ŠKODA FABIA med oppgradert design

›   ŠKODA FABIA oppgraderes med nytt utstyr

›   Moderne LED-lys foran og bak

›   Bilen vises på den internasjonale bilutstillingen i Geneve i mars

Med nytt moderne design og nytt utstyr fremstår den oppgraderte FABIA som et attraktivt valg i småbil-klassen. ŠKODA FABIA leveres i to forskjellige utgaver, som kombi og stasjonsvogn. Kundene kan velge mellom 3 forskjellige moderne og drivstoff-økonomiske TSI bensinmotorer, som kan leveres med manuelt gir eller DSG automatgir. Utstyret omfatter blant annet nye LED lykter foran og bak, og flere nye designelementer. Nytt er også at FABIA nå tilbys med blant annet blindsonevarsling, Rear Traffic Alert og elektrisk justerbare og oppvarmede sidespeil. FABIA tilbys selvfølgelig også med ŠKODA Connect, og med den nyeste generasjon radio med DAB+.

ŠKODA FABIA er solgt i mer enn 4 millioner eksemplarer siden 1999, og er en viktig modell og bidragsyter til ŠKODAs eventyrlige vekst de siste årene.

Oppgradert ŠKODA FABIA kommer til Norge i løpet av høsten.

ŠKODA viser designvideo og interiørskisser av VISION RS6.9.2018 15:30Pressemelding

Interiøret i ŠKODA VISION RS kombinerer sportslighet og bærekraft Videoklippet gir et glimt av interiørdesignet på konseptbilen Det sportslige, kompaktbil-studiet har sin verdenspremiere på bilutstillingen i Paris oktober 2018 ŠKODA VISION RS gir et frempek på ŠKODAs kommende RS-modeller. Designskissene gir et førsteinntrykk av konseptbilens interiør, før sløret løftes av på Paris Motor Show i oktober. I tillegg viser de en eksklusiv video med en sniktitt på det innovative interiøret. Videoklippet inviterer publikum inn i studioet i den tsjekkiske hovedstaden, ikke langt fra presidentpalasset, Karlsbroen, det Dansende Hus, og Žofín Palace. Det første designet for fremtidens ŠKODAs RS-modeller blir ikke bare tegnet i designstudioet i Česana / Mladá Boleslav, men også i det inspirerende miljøet og atmosfæren i en av Prahas art noveau-bygninger på Masarykovo nábřeží. I det eksklusive klippet ser du en ŠKODA-designer som med stødig hånd skisserer et sportslig, men også romslig interiør, me

ŠKODA VISION RS avslører designspråket for neste RS-generasjon og fremtidens kompaktbil30.8.2018 11:38Pressemelding

› Designskisser gir et førsteinntrykk av konseptbilen som skal vises på Paris Motor Show 2018 › Video som gir et eksklusivt innblikk i hvordan ŠKODA VISION RS tar form › Sportslig kompaktmodell som bygger på ŠKODAs 117 år lange motorsporthistorie Mladá Boleslav, 30 August 2018 – Med debuten av ŠKODA VISION RS-konseptet på Paris Motor Show 2018, gir ŠKODA et hint til en fremtidig konseptbil, samt at de viser i hvilken retning designsrpåket går for deres fremtidige RS-modeller. Før verdenspremieren i oktober viser ŠKODA frem sine egne skisser for å gi et førsteinntrykk av den dynamiske konseptbilen. I tillegg gir de ut en video som viser hvordan ŠKODA VISION RS tar form i designavdelingen, ledet an av designsjef Oliver Stefani. Selv de noe røffe skissene avslører at en nøkkelfaktor for denne bilen er aerodynamikk. Fronten er presist definert, og med de smale frontlyktene fremstår den som veldig dynamisk. Bakenden domineres av en kraftig støtfanger og en aerodynamisk utformet takspoiler.

Klar for verdenspremiere – ŠKODA KODIAQ RS23.8.2018 14:32Pressemelding

› Den første RS-SUVen fraŠKODA vises på Paris Motor Show › Firehjulstrekk med 239-HK 2.0 TDI biturbo-motor som standard › Den første modellen som bærer den nye, moderne RS-logoen – Den nye ŠKODA KODIAQ RS er klar for verdenspremiere på 2018 Paris Motor Show i oktober. ŠKODA viser nå frem de to første ofisielle bildene av bilen, og gir en sniktitt på deres første SUV i RS-portfolioen. KODIAQ RS blir også den første bilen med den nye RS-logoen, som nå skal pryde alle fremtidige RS-modeller. KODIAQ RS, som også er tilgjengelig med syv seter, får en 239-hester dieselmotor, den mest kraftfulle dieselmotoren i merkets historie. RS-emblemet har prydet ŠKODAs mest sportslige modeller siden år 2000. ŠKODA KODIAQ RS er merkets første SUV i den gjeve RS-klubben. Det tsjekkiske bilprodusenten tar nå nå merkets 117-år lange motorsport– og rallyhistorie med inn i et nytt segment – og markerer det med en ny, moderne RS.logo med røde detaljer. Følger i fotsporene til den første RS-modellen fra 1974 RS