SkiStars vinternyheter: Nytt barneområde i Trysil og Åre er vertskap for alpin-VM

Skiferie-konsernet SkiStar har en rekke spennende nyheter for kommende sesong. En ny internasjonal flyplass er under bygging mellom Trysil og Sälen og det investeres deretter. Som nytt barneområde, ny ekspressheis og bedre bakker. I Hemsedal kommer det nye leiligheter og ny barneheis, og i Åre er alpin-VM vinterens høydepunkt.
Valle får nytt barneområde i Trysil. Foto: Ola Matsson

Scandinavian Mountains Airport åpner neste år og det er spennende tider, forteller salgs- og markedssjef, Turid Backe-Viken, i SkiStar Trysil. I Trysil bygges en rekke nye leiligheter rett ved siden av bakken som skal stå klare til å ta imot internasjonale flygjester.

– Vi forbereder oss til åpning av flyplassen, som kun ligger 40 minutter fra Trysil. I vinter får gjestene våre et nytt barneområde ved Skihytta, der våre minste gjester selvfølgelig vil møte Valle. Barneområdet er en del av totalrenoveringen av Skihytta skiområde, som de siste årene har fått ny ekspressheis, nye bakker, oppgradert restaurant og snøproduksjon, sier Backe-Viken.

På andre siden av grensen er det høy aktivitet. I Hundfjället i Sälen bygger SkiStar Skandinavias mest moderne ekspressheis, bedre bakker og starter byggingen av SkiStar Lodge Hundfjället. Et nytt overnattingskonsept med 800 senger, restauranter og loungebar. Hundfjället ligger bare ti minutter fra Scandinavian Mountains Airport.

I februar er svenske Åre igjen vertskap for verdensmesterskapet i alpint. Det er tredje gangen skimetropolen arrangerer alpin-VM.

– Vi ser fram til å gi våre gjester i Åre muligheten til å se verdens beste skikjørere gjøre opp om medaljene. At VM igjen arrangeres i Åre er en god bekreftelse på at skikjøringen er av topp internasjonal klasse, sier Morell.

I Hemsedal bygges det ny barneheis og utviklingen av overnattingssteder av høy kvalitet fortsetter. Forrige sesong åpnet SkiStar Lodge Hemsedal, som er blitt en stor suksess. Nå er hotellet VY Hemsedal lansert. Byggingen er i gang og hotellet får 150 rom, inkludert flere suiter, 47 selveierleiligheter, en fantastisk lobby og restauranter. VY Hemsedal får ski inn og ski ut og ligger i gangavstand til sentrum. Hotellet åpner desember 2019.

Nytt barneområde i Trysil er nevnt, men også de minste skikjørerne i Vemdalen har noe å glede seg til. Der åpner et nytt lekeland. Barnas favoritt, Valle, fortsetter med sin populære skiskole, og i Åre flytter Valle inn på Holiday Club, der han blant annet lar barn teste yoga etter en fin dag i bakken. I tillegg lanserer Valle et nytt spill i Valle-appen og Valle er som vanlig superklar for å kjøre på ski og møte barna i bakken.

Fakta: Her er flere nyheter på SkiStars destinasjoner

Hemsedal: Ny barneheis og barnebakker. Eventyr-skiområdet SkiStar Fun Ride utvikles - fjorårssuksessen får flere elementer og lyd for en enda bedre skiopplevelse.

Trysil: Det nye barneområdet ved Skihytta får ny heis, to bakker og morsomme Valle-elementer.

Sälen: Ny 8-seters stolheis åpner i Hundfjället 14. desember. Med varme i setene, vindbeskyttelse og høy hastighet blir dette Skandinavias mest moderne stolheis.

Åre: VM arrangeres 5.-17 februar og gyldig sesongkort gjelder som entré til konkurransearenaen. Barnas favoritt Valle er VMs offisielle maskot.

Vemdalen: Barna er i fokus. I Storhogna åpner et nytt barneområde med rullebånd og lekeland. I Björnvallen bygges et Valles barnepass som åpner til vinterferien.

St. Johann in Tirol: Forrige vinter var det rekord i antall nyheter, med ny gondol, ekspressheis og en rekke nye overnattingsmuligheter. Pluss at Valle lanserte sin egen skiskole. I vinter fortsetter finjusteringene. Les mer om St. Johann

Hammarbybacken: Igjen er Hammarbybacken midt i Stockholm arena for verdenscup i parallellslalåm. I år arrangeres skifesten 19. februar.

For mer informasjon, kontakt gjerne:
Linda Morell, PR-sjef SkiStar, +46 76-118 60 02, linda.morell@skistar.com

Valle får nytt barneområde i Trysil. Foto: Ola Matsson
SkiStar investerer i ny stolheis, nye bakker og ny lodge i Hundfjället i svenske Sälen. Illustrasjon: SkiStar
På ski i Hemsedal. Foto: Ola Matsson
Alpin-VM er vinteres høydepunkt i Åre. Foto: Ola Matsson
SkiStar Lodge Hemsedal. Foto: Ola Matsson
Barnas favoritt, Valle, har flere nyheter å by på denne vinteren. Foto: Ola Matsson

Bilder og filmer i SkiStars presserom kan publiseres fritt sammen med informasjon om SkiStar og/eller SkiStars destinasjoner og produkter.

Følg pressemeldinger fra SkiStar

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SkiStar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra SkiStar

SkiStars vinternyheter: Ny overnatting nære bakken, enda bedre skikjøring og restauranttilbud12.9.2019 06:50:00 CEST | Pressemelding

Skisesongen nærmer seg og det skjer mye spennende på SkiStars destinasjoner. I Hemsedal åpner hotellet FYRI Resort of Hemsedal med fantastisk utsikt og beliggenhet, i tillegg til to nye bakker og en ny heis. I Trysil blir skikjøringen enda bedre med bredere bakker og mer effektiv snøproduksjon. Et annet høydepunkt er åpningen av Scandinavian Mountains Airport, flyplassen mellom Trysil og Sälen som åpner 22. desember. I Åre utvides den allerede sterke restaurantscenen, da flere populære «Stockholm-krogar» etablerer seg i byen.