Skanska BoKlok satser i Nannestad

Skanska BoKlok har kjøpt tomt på 16 500 kvm. i Teigbyen i Nannestad, og samtidig sikret seg kjøpsrett for ytterligere tre delfelt på til sammen 28 000 kvm. i samme området.
Tomten er markert i rødt. Foto: Google Maps

- Vi ser på denne regionen som utrolig spennende, og er sikre på at dette vil bli et attraktivt boligområde for veldig mange. Tomten er i kort avstand til blant annet Gardermoen og LHL nye sykehus, sier Arild Rusti Indresand, leder for Skanska BoKlok Norge, og fortsetter:

- BoKlok er et boligkonsept for folk flest. Vi opplever at leilighetene er et godt alternativ til blant annet unge mennesker i etableringsfasen, og at rekkehusene treffer de unge etablererfamiliene godt. Vi tror dette konseptet passer godt inn i dette området, og vil kunne treffe mange av de nye arbeidstakerne i regionen.

- Vi er svært fornøyde med å få en så stor aktør som BoKlok/Skanska inn for å åpne dette området. Det er nylig vedtatt en områdeplan som åpner opp for over 800 nye boliger totalt her de kommende årene. Området har en attraktiv beliggenhet ca. 10 km. Vest for Oslo Lufthavn Gardermoen. Det blir kort vei til Gardermoen næringspark og LHL nye sykehus som åpner i 2018. I tillegg er det god offentlig transport inn til Oslo. Ullensaker har en enorm vekst og vi har hele veien ment det kun er snakk om tid før Nannestad tar steget opp i toppligaen, sier Lars Blyverket som representerer selgeren Engelsrudhagen Boligtomt AS.

Håper på ferdigstillelse innen desember 2018
- Etter planen skal anleggsarbeidene med å føre vei, vann, avløp og lignende inn til området starte i løpet av den kommende sommeren med en målsetting om at det skal være klart for bygging før sommeren 2018, forteller Blyverket.

- Vi er i gang med detaljreguleringen for vårt område, og går det som vi håper har vi en vedtatt detaljregulering mot slutten av 2017. Da kan det bli en salgsstart første kvartal i 2018. Det betyr at om alt går etter planen skal de første beboerne på området kunne feire julen 2018 i sitt nye hjem, sier prosjektleder hos BoKlok, Clive J. Viken.

For mer informasjon, kontakt:
Arild Rusti Indresand, leder Skanska BoKlok Norge: 40 62 10 31
Lars Blyverket, Engelsrudhagen Boligtomt AS: 40 00 00 66

Tomten er markert i rødt. Foto: Google Maps

Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 43 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA