ŠKODA FABIA i ny og forbedret utgave

ŠKODA presenterer de første bildene av FABIA med ny design, og bilen vises på bilutstillingen i Geneve i mars i år. Oppgraderingen inkluderer blant annet nytt front- og hekkparti og nye LED-lys foran og bak. I tillegg får FABIA nye assistentsystemer, nytt infotainment-system med 6,5 tommers skjerm og nye «Simply Clever» løsninger.

«Den populære småbilen har gjennomgått en oppgradering både når det gjelder design, motorprogram og utstyr, og er mer attraktiv enn noen gang», sier direktør Thomas Meiner hos ŠKODA-importøren.

Oppgradert ŠKODA FABIA leveres som tidligere i to utgaver, som 5-dørs kombi og stasjonsvogn. I tillegg til nytt utvendig design, har også interiøret fått en oppgradering. FABIA utstyres med siste versjon infotainment system inkludert DAB+ radio og 6,5’’ skjerm som standard.

De nye LED hovedlysene foran og bak gir bilen et moderne uttrykk i tråd med ŠKODAs nye designspråk. FABIA leveres også med nytt felgprogram som inkluderer lettmetallfelger opptil 18 tommer.

Motorprogrammet består av to økonomiske og effektive bensinmotorer. Den 3-sylindrede 1,0- liters motoren er på enten 95 hk eller 110 hk og leveres med TSI-teknologi som inkluder turbo og direkte innsprøyting. Begge TSI-motorene er i tillegg utstyrt med partikkel-filter for redusert utslipp. Toppmotoriseringen på 110 hk kan dessuten leveres valgfritt med manuell girkasse eller DSG automatgirkasse.

ŠKODA FABIA tilbys med flere nye førerassistent-systemer for økt komfort og sikkerhet.

Det inkluderer blindsone-varsler som varsler om andre kjøretøy i blindsonen, «Rear Traffic Alert» som varsler fører om hindringer blant annet ved rygging og ikke minst fjernlys-assistent som automatisk endrer fra fjernlys til normal lys ved møtende kjøretøy.

Det nye infotainment systemet leveres med en 6,5 tommer skjerm hvor fører kan styre alle funksjoner og online-tjenester fra ŠKODA Connect. Velger du «Amundsen» navigasjonssystemet, får du også online Trafikk-Informasjon. SmartLink+ sørger for enkel betjening av Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink og SmartGate.

ŠKODA er kjent for praktiske løsninger som forenkler hverdagen for kundene. FABIA er selvfølgelig ikke noe unntak når det gjelder «Simply Clever» løsninger. Den praktiske isskrapen i tanklokket, har blitt ytterligere forbedret med en måler for dekkmønsterdybde.

FABIA kan også leveres med USB-porter i baksete for øket komfort og en praktisk portabel LED lykt i bagasjerommet på FABIA stasjonsvogn.

«Vi planlegger introduksjon av den oppgraderte versjonen av ŠKODA FABIA i Norge i september i år», sier direktør Thomas Meiner.

ŠKODA Importeres i Norge av Harald A. Møller AS. ŠKODA AUTO ble grunnlagt I 1895 og er således en av de eldste bilprodusentene i Europa. Hovedkontoret ligger i Mladá Boleslav i Tsjekkia, og er siden 1991 en del av Volkswagen Group. ŠKODA tilbyr følgende bilmodeller i dag; CITIGO, FABIA, RAPID SPACEBACK, OCTAVIA, SUPERB, KAROQ OG KODIAQ. I Norge er det 42 forhandlere fordelt over hele landet som selger nye og brukte ŠKODA, og enda fler merke-verksteder knyttet til merket.

ŠKODA KODIAQ RS – den første SUVen i RS-familien5.10.2018 09:39Pressemelding

Den sportslige og topp-utstyrte KODIAQ RS med debut på bilmessen i Paris Første ŠKODA SUV i RS-familien Den første ŠKODA SUV som kommer med full-LED frontlykter, og digitalt dashbord som standard Tilvalgsfargen Race Blue tilgjengelig for første gang på en ŠKODA SUV Inspirerende motorlyd takket være Dynamic Sound Boost Alcantara-detaljer i setene og i dørene Den mest sportslige utgaven av KODIAQ-familien tilbyr mye plass og praktiske løsninger KODIAQ RS med ny banerekord for en syvseters SUV rundt Nürburgrings Nordschleife Tidligere har ŠKODA avslørt flere detaljer om den nye ŠKODA KODIAQ RS, nå har den fått sin premiere på bilmessen i Paris. I en serie av bildedryss og noen eksklusive videoklipp har ŠKODA gitt noen smakebiter på hva man kan forvente av den første SUVen i ŠKODAs RS-familie – blant annet den kraftigste dieselmotoren som ŠKODA noen gang har laget, LED-frontlykter, digitalt dashbord, og den nye Dynamic Sound Boost-funksjonen som tilføyer en dynamisk karakter med en fyldig

