Skanska satser langsiktig på eiendomsutvikling i Kristiansand

Skanska Eiendomsutvikling har inngått avtale om kjøp av et tomteområde i Bjørndalen utenfor Kristiansand. Planen er at Skanska skal utvikle og bygge over 400 leiligheter på området som er på ca. 100 mål.

Illustrasjonsbilde som viser mulig utbygging av området. Kred: Rambøll

- Vi er allerede i dag en av de største eiendomsutviklerne i Kristiansands-området og denne investeringen viser at vi satser langsiktig. I dag er markedet i Kristiansand relativt rolig, men vi tror at det vil normaliseres i løpet av de neste årene slik at vi får startet utbyggingen av dette flotte området i Bjørndalen, forteller Arne Brovold, konserndirektør med ansvar for Eiendomsutvikling i Skanska Norge.

Bjørndalen ligger sentralt til, med kort avstand til det meste i Kristiansand, samt nærhet til både sjøen og bymarka. Det tar fem minutter å sykle til sentrum og både barne-, ungdomsskole og videregående skole samt universitet ligger i gangavstand. Området er under transformasjon og ligger i den retning som byen vokser.

Arne Brovold, konserndirektør Eiendomsutvikling Skanska Norge AS: 41 51 33 70
Geir Nordal Linge, kommunikasjonssjef Skanska Norge AS: 92 25 11 25

Illustrasjonsbilde som viser mulig utbygging av området. Kred: Rambøll
Arne Brovold, konserndirektør med ansvar for eiendomsutvikling i Skanska Norge