Skandiabanken styrker spareområdet. Skal bli en ledende aktør i det norske markedet

21.6.2017 08:20 | Skandiabanken

Bergen 21.6.2017: Lansering av aksjesparekonto gjør at fondsbransjen slik vi kjenner den vil endres til fordel for kundene. De aktørene som vil stå igjen er de som tilbyr kvalitet og kostnadseffektivitet – ikke høye kostnader og flyttebarrierer.

Magnar Øyhovden er vant til å konkurrere på pris og kvalitet

‘Vi ser på aksjesparekontoens inntreden i det norske markedet som en stor mulighet for oss og våre kunder. Kunder som har sparingen sin hos andre aktører, vil kunne flytte denne til oss uten å utløse skatt, og ikke minst vil vi tilby en automatisert tjeneste som velger de beste fondene for kunden.’ sier Magnar Øyhovden, Leder Skandiabanken.

I motsetning til mange aktører tilbyr ikke Skandiabanken sine egne aktivt forvaltede fond, men velger ut de aller beste og ikke minst de mest kostnadseffektive fondene. Skandiabanken skal kontinuerlig utvikle rådgivningstjenesten frem mot en automatisert tjeneste som tar hensyn til hele kundens økonomiske situasjon når kunden ber om råd.

Skandiabanken kommer til å lansere en løsning for private som gjør at de kan ta bedre valg enn hos konkurrentene, fordi de får tilgang til helprofesjonelle verktøy på en særdeles enkel og brukervennlig måte.

‘Å konkurrere på pris og brukervennlighet er noe Skandiabanken er vant til. Vi er trygg på at vi også i det nye sparelandskapet skal bli banken med de mest fornøyde kundene’ – legger Øyhovden til.

Skandiabanken orienterer nærmere om satsingen på sin kapitalmarkedsdag i Oslo i dag klokken 10:00.

Kapitalmarkedsdagen kan følges live eller i opptak fra denne linken : http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=58368926

Magnar Øyhovden, Leder Skandiabanken, 959 40 038
Christoffer Hernæs, Digitalsjef, 916 92 852

Magnar Øyhovden er vant til å konkurrere på pris og kvalitet