ŠKODA KODIAQ - Årets trekkbil 2018

ŠKODAs store SUV dro seg helt til topps da britiske Caravan and Motorhomes Club kåret årets beste trekkbil 2018. (Towcar of the year 2018).

Škoda Kodiaq er kåret til årets beste trekkbil i 2018 av britiske Caravan and Motorhomes Club.

Helt siden ŠKODA KODIAQ kom på markedet i 2017, har den tiltrukket seg SUV-glade nordmenn som ønsker god plass, firehjulstrekk og funksjonalitet. Nå har KODIAQ vist at den kan trekke mer enn bare kunder. Britiske Caravan and Motorhome Club har nemlig kåret KODIAQ til Towcar of the Year 2018 (Beste bil til campingvogn), etter å ha gått av med seieren i en av de tøffeste kåringene i bilindustrien.

Totalt var det 44 biler med i kåringen. Disse ble delt inn i syv ulike prisklasser og to vektkategorier – under 1800 kg og over 1800 kg. I tillegg til å gå av med sammenlagtseieren, ble KODIAQ – som deltok med en 2.0 190 hk TDI DSG 4x4 – også kåret til den beste bilen i prisklassen £33,000-£38,000, og den beste firehjulstrekkeren i kategorien under 1800 kg.

35 år etter sin første kåring, har den prestisjetunge Caravan and Motorhome Club Towcar of the Year-kåringen i dag flere av de grundigste, og mest omfattende testprosedyrene man finner i bilindustrien. Alle bilene som deltar må gjennom grundige tester på banen Milbrook i Bedfordshire. De blir ikke bare bedømt på trekk-egenskaper, men også hvor praktisk bilen er i hverdagsbruk som campingvognbil, hvor mye bil du får for pengene, og en rekke andre punkter.

Dommerpanelets dom etterlater liten tvil om KODIAQs kvaliteter:

- ŠKODA har igjen bygget en fantastisk, seriøs og rå trekkbil. KODIAQ leverte en av de beste testene i konkurransen. Rolig, stabil, og til å stole på – komfortabel turkjøring på sitt beste.

OCTAVIA SCOUT, vant også prisen for beste slepebil i prisklassen £26,000-£30,000. Testbilen, en 2.0 TDI 150 hk 4x4, høstet skryt for sin praktikalitet og sin kjørekomfort.

Om OCTAVIA SCOUT sa dommerpanelet følgende:

- Turbodiesel-motoren på to liter leverer krefter og akselerasjon sømløst hele veien. Grep, styring, kjørekomfort, ergonomi og de særdeles gode bremsene fikk alle toppkarakter.

ŠKODAs imponerende seire i den prestisjetunge kåringen styrker merkets navn og troverdighet ytterligere i camping-miljøet. I 2017 vant ŠKODA hele syv viktige titler, blant annet ble OCTAVIA kåret til Best Car (under 1,400kg), og SUPERB ble kåret til Best Car (1,400-1,549kg) i Tow Car Awards 2017.

ŠKODA SCALA med nytt interiør-konsept8.11.2018 13:47Pressemelding

- Den nye kompaktmodellen implementerer designelementer fra VISION RS-konseptet - Moderne design møter rommelighet og klassens største bagasjerom - Digitalt instrumentpanel med klassens største skjermer - Seter og overflater i premium, Suedia-mikrofiber - ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember ŠKODA offentliggjør nå en skisse av sin kommende kompaktmodell, og gir med det et første glimt av interiøret i nye ŠKODA SCALA. Bilen blir den første ŠKODA-modellen som får det nye infotainment-systemet med frittstående skjerm sentrert i førerens synsfelt. Digitalt instrumentpanel er tilvalg, men leveres med klassens største skjerm. I tillegg til nye stoffvalg og premiummaterialer, kan ŠKODA SCALA også tilby god plass og et klasseledende bagasjerom på 467 liter. Det nye interiørkonseptet til ŠKODA følger designspråket man så i konseptbilen ŠKODA VISION RS. SCALA blir den første produksjonsmodellen som får dette interiøret. Det nye instrumentpanelet går sømløst sammen med det u

Teknologi, design og tilkoblingsmuligheter: Med ŠKODA SCALA har det tsjekkiske merket et nytt tilskudd i kompaktbilsegmentet26.10.2018 14:02Pressemelding

Bagasjerommet på ŠKODA SCALA er ett av de største i klassen I typisk ŠKODA-stil er det mye plass og fleksibilitet til tross for den kompakte størrelsen. Kraftige og effektive TSI- -motorer i tillegg til miljøvennlig naturgass (CNG), alle med turbo. Nye assistentsystemer bringer sikkerheten til et nytt nivå. Med ŠKODA Connect er det enkelt å koble sammen sjåfør, bil og omverdenen. Nytt særpreg, ny teknologi, nytt navn: Med ŠKODA SCALA utvider det tsjekkiske merket tilbudet i det populære segmentet for kompakte biler. Alle de nye modellene tilbyr et høyt aktivt og passivt sikkerhetsnivå, LED-hovedlykter og -baklykter, mye plass til bagasje og passasjerer, i tillegg til mange Simply Clever-funksjoner. Tre motorvarianter er tilgjengelig med 95,115 eller 150 hestekrefter. Denne 5-dørs-modellen kombinerer tiltalende design med en høy grad av funksjonalitet, og de nyeste tilkoblingsmulighetene. Med nye ŠKODA SCALA er det spennende designmønsteret fra VISION RS-studien, som imponerte på bilmes