ŠKODA på Paris Motor Show 2018: Sportslig, fremtidsrettet og digital2.10.2018 08:48Pressemelding

På bilmessen i Paris lar ŠKODA de besøkende ta del i en digital fremtid på merkets stand i paviljong 4 ŠKODA VISION RS kombinerer sportslighet og teknologi ŠKODA KODIAQ RS er den først SUVen i ŠKODA RS-familien SPORTLINE og SCOUT er nye modellvarianter tilgjengelig på ŠKODA KAROQ ŠKODA OCTAVIA G-TEC med mer krefter og lenger rekkevidde med CNG-drivlinje ŠKODA AUTO streamer pressekonferansen direkte 2. oktober fra kl 13:00 På bilmessen i Paris presentes ŠKODA ikke bare som både sporty og fremtidsrettet, men også som en tilbyder av fremtidige mobilitetsløsninger. De inviterer de besøkende til en helt spesiell digital opplevelse fra 2. til 14. oktober. Her kan du blant annet ta del i en fiktiv dag som en avtar, og oppleve fremtidens skreddersydde, digitale mobilitetstjenester. Med VISION RS-konseptstudiet, tilbyr ŠKODA en sniktitt inn i fremtiden til den sportslige RS-familien. En familie som nå har inkludert sin første SUV – KODIAQ RS. Modellvariantene SCOUT og SPORTLINE blir nå tilgjeng

ŠKODA viser designvideo og interiørskisser av VISION RS6.9.2018 15:30Pressemelding

Interiøret i ŠKODA VISION RS kombinerer sportslighet og bærekraft Videoklippet gir et glimt av interiørdesignet på konseptbilen Det sportslige, kompaktbil-studiet har sin verdenspremiere på bilutstillingen i Paris oktober 2018 ŠKODA VISION RS gir et frempek på ŠKODAs kommende RS-modeller. Designskissene gir et førsteinntrykk av konseptbilens interiør, før sløret løftes av på Paris Motor Show i oktober. I tillegg viser de en eksklusiv video med en sniktitt på det innovative interiøret. Videoklippet inviterer publikum inn i studioet i den tsjekkiske hovedstaden, ikke langt fra presidentpalasset, Karlsbroen, det Dansende Hus, og Žofín Palace. Det første designet for fremtidens ŠKODAs RS-modeller blir ikke bare tegnet i designstudioet i Česana / Mladá Boleslav, men også i det inspirerende miljøet og atmosfæren i en av Prahas art noveau-bygninger på Masarykovo nábřeží. I det eksklusive klippet ser du en ŠKODA-designer som med stødig hånd skisserer et sportslig, men også romslig interiør, me

ŠKODA VISION RS avslører designspråket for neste RS-generasjon og fremtidens kompaktbil30.8.2018 11:38Pressemelding

› Designskisser gir et førsteinntrykk av konseptbilen som skal vises på Paris Motor Show 2018 › Video som gir et eksklusivt innblikk i hvordan ŠKODA VISION RS tar form › Sportslig kompaktmodell som bygger på ŠKODAs 117 år lange motorsporthistorie Mladá Boleslav, 30 August 2018 – Med debuten av ŠKODA VISION RS-konseptet på Paris Motor Show 2018, gir ŠKODA et hint til en fremtidig konseptbil, samt at de viser i hvilken retning designsrpåket går for deres fremtidige RS-modeller. Før verdenspremieren i oktober viser ŠKODA frem sine egne skisser for å gi et førsteinntrykk av den dynamiske konseptbilen. I tillegg gir de ut en video som viser hvordan ŠKODA VISION RS tar form i designavdelingen, ledet an av designsjef Oliver Stefani. Selv de noe røffe skissene avslører at en nøkkelfaktor for denne bilen er aerodynamikk. Fronten er presist definert, og med de smale frontlyktene fremstår den som veldig dynamisk. Bakenden domineres av en kraftig støtfanger og en aerodynamisk utformet takspoiler.