ŠKODA KAROQ fra kr. 309.000,-

Den splitter nye ŠKODA KAROQ leveres i to utstyrsversjoner med et omfattende utstyrsnivå som standard. Den rimeligste modellen Ambition har blant annet Care Connect med SOS nødanrop og proaktive tjenester, Frontassist med City Safe Nødbrems, full LED-lys, 8" touch-skjerm og DAB+ radio. Toppmodellen Style har i tillegg VarioFlex seter bak, fjernlysassistent, delskinn seter og Kessy nøkkelfri adgang og start.

ŠKODA KAROQ er klasseledende på plass og introduseres med fire motorvarianter fra 115 til 150 hk, to bensin- og to dieselmotorer. Senere i 2018 tilbys også en 2,0 190 hk TDI og 1,5 150 hk TSI med 4x4 og DSG automatgir.

“Vi gleder oss over å presentere prisene og komme i gang med salget av vår nye SUV - ŠKODA KAROQ. KAROQ går inn i det mest spennende segmentene i det norske markedet - med stort potensiale“, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA i Norge.

“Fra slutten av oktober og tre uker fremover vil vi reise Norge rundt med KAROQ og ha førpremiere hos forhandlerne i Norge. Vi gjorde det samme med KODIAQ, og de aller fleste forhandlerne hadde fulle hus. Dette er en fin måte å få vist nye KAROQ til mange kunder på veldig kort tid”, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA i Norge.

Den kompakte SUVen er 4,38 meter lang, 1,81 meter bred og 1,6 meter høy. ŠKODA-ingeniørene har til tross for kompakte ytre mål, lykkes med å lage en SUV med en av klassens romsligste kupèer, og ikke minst god benplass som ŠKODA er kjent for.

Bagasjerommet er på 521 liter. Når bakseteryggen legges ned, økes volumet til 1630 liter. De nye VarioFlex-setene gjør at KAROQ lett kan tilpasses ulike behov.

VarioFlex-systemet er standard på Style og består av tre separate seter. Setene kan justeres individuelt og enkelt tas inn og ut etter behov. Med enkle grep får KAROQ et bagasjerom på hele 1810 liter.

ŠKODA Connect
ŠKODA KAROQ er helt i tet i klassen når det gjelder innovative løsninger og tilkoblingsmuligheter. ŠKODAs nye online-tjenester, ŠKODA Connect består av tre hoveddeler:

Infotainment Online – inneholder nye informasjons- og navigasjonstjenester som online trafikkinformasjon, vær, nyheter, nærmeste bensinstasjon med drivstoffpriser m.m.

Care Connect – gir tilgang til fjernstyring av utvalgte funksjoner via smarttelefonen. Bilen kan også selv melde fra til foretrukket verksted når det er tid for service.

SOS Nødanrop –  melder automatisk fra om det skulle oppstå en ulykke og kan i tillegg aktiveres manuelt via en egen SOS-knapp i bilen.

Infotainment-delen styres via en 8" moderne touch-skjerm hvor du enkelt kontrollerer en rekke viktige og nyttige funksjoner knyttet til underholdning og bilens øvrige innstillinger.

Førerassistentsystemer
ŠKODA KAROQ tilbys med et omfattende utvalg av førerassistentsystemer. Det inkluderer Park Assist som hjelper føreren med å parkere, Lane Assist som assisterer føreren med å holde seg i kjørefilen og Traffic Jam Assist som automatisk bremser og gasser bilen under køkjøring. Blind Spot Detect og Front Assist bidrar sammen med Emergency Assist til å gjøre kjøringen mer komfortabel og sikker.

Motor og drivverk
ŠKODA KAROQ leveres med siste generasjon teknologi fra konsernet. Bilen lanseres med to bensinmotorer og to dieselmotorer. TSI (bensin) leveres med 115 hk og 150 hk med slagvolum på hhv 1,0 og 1,5 liter. TDI (diesel) leveres med 115 og 150 hk med slagvolum på hhv 1,6 og 2,0 liter. Motoren på 2,0 TDI 150 hk leveres også med kombinasjonen 4x4 og DSG automatgir.

Fra juni i 2018 kan KAROQ leveres med 2,0 TDI 190 hk og i løpet av andre halvår 2018 blir 4x4 også tilgjengelig på 1,5 TSI 150 hk. Alle motorene er direkteinnsprøytede turbomotorer med start/stopp-teknologi og regenerering av bremseenergi. Kundene kan velge mellom sekstrinns manuell girkasse eller syvtrinns DSG automatgir på alle motorer.

Understellet til KAROQ er hentet fra den nye konsern-plattformen. Det betyr at KAROQ har gode kjøreegenskaper under alle kjøreforhold, og at bilen tilbys med mye attraktivt utstyr. ŠKODA KAROQ Style (4x4) er utstyrt med kjøreprofilprogram (DMS) hvor kunden kan velge mellom opptil fem forskjellige kjøremoduser: Normal, Sport, Eco, Individual og Snow. ŠKODA KAROQ har også elektromekanisk parkeringsbrems som standard.

Design
Designet på nye KAROQ har mange fellestrekk med storebror KODIAQ.  Det nye designspråket for SUVer fra ŠKODA representerer en ny æra for merket og er en viktig del av merkets vekststrategi. Det moderne designet understrekes av LED hovedlys og kjørelys samt tåkelys foran i tillegg til utstrakt bruk av LED-lys i kupe og instrumentpanel. KAROQ tilbys også som første modell fra ŠKODA med digitalt instrumentpanel hvor det er mulighet for å velge mellom fire forskjellige visninger. Dette vil bli tilgjengelig fra juni 2018.

Simply Clever
Simply Clever er nesten blitt synonymt med merkenavnet ŠKODA, bilmerket med løsninger som gjør hverdagen enklere for eierne. Eksempler på Simply Clever er praktiske kroker i bagasjerommet, isskrape i tanklokket og paraply under passasjersetet i KAROQ.

“Prisene på KAROQ er nå klare og salget er i gang. Målsettingen i 2018 er å selge 2400 KAROQ! «De første bilene kommer til Norge og forhandlerne i begynnelsen av desember 2017», sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA i Norge.

Priser per 19.10 2017

Ambition Intro

1,0 TSI 115 hk

1,0 TSI 115 hk 7-trinns DSG (Aut.)

1,5 TSI 150 hk

1,5 TSI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.)

1,6 TDI 115 hk

1,6 TDI 115 hk 7-trinns DSG (Aut.)

2,0 TDI 150 hk4x4

2,0 TDI 150 hk 7-trinns4x4DSG (Aut.)

Style Intro

1,0 TSI 115 hk 7-trinns DSG (Aut.)

1,5 TSI 150 hk

1,5 TSI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.)

1,6 TDI 115 hk 7-trinns DSG (Aut.)

2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.)

2,0 TDI 150 hk 7-trinns4x4DSG (Aut.)

Klargjøring og frakttillegg tilkommer.