Sir Peter Jackson med ny The Beatles-film

Den anerkjente Oscar-vinnende regissøren Sir Peter Jackson skal regisserer en ny film basert på over 55 timers opptak av The Beatles i studio, spilt inn mellom 2. januar og 31. januar 1969. Dette er opptak som aldri før har vært vist.

Gjennom denne perioden spilte The Beatles inn sitt Grammy-vinnende album Let It Be, som inneholder den Oscar-vinnende tittelsangen. Albumet ble til slutt utgitt 18 måneder senere, i mai 1970, flere måneder etter at bandet ble oppløst.

Filmen var opprinnelig planlagt for en TV-spesial, men ble forvandlet til noe helt annet, i takt med The Beatles sin legendariske opptreden på taket av Apples Savile Row London-kontor som fant sted for nøyaktig 50 år siden i dag.

Om opptakene sier Jackson selv: "The 55 hours of never-before-seen footage and 140 hours of audio made available to us, ensures this movie will be the ultimate ‘fly on the wall’ experience that Beatles fans have long dreamt about - it’s like a time machine transports us back to 1969, and we get to sit in the studio watching these four friends make great music together”.

Selv om The Beatles ble filmet mye i løpet av 1960-tallet - i konserter, intervjuer og filmer, er dette de eneste opptakene som dokumenterer dem på jobb i studio.

Albumet og filmen Let It Be har ofte blitt sett i sammenheng med konflikten bandet gikk igjennom på den tiden.

“I was relieved to discover the reality is very different to the myth. After reviewing all the footage and audio that Michael Lindsay-Hogg shot 18 months before they broke up, it’s simply an amazing historical treasure-trove. Sure, there’s moments of drama - but none of the discord this project has long been associated with. Watching John, Paul, George, and Ringo work together, creating now-classic songs from scratch, is not only fascinating - it’s funny, uplifting and surprisingly intimate. I’m thrilled and honoured to have been entrusted with this remarkable footage - making the movie will be a sheer joy” - sier Jackson.

Filmen blir laget i samarbeid med Sir Paul McCartney, Sir Ringo Starr, Yoko Ono Lennon og Olivia Harrison.

Jackson vil ha med seg teamet han jobbet med på dokumentaren They Shall Not Grow Old, produsentene Clare Olssen og Jabez Olssen. Øvrige regissører er Ken Kamins fra WingNut Films og Jeff Jones og Jonathan Clyde fra Apple Corps.

Opptakene vil bli restaurert av Park Road Post i Wellington i New Zealand ved hjelp av teknikker utviklet for WW1-dokumentarfilmen som ble nominert til en BAFTA for beste dokumentarfilm.

Filmen er for tiden under produksjon, og utgivelsesdato og tittel vil bli annonsert.

Etter utgivelsen av denne filmen, vil en ny og restaurert utgave av den originale Let It Be-filmen, regissert av Michael Lindsay-Hogg, også bli gjort tilgjengelig.

Ny musikk fra Taylor Swift, Snow Boyz, Isac Elliot m.fl.16.8.2019 11:00:49 CESTPressemelding

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album Isac Elliot er endelig ute med ny musikk Lemaitre inntar Den Norske Opera. Taylor Swift slipper i dag låten «Lover», tittelsporet fra hennes og kommende album som slippes neste fredag, 23. august. Magnus Eliassen «Livet må ha nåkka mer». Magnus Eliassen gjorde I juni et storslagent comeback med den nydelige låten «Savna Dæ». Nå er han klar for å slippe «Livet må ha nåkka mer» og også denne gangen står han selv for tekst, musikk, innspilling, produksjon, miks og master. Til helgen er han også tilbake på scenen og skal spille på Parkenfestivalen i Bodø. Remix av Lil Tecca «Ransom» med Juice WRLD ble sluppet denne uken. Hør låten her. «Ransom» er per i dag den mest spilte raplåten i Norge. Bassangeren Ildar Abdrazkov er nå ute med sitt debutalbum Verdi Album på Deutche Grammophon. Har har gjort innspilinger av sentrale verk fra Gisueppe Verdi. Verdi har stått sentralt i Abdrazakovs profesjonelle liv som international opersasanger som

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album16.8.2019 10:32:38 CESTPressemelding

I dag slipper Snow Boyz den siste singelen, Dropp Det, fra det kommende debut-albumet Hvit. Med seg på har de ingen andre enn Bergens store sønn, Kamelen. Snow Boyz har allerede rukket å gi ut tre singler i år, Heia ft. Arif & Unge Ferrari, 1% og Sommerfugl, samt en aksutisk versjon av Himmelen og mer. I dag er brødrene klare med en solid banger featuring Bergens store sønn, Kamelen. Dette er siste låt ut før debut-albumet Hvit slippes 13. September. Dropp Det er produsert av JNS. HØR SNOW BOYZ FEAT. KAMELEN - DROPP DET HER Kamelen fortteller: - “Jeg liker Snow Boyz, og de sendte meg en låt som jeg følte, så det var lett å hoppe på” Snow Boyz om Dropp Det: - “Når snømennene og ørkendyret Kamelen kommer inn på klubben så er det ikke noe vits å ha en diskusjon om hvem som eier stedet, alle ser det på oss! Det er bare å droppe det. Når jeg mener at hun har rompa, så har hun faktisk det. Ikke start en diskusjon med meg om det, dropp det! Du smiler til meg, men innerste inne er du en hater,