Skal levere vakt- og sikringsoppdrag til Coast Center Base sine forsyningbaser langs kysten

Nokas har signert en konsernavtale med Coast Center Base (CCB) om å levere sikringstjenester til deres forsyningsbaser. Kontrakten trådde i kraft 1. september i år og gjelder i fem år fremover.

Nokas skal levere sikringstjenester til CCB konsernets forsyningsbaser langs norskekysten i fem år fremover. På bildet (f.v): Jørn Sandvik (Nokas), Pål Stian Samuelsson (CCB), Geir Svanberg (Nokas), Daniel Ayala Høydal (CCB) og Livar Bertelsen (Nokas). Foto: Nokas

Avtalen er gjeldende for alle selskapene under konsernparaplyen til CCB og omfatter en betydelig leveranse av vektertjenester og BES-vakter (Brann-Entring og Sikring) på CCB sine lokasjoner. Den vil også kunne omfatte andre sammenhengende produkter og tjenester.

- Vi er både stolte og ydmyke til at CCB har valgt Nokas for hele konsernet, sier Key Account Manager Livar Bertelsen i Nokas.  Avtalen med CCB viser at vi har et godt team og leverer med høy presisjon til konkurransedyktige priser. Nå skal vi videreføre kompetansen og samtidig utvikle flere tjenester og produkter inn i samme leveranse også til flere kunder langs kysten.

Livar Bertelsen mener at oljebransjen etter noen magre år nå ser lys i tunnelen.

- Bransjen har etter tøffe nedskaleringsrunder, med stort fokus på kostnadsbesparelser, tilpasset seg lavere oljepriser. Nå stiger oljeprisen igjen og optimismen er tilbake. Vi ser at aktiviteten øker både til havs og på land. Nokas har det siste året intensivert satsningen mot blant annet forsyningsbasene langs kysten i tro på at markedet ville snu. Nå får vi lønn for strevet.

- CCB Ågotnes har de siste 3 årene hatt en rammeavtale med Nokas som nå er fornyet og omgjort til en konsernavtale med en varighet på 5 år. Vi ser frem til å fortsette det gode og spennende samarbeidet vi har hatt, sier Pål Stian Samuelsson som er KHMS-leder, Havnesikringsleder (PFSO) og Industrivernleder i CCB.

Nokas er et ledende sikkerhetskonsern med virksomhet i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Selskapet ble etablert i 1987 og forventer i 2019 en omsetning på ca. NOK 5 milliarder. Nokas konsernet har rundt 10.000 medarbeidere fordelt på tre divisjoner: Cash Handling, Security og Systems.

Vi leverer sikkerhets- og kontanthåndteringsløsninger til kunder i hele Norden. Som totalleverandør spenner våre leveranser seg fra vakttjenester, tekniske sikkerhetsløsninger, industri- og sikkerhetsberedskap til verdi- og kontanthåndtering.