding

ŠKODA VISION iV gir et konkret blikk mot merkets helelektriske framtid, og produsentens neste trinn mot eMobility. ŠKODA KAMIQ: Ny urban SUV for det europeiske markedet. ŠKODA SCALA: et friskt tilskudd kompaktbilklassen fra ŠKODA AUTO. ŠKODA FABIA R5: Neste utviklingstrinn for den mest suksessfulle rallybilen i WRC 2. Pressekonferanse på ŠKODA’s utstillingsstand den 5. mars kl. 09.40. ŠKODA vil presentere sin fulle bredde av mobilitetstjenester på bilutstillingen i Genève 5. – 17.mars. Konseptbilen Vision iV gir et konkret blikk mot den første helelektriske ŠKODA basert på den modulære elektriske plattformen (MEB). Med nye KAMIQ utvider den tsjekkiske produsenten sin suksessfulle SUV-familie inn i det voksende segmentet for urbane SUV-er, og SCALA blir et friskt i tilskudd i kompaktbilklassen for ŠKODA. På årets bilutstilling i Genève vil ŠKODA presentere seg som et «Simply Clever»-selskap for innovative mobilitetstjenester. Med VISION iV viser ŠKODA spennende smakebiter av en elektris