Skanska bygger boligprosjektet Symra Terasse for OBOS

Skanska har signert kontrakt om bygging av 107 boliger for OBOS på Lambertseter i Oslo. Kontrakten har en verdi på 291 millioner kroner og inngår i ordrereserven for andre kvartal.

Bilde fra signeringen: F.v: Jon-Erik Lunøe (OBOS), Per-Henrik Eriksen (Skanska), Stian Ruud (OBOS), Carl Chr. Birkeland (OBOS), Espen Rudshaug (Skanska), Sturla Magnus (Skanska), Rudolf Fredriksen (Skanska)

Boligprosjektet har navnet Symra Terasse og er utviklet av Dyrvik arkitekter. Skanska og Obos har vært i en lengre samspillsfase som nå har endt med en totalentreprisekontrakt.

Prosjektet blir nærmeste nabo til Lambertseter Senter og er på totalt 25 000 m2, hvorav 2900 m2 er næringsareal og 10 000 m2 er boligareal. Boligene fordeles på fem punkthus på opptil seks etasjer som blir liggende over en etasje med næringsarelaer. I tillegg skal det bygges to parkeringsetasjer under bakken på til sammen 12 400 m2.

De 107 leilighetene ligger i et svært attraktivt område, tett på T-banen og rett ved Lambertseter senter.

- Dette prosjektet er et viktig bidrag i byutviklingen på Lambertseter, og vi er svært glad for at OBOS ønsker å fortsette det gode samarbeidet med oss. Vi har vært gjennom en lang samspillfase som har vært preget av meget godt samspill og gjensidig respekt og forståelse, og vi ser nå frem til å realisere dette spennende prosjektet sammen med OBOS, som er en meget profesjonell kunde som vi har god erfaring med å jobbe sammen med, forteller Sturla Magnus, regiondirektør i Skanska Bygg Distrikt.

- Vi ser frem til et videre godt samarbeid med Skanska om dette prosjektet, forteller Carl Chr. Birkeland i OBOS Nye Hjem. - Salget har gått veldig bra og det er faktisk bare 13 leiligheter igjen.

Birkeland er svært glad for at prosjektet også har klart å få innpasset et bofellesskap for to grupper av ungdommer med nedsatt funksjonsdyktighet som gjør at 16 ungdommer vil få oppfylt sin drøm om en egen bolig.

Byggestart blir september 2016 og prosjektet skal være overlevert sommer/ høst 2018.

Pål P. Syse, kommunikasjonsdirektør Skanska Norge AS: 98 21 00 01
Sturla Magnus, regiondirektør Skanska Bygg Distrikt: 95 12 02 46