Skal kommunisere terror, vold og traumer

NKVTS har ansatt Thorbjørn Laundal som kommunikasjonssjef for å styrke arbeidet med å spre kunnskap om terror, vold og traumatisk stress blant ansatte innen helse-, omsorgs- og kunnskapssektoren nasjonalt og internasjonalt.

Laundal, som har lang erfaring fra flere kommunikasjonshus før han de siste syv årene har hatt ulike lederstillinger innen marked og kommunikasjon i Agder Energi, ser det er ting å ta med seg fra kommersielt næringsliv til forskningsformidling.

Overføringsverdi

- Dette gleder jeg meg til! Jeg tror min bakgrunn, med en helhetlig tilnærming til kommunikasjon, merkevareidentitet og markedsføring har en klar overføringsverdi for NKVTS, som ønsker å styrke sin nasjonale og internasjonale posisjon som toneangivende innen fagfeltene terror, katastrofer, vold, overgrep, tvungen migrasjon og stressmestring, sier Laundal.

NKVTS sitt mandat er å forebygge og redusere de helsemessige og sosiale konsekvensene som vold og traumatisk stress kan medføre.

Skal styrke vår identitet

- Vi er veldig tilfreds med å ha fått Laundal om bord. Hans er erfaring og bakgrunn vil være med å løfte NKVTS ytterlige, ikke minst i arbeidet med å styrke vår identitet som kunnskapssenter og premissleverandør for tjeneste- og politikkutvikling og samfunnsdebatten, sier Inger Elise Birkeland, administrerende direktør for NKVTS.

Departementer er oppdragsgiver

Senterets oppdragsgivere er primært Helse- og omsorgsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Barne- og familiedepartementet samt Kunnskapsdepartementet. Norges forskningsråd, EU, Extrastiftelsen og andre finansierer også noen forskningsprosjekter for kunnskapssenteret, som er eid av forskningsinstituttet NORCE.

Om NKVTS

Gullhaugveien 1-3, 5 etg

22 59 55 00https://www.nkvts.no/

NKVTS (Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress) utvikler og sprer kunnskap og kompetanse om terror, vold og traumatisk stress. Formålet er å forebygge og redusere de helsemessige og sosiale konsekvensene som dette kan medføre. Senterets oppdragsgivere er primært Helse- og omsorgsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Barne- og familiedepartementet samt Kunnskapsdepartementet. NKVTS er eid av NORCE (Norwegian Research Centre AS) som er et statlig forskningsinstitutt eid av fire norske universiteter.

Følg pressemeldinger fra NKVTS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NKVTS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NKVTS

Lansering av den første norske studien av helse og hverdagsliv i norske veteranfamilier27.11.2023 12:14:36 CET | Pressemelding

Tirsdag 28. november kl 9.00 overrekkes Forsvarsminster Bjørn Arild Gram rapporten fra den første undersøkelsen av helse og hverdagsliv i norske veteranfamilier. Det vil si familier der én eller begge foreldre har deltatt i Forsvarets internasjonale operasjoner. Også generalsekretær Bjørn Rober Dahl i Norges Veteranforbund for Internasjonale Operasjoner og generalsekretær Kjetil Bragstad fra Veteranforbundet SIOPS holder innlegg etter at forskningen er presentert. Seminaret foregår i Gullhaugveien 1-3, Nydalen, Oslo kl 9-10.