Skanska bygger Drammen Stasjon Hotell for Bane NOR Eiendom

Skanska har signert kontrakt om bygging av konferansehotell i Drammen for Bane NOR Eiendom. Kontrakten har en verdi på ca. 300 millioner kroner og inngår i ordrereserven for fjerde kvartal.
Illustrasjon av hotellet sett fra elven. Bilde: Narud Stokke Wiig

Prosjektet blir nærmeste nabo til Drammen Stasjon og er på totalt 13 500 m2. Hotellet, som skal driftes av Nordic Choice Hotels, blir på 13 etasjer med underliggende kjeller. Hotellet får 249 rom og vil ha en konferansekapasitet på 500 personer.

- Dette prosjektet er et viktig bidrag i byutviklingen i Drammen. Det er første byggetrinn i utviklingen av knutepunktet rundt stasjonsområdet og vi er svært glad for at Bane NOR Eiendom gir oss tillit til å realisere dette spennendeprosjektet sammen med dem, forteller Terje Nyborg Olsen, distriktssjef i Skanska i Drammen.

Prosjektet gjennomføres i totalentreprise med byggestart i november 2017 og planlagt overlevering i oktober 2019.

Terje Nyborg Olsen, distriktssjef Skanska Drammen: 45 86 93 93
Tor Arne Midtskogen, regiondirektør Skanska Bygg Oslo Næring: 93 44 44 65
Audun Lågøyr, kommunikasjonsdirektør Skanska Norge: 93 45 25 31

Illustrasjon av hotellet sett fra elven. Bilde: Narud Stokke Wiig
Sven Kruse-Jensen (prosjektsjef Bane NOR Eiendom) og Tor Arne Midtskogen (regiondirektør Skanska Bygg Oslo Næring) signerer kontrakten

Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 41 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.