Skistar lanserer klesmerket EQPE

Skiferiekonsernet SkiStar lanserer nytt klesmerke, den første kolleksjonen slippes nå. EQPE tilbyr prisgunstige skiklær tilpasset skandinaviske forhold. Det lanseres også en unik kolleksjon for alpin-VM i Åre, der EQPE er offisiell klesleverandør.

SkiStars nye klesmerke EQPE er offisiell klesleverandør til alpin-VM i Åre.

- SkiStars målsetting er å tilby barnefamilier en aktiv og sunn fjellferie, og EQPE er et naturlig steg videre. Ambisjonen er å skape holdbare skiklær, både når det gjelder stil og kvalitet, sier Mats Årjes, konsernsjef i SkiStar.

EQPE er laget for skikjøring og utendørsaktiviteter i fjellmiljø, og tilbyr holdbare klær i klassisk design. Prismessig ligger klærne i mellomsegmentet. Premierekolleksjonen slippes nå og inneholder skiklær, jakker, undertøy, goggles, strømper, buff og luer for barn, junior og voksne. Alpin-VM i Åre har valgt EQPE som offisiell klesleverandør. I forbindelse med mesterskapet slippes en unik kolleksjon som samtlige 1.500 funksjonærer skal bruke.

- Vi er veldig stolte over at alpin-VM har valgt EQPE som offisiell klesleverandør. Det er et kvalitetsstempel, og med 700 millioner tv-tittere et flott utstillingsvindu for varemerket. Vi er overbevist om at EQPE vil gi oss gode forutsetninger for fortsatt økonomisk vekst, sier Mathias Lindström, markeds- og salgsdirektør i SkiStar.

EQPE skal selges i SkiStarshops konseptbutikker i Åre, Sälen, Vemdalen og Hemsedal, samt eksklusivt på SkiStarshop.com og eqpe.ski med utsendelse til Sverige, Norge og Danmark.

For mer informasjon og intervjuforespørsler, kontakt gjerne:

Mathias Lindström, salgs- og markedsdirektør i SkiStar, tel: +46 (0) 76-125 62 92, mail: ml@skistar.com

Niklas Carlsson, daglig leder for VM-selskapet Åre 2019 AB, tel: +46 (0) 72-731 20 19, mail: niklas.carlsson@are2019.com

Les mer på www.eqpe.ski

SkiStars nye klesmerke EQPE er offisiell klesleverandør til alpin-VM i Åre.
SkiStar lanserer nå klesmerket EQPE.

Gode bookingtall tyder på nok en bra vintersesong20.12.2018 10:08Pressemelding

Konsernsjef, Mats Årjes, kommenterer SkiStars situasjon slik: - Nå er vinteren her. Det kjølige været har gitt gode forutsetninger for snøproduksjon, og sammen med natursnøen vi har fått, er anleggene godt rustet til å ta imot jule- og nyttårsgjestene. Bookingtallene viser en prosent opp, målt i antall objektsnetter, sammenliknet med samme tidspunkt i fjor. Det innebærer at over 77 prosent av sesongens estimerte losjisalg allerede er booket. Størst økning ser vi i jule- og nyttårsukene. Tross sen påske er det bra at vi har en positiv utvikling i losjisalget. Sen påske betyr at påskebestillingene kommer senere enn vanlig.