ŠKODA FABIA i ny og forbedret utgave

ŠKODA presenterer de første bildene av FABIA med ny design, og bilen vises på bilutstillingen i Geneve i mars i år. Oppgraderingen inkluderer blant annet nytt front- og hekkparti og nye LED-lys foran og bak. I tillegg får FABIA nye assistentsystemer, nytt infotainment-system med 6,5 tommers skjerm og nye «Simply Clever» løsninger.

«Den populære småbilen har gjennomgått en oppgradering både når det gjelder design, motorprogram og utstyr, og er mer attraktiv enn noen gang», sier direktør Thomas Meiner hos ŠKODA-importøren.

Oppgradert ŠKODA FABIA leveres som tidligere i to utgaver, som 5-dørs kombi og stasjonsvogn. I tillegg til nytt utvendig design, har også interiøret fått en oppgradering. FABIA utstyres med siste versjon infotainment system inkludert DAB+ radio og 6,5’’ skjerm som standard.

De nye LED hovedlysene foran og bak gir bilen et moderne uttrykk i tråd med ŠKODAs nye designspråk. FABIA leveres også med nytt felgprogram som inkluderer lettmetallfelger opptil 18 tommer.

Motorprogrammet består av to økonomiske og effektive bensinmotorer. Den 3-sylindrede 1,0- liters motoren er på enten 95 hk eller 110 hk og leveres med TSI-teknologi som inkluder turbo og direkte innsprøyting. Begge TSI-motorene er i tillegg utstyrt med partikkel-filter for redusert utslipp. Toppmotoriseringen på 110 hk kan dessuten leveres valgfritt med manuell girkasse eller DSG automatgirkasse.

ŠKODA FABIA tilbys med flere nye førerassistent-systemer for økt komfort og sikkerhet.

Det inkluderer blindsone-varsler som varsler om andre kjøretøy i blindsonen, «Rear Traffic Alert» som varsler fører om hindringer blant annet ved rygging og ikke minst fjernlys-assistent som automatisk endrer fra fjernlys til normal lys ved møtende kjøretøy.

Det nye infotainment systemet leveres med en 6,5 tommer skjerm hvor fører kan styre alle funksjoner og online-tjenester fra ŠKODA Connect. Velger du «Amundsen» navigasjonssystemet, får du også online Trafikk-Informasjon. SmartLink+ sørger for enkel betjening av Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink og SmartGate.

ŠKODA er kjent for praktiske løsninger som forenkler hverdagen for kundene. FABIA er selvfølgelig ikke noe unntak når det gjelder «Simply Clever» løsninger. Den praktiske isskrapen i tanklokket, har blitt ytterligere forbedret med en måler for dekkmønsterdybde.

FABIA kan også leveres med USB-porter i baksete for øket komfort og en praktisk portabel LED lykt i bagasjerommet på FABIA stasjonsvogn.

«Vi planlegger introduksjon av den oppgraderte versjonen av ŠKODA FABIA i Norge i september i år», sier direktør Thomas Meiner.

ŠKODA Importeres i Norge av Harald A. Møller AS. ŠKODA AUTO ble grunnlagt I 1895 og er således en av de eldste bilprodusentene i Europa. Hovedkontoret ligger i Mladá Boleslav i Tsjekkia, og er siden 1991 en del av Volkswagen Group. ŠKODA tilbyr følgende bilmodeller i dag; CITIGO, FABIA, RAPID SPACEBACK, OCTAVIA, SUPERB, KAROQ OG KODIAQ. I Norge er det 42 forhandlere fordelt over hele landet som selger nye og brukte ŠKODA, og enda fler merke-verksteder knyttet til merket.

Direktesending av verdenspremieren på ŠKODA SCALA4.12.2018 15:19Pressemelding

ŠKODA har verdenspremiere på sin nye kompaktmodell, SCALA, i Tel Aviv 6. desember Verdenspremieren streames direkte på ŠKODA Storyboard, YouTube, Twitter og Facebook klokka 18.30 På torsdag viser ŠKODA frem den nye kompaktmodellen, ŠKODA SCALA, for første gang i Tel Aviv i Israel. For alle som ikke er tilstede på verdenspremieren, så sender ŠKODA direkte fra avdukingen, både på ŠKODA Storyboard, YouTube, Twitter og Facebook. Direktesendingen varer i omlag 45 minutter og starter kl 18.30 norsk tid. Det blir også anledning for media til å dele direktesendingen på egne kanaler via en innebygd kode. Dato: torsdag, 6 desember klokken 18:30 ŠKODA Storyboard: http://www.skoda-storyboard.com YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xTqXrrZ9rlU Twitter: https://twitter.com/skodaautonews Facebook: https://www.facebook.com/skoda/ Innebygd kode: <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/xTqXrrZ9rlU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscop

ŠKODA SCALA med nytt interiør-konsept8.11.2018 13:47Pressemelding

- Den nye kompaktmodellen implementerer designelementer fra VISION RS-konseptet - Moderne design møter rommelighet og klassens største bagasjerom - Digitalt instrumentpanel med klassens største skjermer - Seter og overflater i premium, Suedia-mikrofiber - ŠKODA SCALA får sin verdenspremiere i Tel Aviv 6. desember ŠKODA offentliggjør nå en skisse av sin kommende kompaktmodell, og gir med det et første glimt av interiøret i nye ŠKODA SCALA. Bilen blir den første ŠKODA-modellen som får det nye infotainment-systemet med frittstående skjerm sentrert i førerens synsfelt. Digitalt instrumentpanel er tilvalg, men leveres med klassens største skjerm. I tillegg til nye stoffvalg og premiummaterialer, kan ŠKODA SCALA også tilby god plass og et klasseledende bagasjerom på 467 liter. Det nye interiørkonseptet til ŠKODA følger designspråket man så i konseptbilen ŠKODA VISION RS. SCALA blir den første produksjonsmodellen som får dette interiøret. Det nye instrumentpanelet går sømløst sammen med det u