Ski, Skifestival, Seefeld og Sjusjøen

Det svinger for Vadsøekspressen, Daniel Stock, om dagen. Han fikk denne uken gladmeldingen om at han får sjansen til å vise seg frem på 15 kilometer klassisk under helgens World Cup i Otepää. Rennet er uttaksrenn for vinterens VM i Seefeld der denne distansen også står på programmet.
Ski i solskinn på Sjusjøen er den perfekte oppladningen for Daniel Stock før World-Cup i helgen.

Skal gripe sjansen

-Utrolig deilig å få gå et uttaksrenn til VM, sier Daniel Stock. – Dette er min sjanse til å vise at formen er god. Jeg skal forberede meg så godt jeg kan og er supermotivert til å vise meg frem.

Det er ikke få timer Vadsøgutten har lagt ned i sporet på Lillehammer og på Sjusjøen. -Jeg vier nesten all min tid til å bli så god som mulig i langrenn. Jeg er privilegert som får holde på med noe jeg elsker, og kan aldri få takket alle som har støttet meg nok.

Fordel og ulempe

-Å være norsk når du satser på langrenn er både en fordel og en ulempe. Det er et utrolig lite nåløye man må gjennom for å «kvale» til mesterskap, men samtidig er det verdens beste treningsmiljø og verdens beste skipublikum. At så mange legger merke til meg og mine resultater er motiverende.

Mål krefter mot de beste - eller ta famileløypa

-Sammen med hovedsponsoren og Sjusjøen langrennsarena skal vi nå arrangere skirenn på Sjusjøen i påsken. "Palmelørdag" er det fristil-renn for alle klasser der man kan måle krefter mot de beste og en famileløype til passet de minste. Tema for arrangementet er «Trygg på ski» og jeg håper mange benytter anledningen uansett om de ønsker å måle krefter mot meg eller om de tar seg en tur i familieløypa.

-Det er gøy å få være med på å gi noe tilbake. Jeg tar med meg noen skivenner og sammen skal vi sikre at Sector Alarm Skifestival bidrar til at flere blir tryggere på ski og at Festivalen blir et trygt arrangement for alle. Før den tid skal jeg gjøre alt jeg kan for å «trygge» formen før helgens renn.

Daniel Stock er født i Vadsø i 1992. Les mer om Daniel på www.danielstock.com

Sector Alarm ble etablert i Norge i 1995 og har siden den gang utviklet seg til å bli det nest største alarmselskapet i Europa. Selskapet leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter.
Sector Alarm, som har hovedkontor i Oslo,  har mer enn 650 000 kunder, og over 3500 medarbeidere i Norge, Sverige, Irland, Finland, Spania, Italia, Portugal og Frankrike.

Følg pressemeldinger fra Sector Alarm

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sector Alarm på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sector Alarm

Vinningskriminalitet og boliginnbrudd forventes å øke til normaltilstander med åpne grenser: – Innbruddstyver vil inn i hus hvor det ikke er folk19.7.2022 11:43:26 CEST | Pressemelding

Rekordmange nordmenn skal til utlandet på sommerferie i år, melder flyselskaper og reiseselskaper. Med åpne grenser og et samfunn tilbake til normalen, forventer Politiet at boliginnbrudd vil øke til samme nivå som før koronatiden. Tyverier fra boder, garasjer og hager ser også ut til å bli et stadig større problem.