Skandiabanken skifter navn

Skandiabanken skifter navn til Sbanken. Det nye navnet understreker ambisjonen om å gjøre banktjenester enda enklere.

I november skifter Skandiabanken navn og Magnar Øyhovden blir leder for Sbanken.

Skifte til Sbanken er en følge av at banken for snart to år siden ble en selvstendig norsk bank og notert på Oslo Børs.

Mer av det samme

- Vi ønsker å understreke ambisjonen om å gjøre banktjenester enklere på alle måter, og samtidig vise at kjernen i det kundedrevne nettkonseptet vårt fortsetter. Derfor har vi valgt Sbanken, sier daglig leder Magnar Øyhovden.

Skifte til Sbanken skjer i november. Nettbanken, appen og betalingskortene får nytt grafisk uttrykk med ny logo og nye farger. Innhold, produkter og funksjoner i nettløsningene videreføres slik kundene kjenner dem. Samtidig lanserer banken ny spareplattform med robotrådgivning og flere nye sparetjenester i løpet av høsten.

Ambisjoner

Målet er å vokse over 10 prosent på utlån årlig, lage bank for de minste bedriftene i løpet av 2018 og utvide forsikringstilbudet.

- Sbanken skal fortsatt være kundedrevet og brukervennlig med enkle tjenester og gode betingelser for folk flest. Vi skal fortsette å drive fram åpne løsningersom gir økonomisk frihet uten å binde kundene, og utvikle tjenester som hjelper folk til å ta smarte økonomiske valg, sier Øyhovden.

I prosessen med å finne nytt navn har forenkling og hensynet til gjenkjennelse vært avgjørende, for å understreke at konseptet videreføres.

Navneendringen forutsetter godkjenning av ekstraordinær generalforsamling 14. september.

De nye betalingskortene fra Sbanken.
Skandiabanken skifter navn til Sbanken og får ny logo.

I april 2000 ble Skandiabanken lansert som den første rene nettbanken i Norge. I dag tilbyr banken et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner og husstander i Norge innen betalings- og korttjenester, innskuddsbasert sparing, investeringsprodukter, langsiktige og kortsiktige lån. Banken har ingen filialer, og alle produkter og tjenester tilbys direkte på den digitale plattformen, som er tilgjengelig på et bredt spekter av brukerenheter. Ved utgangen av juni 2017 hadde Skandiabanken 390 000 kunder og forvaltningskapital på NOK 81,9 milliarder. I november skifter banken navn til Sbanken. For mer informasjon, se skandiabanken.no