Skal selge 1,5 millioner flasker alkoholfritt juleøl i år
Salget av øl uten alkohol fortsetter å stige, og det gjelder også i juletiden. I desember regner Ringnes med å selge 1,5 millioner flasker av Munkholm Juleøl, Norges mestselgende alkoholfrie juleøl.
– Dette tilsvarer en halv million liter, og vi regner med at det totale salget av juleøl uten alkohol kommer til å øke med rundt 25 prosent i år sammenlignet med i fjor, sier Henrik Lund, markedssjef i Ringnes.
Helse og god smak
Ferske tall fra en undersøkelse gjennomført av analysebyrået YouGov viser at nesten hver femte 18–29-åring mener de drikker for mye eller altfor mye alkohol i løpet av desember. Samtidig sier tre av fire at de foretrekker et alkoholfritt alternativ til julematen.
– Mye av dette henger sammen med et sterkere fokus på helse og moderasjon når det gjelder alkohol. For mange er dette kanskje spesielt viktig i julesesongen. Men det store og voksende utvalget i alkoholfrie øl og ølstiler betyr også at de er fullverdige alternativer til julematen, sier Lund.
Fra pinnekjøtt til lutefisk
Som alle andre typer Munkholm er også juleølet brygget på akkurat samme måte som alkoholholdige øl, og gjæringen avbrytes før alkoholen skapes.
– Den nøttebrune fargen og aromaen preget av vørterkake, sjokolade og nybakt grovbrød gjør at det passer perfekt til alt fra pinnekjøtt til lutefisk med bacon og grønne erter.
I tillegg til Munkholm Juleøl tilbyr Ringnes åtte andre typer alkoholfrie øl, inkludert bayer, weiss, fatøl og IPA. I desember regner bryggeriet med å selge mer enn 1,4 millioner bokser med andre typer Munkholm og rundt 270 000 flasker alkoholfrie øl som Brooklyn Special Effects og Carlsberg Non Alcoholic.
Nøkkelord
Kontakter
Henrik LundMarkedssjef Øl uten alkohol
Tel:+47 416 54 046henrik.lund@ringnes.noBilder
Dokumenter
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom