SkiStars vinternyheter: Nytt barneområde i Trysil og Åre er vertskap for alpin-VM

Skiferie-konsernet SkiStar har en rekke spennende nyheter for kommende sesong. En ny internasjonal flyplass er under bygging mellom Trysil og Sälen og det investeres deretter. Som nytt barneområde, ny ekspressheis og bedre bakker. I Hemsedal kommer det nye leiligheter og ny barneheis, og i Åre er alpin-VM vinterens høydepunkt.

Valle får nytt barneområde i Trysil. Foto: Ola Matsson

Scandinavian Mountains Airport åpner neste år og det er spennende tider, forteller salgs- og markedssjef, Turid Backe-Viken, i SkiStar Trysil. I Trysil bygges en rekke nye leiligheter rett ved siden av bakken som skal stå klare til å ta imot internasjonale flygjester.

– Vi forbereder oss til åpning av flyplassen, som kun ligger 40 minutter fra Trysil. I vinter får gjestene våre et nytt barneområde ved Skihytta, der våre minste gjester selvfølgelig vil møte Valle. Barneområdet er en del av totalrenoveringen av Skihytta skiområde, som de siste årene har fått ny ekspressheis, nye bakker, oppgradert restaurant og snøproduksjon, sier Backe-Viken.

På andre siden av grensen er det høy aktivitet. I Hundfjället i Sälen bygger SkiStar Skandinavias mest moderne ekspressheis, bedre bakker og starter byggingen av SkiStar Lodge Hundfjället. Et nytt overnattingskonsept med 800 senger, restauranter og loungebar. Hundfjället ligger bare ti minutter fra Scandinavian Mountains Airport.

I februar er svenske Åre igjen vertskap for verdensmesterskapet i alpint. Det er tredje gangen skimetropolen arrangerer alpin-VM.

– Vi ser fram til å gi våre gjester i Åre muligheten til å se verdens beste skikjørere gjøre opp om medaljene. At VM igjen arrangeres i Åre er en god bekreftelse på at skikjøringen er av topp internasjonal klasse, sier Morell.

I Hemsedal bygges det ny barneheis og utviklingen av overnattingssteder av høy kvalitet fortsetter. Forrige sesong åpnet SkiStar Lodge Hemsedal, som er blitt en stor suksess. Nå er hotellet VY Hemsedal lansert. Byggingen er i gang og hotellet får 150 rom, inkludert flere suiter, 47 selveierleiligheter, en fantastisk lobby og restauranter. VY Hemsedal får ski inn og ski ut og ligger i gangavstand til sentrum. Hotellet åpner desember 2019.

Nytt barneområde i Trysil er nevnt, men også de minste skikjørerne i Vemdalen har noe å glede seg til. Der åpner et nytt lekeland. Barnas favoritt, Valle, fortsetter med sin populære skiskole, og i Åre flytter Valle inn på Holiday Club, der han blant annet lar barn teste yoga etter en fin dag i bakken. I tillegg lanserer Valle et nytt spill i Valle-appen og Valle er som vanlig superklar for å kjøre på ski og møte barna i bakken.

Fakta: Her er flere nyheter på SkiStars destinasjoner

Hemsedal: Ny barneheis og barnebakker. Eventyr-skiområdet SkiStar Fun Ride utvikles - fjorårssuksessen får flere elementer og lyd for en enda bedre skiopplevelse.

Trysil: Det nye barneområdet ved Skihytta får ny heis, to bakker og morsomme Valle-elementer.

Sälen: Ny 8-seters stolheis åpner i Hundfjället 14. desember. Med varme i setene, vindbeskyttelse og høy hastighet blir dette Skandinavias mest moderne stolheis.

Åre: VM arrangeres 5.-17 februar og gyldig sesongkort gjelder som entré til konkurransearenaen. Barnas favoritt Valle er VMs offisielle maskot.

