Siste nytt fra TV 2 kommer på Googles smarte høyttaler

Sier du «OK Google, gi meg de siste nyhetene fra TV 2!», vil du nå få aller siste nytt fra TV 2 Nyhetskanalen direkte inn i stuen din.

TV 2 SUMO-SJEF: TV 2 Sumos Christian Birkeland i TV 2s lokaler i Diagonale i Bjørvika i Oslo. Foto: Erik Edland

I nye Google Home som kommer i butikk 24. oktober får du tilgang til nyheter fra TV 2 på en helt ny måte, i tjenesten «narrative news». TV 2-tjenesten er tilgjengelig på enheter som benytter Google-assistenten. Nyhetene oppdateres hver time med lyd fra TV 2 Nyhetskanalen.

TV 2 Sumo er et strategisk viktig satsningsområde i TV 2 og det siste året er det investert store ressurser i vekst og utvikling av strømmetjenesten og de ulike tilbudene til brukerne.

TV 2 Nyhetskanalen er Norges eneste rendyrkede nyhetskanal, med oppdateringer gjennom hele døgnet. De siste årene har TV 2 Nyhetskanalen hatt vekst i markedsandeler og er for veldig mange nordmenn deres foretrukne nyhetskilde når det skjer noe stort, eller de bare skal holde seg oppdatert i hverdagen.

– TV 2 Nyhetskanalen har en sterk posisjon blant nordmenn, og det er stadig flere som følger oss. Vi har en nyhetsgaranti, og alt viktig som skjer, får du hos oss. Vi i TV 2 vil være til stede der folk er, og vi tror smarte høyttalere vil bli en viktig del av nordmenns hverdag. Vi er glade for å kunne være med fra start, og å kunne sette vårt preg på denne hverdagen, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

Smarthøyttalere er spådd en stor vekst i Norge de neste årene. I dag har 23-25 prosent av amerikanske husstander en smarthøyttaler.

– Vi har sett at smarte høyttalere raskt har blitt populære i markeder som USA og Storbritannia der de vært til salgs en stund. Når Google nå lanserer i Norge og mange nordmenn har eller ønsker seg en slik høyttaler, er det naturlig for oss i TV 2 å være tilstede. Det er et lite, men viktig bidrag til at vi blir en del av nordmenns fremtidige hverdag, sier TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland.