Skistar lanserer klesmerket EQPE

Skiferiekonsernet SkiStar lanserer nytt klesmerke, den første kolleksjonen slippes nå. EQPE tilbyr prisgunstige skiklær tilpasset skandinaviske forhold. Det lanseres også en unik kolleksjon for alpin-VM i Åre, der EQPE er offisiell klesleverandør.

SkiStars nye klesmerke EQPE er offisiell klesleverandør til alpin-VM i Åre.

- SkiStars målsetting er å tilby barnefamilier en aktiv og sunn fjellferie, og EQPE er et naturlig steg videre. Ambisjonen er å skape holdbare skiklær, både når det gjelder stil og kvalitet, sier Mats Årjes, konsernsjef i SkiStar.

EQPE er laget for skikjøring og utendørsaktiviteter i fjellmiljø, og tilbyr holdbare klær i klassisk design. Prismessig ligger klærne i mellomsegmentet. Premierekolleksjonen slippes nå og inneholder skiklær, jakker, undertøy, goggles, strømper, buff og luer for barn, junior og voksne. Alpin-VM i Åre har valgt EQPE som offisiell klesleverandør. I forbindelse med mesterskapet slippes en unik kolleksjon som samtlige 1.500 funksjonærer skal bruke.

- Vi er veldig stolte over at alpin-VM har valgt EQPE som offisiell klesleverandør. Det er et kvalitetsstempel, og med 700 millioner tv-tittere et flott utstillingsvindu for varemerket. Vi er overbevist om at EQPE vil gi oss gode forutsetninger for fortsatt økonomisk vekst, sier Mathias Lindström, markeds- og salgsdirektør i SkiStar.

EQPE skal selges i SkiStarshops konseptbutikker i Åre, Sälen, Vemdalen og Hemsedal, samt eksklusivt på SkiStarshop.com og eqpe.ski med utsendelse til Sverige, Norge og Danmark.

For mer informasjon og intervjuforespørsler, kontakt gjerne:

Mathias Lindström, salgs- og markedsdirektør i SkiStar, tel: +46 (0) 76-125 62 92, mail: ml@skistar.com

Niklas Carlsson, daglig leder for VM-selskapet Åre 2019 AB, tel: +46 (0) 72-731 20 19, mail: niklas.carlsson@are2019.com

Les mer på www.eqpe.ski

SkiStars nye klesmerke EQPE er offisiell klesleverandør til alpin-VM i Åre.
SkiStar lanserer nå klesmerket EQPE.

Fantastisk vinter ga økte inntekter og rekordresultat20.6.2018 09:14Pressemelding

- Med vinteren bak oss kan vi nok en gang presentere det beste nimånedersresultatet i SkiStars historie. Sesongen oppsummert har vi kunnet tilby gjestene våre fantastisk skikjøring fra oppstart i desember til sesongslutt på alle våre destinasjoner, sier konsernsjef Mats Årjes i SkiStar. Konsernsjef Årjes fortsetter: - Antall skidager, der en skidag tilsvarer en dags skikjøring med SkiPass, økte til 5,8 millioner, som er sju prosent bedre enn foregående år. Flere gjester er hovedårsaken til det gode resultatet. Ikke bare ferieperiodene, men også fokusområder som Valles Vinteruker i januar og konferansevirksomheten SkiStar Business viser fortsatt vekst. Gevinst fra våre utbyggingsprosjekter er 21 MSEK lavere enn foregående år, men skal sees i lys av at handlene skjer over en relativt uregelmessig tidshorisont. Vi ser ingen synkende investeringsinteresse fra firmaer og privatpersoner på destinasjoner der vi er aktive. Bookede objektsdøgn (gjennom SkiStar) økte med 2,5 prosent til totalt 5