Sbanken

Skandiabanken øker renten, har fortsatt blant markedets beste betingelser

Bergen 29. juni 2017: Skandiabanken setter opp renten på boliglån med 0,15 prosentpoeng. Tilsvarende justering gjøres på innskudd over 100.000 kroner.

Rimeligste boliglån i Skandiabanken får en effektiv rente på 2,30 prosent etter endringen. I følge Finansportalen har banken fortsatt blant landets beste betingelser på boliglån.

- Skandiabanken var den eneste av de landsdekkende bankene som ikke økte renten i fjor høst. Vi har nå holdt renten uendret i 10 måneder lenger enn konkurrentene våre, sier Magnar Øyhovden, leder for Skandiabanken.

Renteendringen er en markedstilpasning, og innskuddskundene får en etterlengtet bedring av tilbudet. Til tross for lave markedsrenter har Skandiabanken økende kostnader knyttet til utlånsvirksomheten.

- Selv etter justeringen er vi konkurransedyktige og lever opp til løftet om at vi skal være rimelig over tid, sier Øyhovden.

For nye lånekunder gjelder endringen fra i dag. For eksisterende lånekunder og innskuddskunder gjelder endringen fra 14. august.

Kontakt:
Leder i Skandiabanken ASA, Magnar Øyhovden, mobil 959 40 038.
Kommunikasjonssjef Leif-Kjartan Bjørsvik, mobil 900 41 162.

Om Sbanken

Sbanken

55260000https://sbanken.no

Skandiabanken startet i 2000, som den første rene nettbanken i Norge. Banken tilbyr et bredt spekter av finansielle produkter og tjenester til privatpersoner og husholdninger i Norge innen betalings- og kortløsninger, innskuddsbasert sparing, investeringsprodukter, langsiktige lån, og kortsiktige lån. Banken har ingen filialer og alle produkter og tjenester tilbys direkte gjennom den digitale plattformen som er fullt tilgjengelig på mobil, nettbrett og pc. Ved utgangen av 2016 hadde Skandiabanken 388 614 kunder med en aktiv konto, og totale verdier på NOK 71,2 milliarder. Banken er notert på Oslo børs. Les mer på www.skandiabanken.no

Følg saker fra Sbanken

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sbanken på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Sbanken