Sjur Gaaseide ny toppsjef i Deloitte Norge

Partnerne i Deloitte har valgt Sjur Gaaseide som ny CEO i Deloitte Norge fra 1. juni 2019. Han overtar jobben etter Aase Aamdal Lundgaard, som har vært Deloittes toppsjef i to åremålsperioder, totalt åtte år.

I perioden Lundgaard har ledet Deloitte, er omsetningen doblet til drøyt to milliarder kroner.

- I dag er endring det eneste konstante, og tillit er ferskvare. Som aktør og bransje må vi endre oss i takt med kundene, markedet og samfunnet for øvrig. Vi i Deloitte har fortsatt store ambisjoner, og vi tror nøkkelen er å sikre kundene fersk kunnskap og innsikt fra alle våre tunge fagmiljøer innen revisjon, konsulentvirksomhet og advokatvirksomhet, sier Gaaseide.

Som toppsjef skal Gaaseide lede en virksomhet med 1.500 ansatte fordelt på 22 kontorer.

- I kunnskapsbedrifter som Deloitte er egentlig hver eneste medarbeider toppsjef, hver eneste dag. Min jobb er derfor å sikre at vi rekrutterer et enda større spekter av talenter, som kan utvikle seg og levere den kunnskapen kundene våre trenger også i fremtiden, sier Gaaseide.

Sjur Gaaseide kommer fra rollen som leder av konsulentvirksomheten i Norge og Norden, hvor han har ledet et forretningsområde med ca 1.300 medarbeidere i Norden.

Aase Aamdal Lundgaard trer ut av rollen som daglig leder i Deloitte når åremålsperioden avsluttes. Hun har da vært daglig leder i to åremålsperioder, som normalt er maks av hva man kan inneha denne rollen i Deloitte. Hun fortsetter som partner og revisor i Deloitte.