Vemdalen: Barna er i fokus. I Storhogna åpner et nytt barneområde med rullebånd og lekeland. I Björnvallen bygges et Valles barnepass som åpner til vinterferien.

St. Johann in Tirol: Forrige vinter var det rekord i antall nyheter, med ny gondol, ekspressheis og en rekke nye overnattingsmuligheter. Pluss at Valle lanserte sin egen skiskole. I vinter fortsetter finjusteringene. Les mer om St. Johann

Hammarbybacken: Igjen er Hammarbybacken midt i Stockholm arena for verdenscup i parallellslalåm. I år arrangeres skifesten 19. februar.

For mer informasjon, kontakt gjerne:
Linda Morell, PR-sjef SkiStar, +46 76-118 60 02, linda.morell@skistar.com

Valle får nytt barneområde i Trysil. Foto: Ola Matsson
SkiStar investerer i ny stolheis, nye bakker og ny lodge i Hundfjället i svenske Sälen. Illustrasjon: SkiStar
På ski i Hemsedal. Foto: Ola Matsson
Alpin-VM er vinteres høydepunkt i Åre. Foto: Ola Matsson
SkiStar Lodge Hemsedal. Foto: Ola Matsson
Barnas favoritt, Valle, har flere nyheter å by på denne vinteren. Foto: Ola Matsson

Bilder og filmer i SkiStars presserom kan publiseres fritt sammen med informasjon om SkiStar og/eller SkiStars destinasjoner og produkter.

Fantastisk vinter ga økte inntekter og rekordresultat20.6.2018 09:14Pressemelding

- Med vinteren bak oss kan vi nok en gang presentere det beste nimånedersresultatet i SkiStars historie. Sesongen oppsummert har vi kunnet tilby gjestene våre fantastisk skikjøring fra oppstart i desember til sesongslutt på alle våre destinasjoner, sier konsernsjef Mats Årjes i SkiStar. Konsernsjef Årjes fortsetter: - Antall skidager, der en skidag tilsvarer en dags skikjøring med SkiPass, økte til 5,8 millioner, som er sju prosent bedre enn foregående år. Flere gjester er hovedårsaken til det gode resultatet. Ikke bare ferieperiodene, men også fokusområder som Valles Vinteruker i januar og konferansevirksomheten SkiStar Business viser fortsatt vekst. Gevinst fra våre utbyggingsprosjekter er 21 MSEK lavere enn foregående år, men skal sees i lys av at handlene skjer over en relativt uregelmessig tidshorisont. Vi ser ingen synkende investeringsinteresse fra firmaer og privatpersoner på destinasjoner der vi er aktive. Bookede objektsdøgn (gjennom SkiStar) økte med 2,5 prosent til totalt 5

Stor interesse for alpin skikjøring gir rekordresultat21.3.2018 09:49Pressemelding

Vinteren kom tidlig denne sesongen. Stabil kulde og mye snø har gjort at SkiStars anlegg har vært i full drift stort sett hele perioden. Den flotte vinteren er den underliggende forklaringen til at SkiStar kan presentere historiens beste halvårsresultat. Mats Årjes, konsernsjef i SkiStar, kommenterer resultatet slik: I perioden, som blant annet omfatter jul, nyttår og store deler av vinterferien, har antall skidager økt med fem prosent sammenliknet med tilsvarende periode foregående år. Det er også gledelig at vi fortsetter å utvikle vår virksomhet i periodene mellom de store ferieukene. Bookingsituasjonen for resten av sesongen er seks prosent høyere enn ved samme tidspunkt i fjor. En relativt tidlig påskeferie betyr at fokus ligger på å fylle ukene etter påske. Tatt i betraktning den gode snøsituasjonen i våre anlegg er vi overbevist om at vi kan tilby fantastiske skiopplevelser sesongen ut. Gledelig å se at engasjementet i SkiStars kundeklubb, MySkiStar, fortsetter å øke. Antall reg