ŠKODA KODIAQ - Årets trekkbil 2018

ŠKODAs store SUV dro seg helt til topps da britiske Caravan and Motorhomes Club kåret årets beste trekkbil 2018. (Towcar of the year 2018).

Škoda Kodiaq er kåret til årets beste trekkbil i 2018 av britiske Caravan and Motorhomes Club.

Helt siden ŠKODA KODIAQ kom på markedet i 2017, har den tiltrukket seg SUV-glade nordmenn som ønsker god plass, firehjulstrekk og funksjonalitet. Nå har KODIAQ vist at den kan trekke mer enn bare kunder. Britiske Caravan and Motorhome Club har nemlig kåret KODIAQ til Towcar of the Year 2018 (Beste bil til campingvogn), etter å ha gått av med seieren i en av de tøffeste kåringene i bilindustrien.

Totalt var det 44 biler med i kåringen. Disse ble delt inn i syv ulike prisklasser og to vektkategorier – under 1800 kg og over 1800 kg. I tillegg til å gå av med sammenlagtseieren, ble KODIAQ – som deltok med en 2.0 190 hk TDI DSG 4x4 – også kåret til den beste bilen i prisklassen £33,000-£38,000, og den beste firehjulstrekkeren i kategorien under 1800 kg.

35 år etter sin første kåring, har den prestisjetunge Caravan and Motorhome Club Towcar of the Year-kåringen i dag flere av de grundigste, og mest omfattende testprosedyrene man finner i bilindustrien. Alle bilene som deltar må gjennom grundige tester på banen Milbrook i Bedfordshire. De blir ikke bare bedømt på trekk-egenskaper, men også hvor praktisk bilen er i hverdagsbruk som campingvognbil, hvor mye bil du får for pengene, og en rekke andre punkter.

Dommerpanelets dom etterlater liten tvil om KODIAQs kvaliteter:

- ŠKODA har igjen bygget en fantastisk, seriøs og rå trekkbil. KODIAQ leverte en av de beste testene i konkurransen. Rolig, stabil, og til å stole på – komfortabel turkjøring på sitt beste.

OCTAVIA SCOUT, vant også prisen for beste slepebil i prisklassen £26,000-£30,000. Testbilen, en 2.0 TDI 150 hk 4x4, høstet skryt for sin praktikalitet og sin kjørekomfort.

Om OCTAVIA SCOUT sa dommerpanelet følgende:

- Turbodiesel-motoren på to liter leverer krefter og akselerasjon sømløst hele veien. Grep, styring, kjørekomfort, ergonomi og de særdeles gode bremsene fikk alle toppkarakter.

ŠKODAs imponerende seire i den prestisjetunge kåringen styrker merkets navn og troverdighet ytterligere i camping-miljøet. I 2017 vant ŠKODA hele syv viktige titler, blant annet ble OCTAVIA kåret til Best Car (under 1,400kg), og SUPERB ble kåret til Best Car (1,400-1,549kg) i Tow Car Awards 2017.

ŠKODA FABIA med oppgradert design18.1.2018 09:33Pressemelding

› ŠKODA FABIA oppgraderes med nytt utstyr › Moderne LED-lys foran og bak › Bilen vises på den internasjonale bilutstillingen i Geneve i mars Med nytt moderne design og nytt utstyr fremstår den oppgraderte FABIA som et attraktivt valg i småbil-klassen. ŠKODA FABIA leveres i to forskjellige utgaver, som kombi og stasjonsvogn. Kundene kan velge mellom 3 forskjellige moderne og drivstoff-økonomiske TSI bensinmotorer, som kan leveres med manuelt gir eller DSG automatgir. Utstyret omfatter blant annet nye LED lykter foran og bak, og flere nye designelementer. Nytt er også at FABIA nå tilbys med blant annet blindsonevarsling, Rear Traffic Alert og elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil. FABIA tilbys selvfølgelig også med ŠKODA Connect, og med den nyeste generasjon radio med DAB+. ŠKODA FABIA er solgt i mer enn 4 millioner eksemplarer siden 1999, og er en viktig modell og bidragsyter til ŠKODAs eventyrlige vekst de siste årene. Oppgradert ŠKODA FABIA kommer til Norge i løpet av høsten.