Skadestatus etter nattens nedbør på Vestlandet

Forsikringsselskapene har mottatt en rekke skademeldinger som følge av nattens regnvær.

- Vi har fått inn rundt 60 skademeldinger i dag som er av en slik størrelse at det er sendt ut takstmann eller sanering. Skadene er av varierende størrelse, det er alt fra mindre lekkasjer gjennom tak, til overfylte kjellere, sier Yngve Amundsen Høvig, som er skadesjef på bygning i Frende Forsikring.

Selskapet har rundt 15 prosents markedsandel på Vestlandet.

Det er altså en del skader som krever besiktigelse for å anslå omfanget og hvilke reperasjoner som kreves.

- Vi forventer at en del flere skader etter regnet meldes inn til oss også i dagene som kommer, sier Høvig.

Det har den siste tiden vært flere stormer og flomepisoder over Sør-Norge. Dete har ført til en rekke skader som meldes til norske forsikringsselskap i disse dager.

Jonsvollskvartalet | postboks 7335

Helnorske Frende Forsikring eies av 15 lokale sparebanker. Gjennom eierbankene og egne salgssentre er Frende representert med over 1000 lokale rådgivere fra Lindesnes i sør til Tromsø i nord. Vi har nær 260 ansatte ved hovedkontoret i Bergen, og over 250.000 privat- og bedriftskunder med forsikringsløsninger innen skadeforsikring, livsforsikring og pensjon.