ŠKODA KODIAQ - Årets trekkbil 2018

ŠKODAs store SUV dro seg helt til topps da britiske Caravan and Motorhomes Club kåret årets beste trekkbil 2018. (Towcar of the year 2018).

Škoda Kodiaq er kåret til årets beste trekkbil i 2018 av britiske Caravan and Motorhomes Club.

Helt siden ŠKODA KODIAQ kom på markedet i 2017, har den tiltrukket seg SUV-glade nordmenn som ønsker god plass, firehjulstrekk og funksjonalitet. Nå har KODIAQ vist at den kan trekke mer enn bare kunder. Britiske Caravan and Motorhome Club har nemlig kåret KODIAQ til Towcar of the Year 2018 (Beste bil til campingvogn), etter å ha gått av med seieren i en av de tøffeste kåringene i bilindustrien.

Totalt var det 44 biler med i kåringen. Disse ble delt inn i syv ulike prisklasser og to vektkategorier – under 1800 kg og over 1800 kg. I tillegg til å gå av med sammenlagtseieren, ble KODIAQ – som deltok med en 2.0 190 hk TDI DSG 4x4 – også kåret til den beste bilen i prisklassen £33,000-£38,000, og den beste firehjulstrekkeren i kategorien under 1800 kg.

35 år etter sin første kåring, har den prestisjetunge Caravan and Motorhome Club Towcar of the Year-kåringen i dag flere av de grundigste, og mest omfattende testprosedyrene man finner i bilindustrien. Alle bilene som deltar må gjennom grundige tester på banen Milbrook i Bedfordshire. De blir ikke bare bedømt på trekk-egenskaper, men også hvor praktisk bilen er i hverdagsbruk som campingvognbil, hvor mye bil du får for pengene, og en rekke andre punkter.

Dommerpanelets dom etterlater liten tvil om KODIAQs kvaliteter:

- ŠKODA har igjen bygget en fantastisk, seriøs og rå trekkbil. KODIAQ leverte en av de beste testene i konkurransen. Rolig, stabil, og til å stole på – komfortabel turkjøring på sitt beste.

OCTAVIA SCOUT, vant også prisen for beste slepebil i prisklassen £26,000-£30,000. Testbilen, en 2.0 TDI 150 hk 4x4, høstet skryt for sin praktikalitet og sin kjørekomfort.

Om OCTAVIA SCOUT sa dommerpanelet følgende:

- Turbodiesel-motoren på to liter leverer krefter og akselerasjon sømløst hele veien. Grep, styring, kjørekomfort, ergonomi og de særdeles gode bremsene fikk alle toppkarakter.

ŠKODAs imponerende seire i den prestisjetunge kåringen styrker merkets navn og troverdighet ytterligere i camping-miljøet. I 2017 vant ŠKODA hele syv viktige titler, blant annet ble OCTAVIA kåret til Best Car (under 1,400kg), og SUPERB ble kåret til Best Car (1,400-1,549kg) i Tow Car Awards 2017.

Direktesending av verdenspremieren på ŠKODA SCALA4.12.2018 15:19Pressemelding

ŠKODA har verdenspremiere på sin nye kompaktmodell, SCALA, i Tel Aviv 6. desember Verdenspremieren streames direkte på ŠKODA Storyboard, YouTube, Twitter og Facebook klokka 18.30 På torsdag viser ŠKODA frem den nye kompaktmodellen, ŠKODA SCALA, for første gang i Tel Aviv i Israel. For alle som ikke er tilstede på verdenspremieren, så sender ŠKODA direkte fra avdukingen, både på ŠKODA Storyboard, YouTube, Twitter og Facebook. Direktesendingen varer i omlag 45 minutter og starter kl 18.30 norsk tid. Det blir også anledning for media til å dele direktesendingen på egne kanaler via en innebygd kode. Dato: torsdag, 6 desember klokken 18:30 ŠKODA Storyboard: http://www.skoda-storyboard.com YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xTqXrrZ9rlU Twitter: https://twitter.com/skodaautonews Facebook: https://www.facebook.com/skoda/ Innebygd kode: <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/xTqXrrZ9rlU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscop

ŠKODA SCALA med nytt interiør-konsept8.11.2018 13:47Pressemelding

- Den nye kompaktmodellen implementerer designelementer fra VISION RS-konseptet - Moderne design møter rommelighet og klassens største bagasjerom - Digitalt instrumentpanel med klassens største skjermer - Seter og overflater i premium, Suedia-mikrofiber - ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember ŠKODA offentliggjør nå en skisse av sin kommende kompaktmodell, og gir med det et første glimt av interiøret i nye ŠKODA SCALA. Bilen blir den første ŠKODA-modellen som får det nye infotainment-systemet med frittstående skjerm sentrert i førerens synsfelt. Digitalt instrumentpanel er tilvalg, men leveres med klassens største skjerm. I tillegg til nye stoffvalg og premiummaterialer, kan ŠKODA SCALA også tilby god plass og et klasseledende bagasjerom på 467 liter. Det nye interiørkonseptet til ŠKODA følger designspråket man så i konseptbilen ŠKODA VISION RS. SCALA blir den første produksjonsmodellen som får dette interiøret. Det nye instrumentpanelet går sømløst sammen med det u