Sirius med sin første låt på norsk

Foto: Edgar G Bachel

Etter å ha vært aktiv i hiphop-miljøet siden 2002 og med mange hitlåter i sekken, så er Sirius tilbake for første gang på Norsk med en ærlig, personlig og dyp låt. Med på låta har han fått med seg barndomskompis og en av årets Idol deltakere, Eirik Næss.

- "Bilder" har vist seg å bli en viktig låt for meg på flere måter. Da jeg ble signert til plateselskap i 2010, så kom jeg inn i bransjen med null erfaring. Det gjorde også at jeg stolte blindt på folka rundt meg, og på den måten mistet jeg meg selv på veien og fikk smake på noe anger underveis. Denne låta handler om at livet cruiser forbi deg i alt for høy hastighet. Man må være mer tilstede, her og nå. I disse dager går alt  så mye fortere, derfor er det viktigere enn noen gang å stoppe opp og sette pris på det man har rundt seg. Det kan være borte i morgen, forteller Sirius.

Hør Sirius feat Eirik Næss "Bilder" her.

Se musikkvideo her

Etterhvert som tiden har gått, har Sirius lært seg å stole mer på seg selv igjen, og gjøre det han elsker mer enn noe annet. Denne låta har han og Eirik hatt klar i snart to år. Han har sloss mer for «Bilder» enn hva har har gjort for noe annet, nettopp fordi han er så trygg på at dette er han.Sirius er  idag en av Norges mest strømmede rappere med mer enn 20 millioner avspillinger på Spotify alene.

- "Dette er min måte å fortelle en historie på. Heldigvis har jeg gleden av å jobbe med bra folk på Universal, som har gitt meg tiden jeg har trengt på  å finne tilbake til der jeg hører hjemme. Alt vi har kjempet for med denne låta, har lært meg så mye underveis og formet meg som person og artist. Den personen og artisten jeg glemte litt bort på veien hit" - Sirius.

- For meg er Bilder en veldig viktig låt. I en tid der det var store forandringer i livet og hvor jeg følte at kreativitet var i ferd med å forsvinne ut vinduet kom samarbeidet med Sirius på et sykt viktig tidspunkt, og Bilder åpnet opp en helt ny dimensjon for meg hva låtskriving angår, avslutter Eirik Næss

Soundcloud

Manbir Singh Plaha

Promoansvarlig Lokal avdeling

manbir.plaha@umusic.com

Foto: Edgar G Bachel

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Astrid S, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, Seeb, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven