Sir Peter Jackson med ny The Beatles-film

Den anerkjente Oscar-vinnende regissøren Sir Peter Jackson skal regisserer en ny film basert på over 55 timers opptak av The Beatles i studio, spilt inn mellom 2. januar og 31. januar 1969. Dette er opptak som aldri før har vært vist.

Gjennom denne perioden spilte The Beatles inn sitt Grammy-vinnende album Let It Be, som inneholder den Oscar-vinnende tittelsangen. Albumet ble til slutt utgitt 18 måneder senere, i mai 1970, flere måneder etter at bandet ble oppløst.

Filmen var opprinnelig planlagt for en TV-spesial, men ble forvandlet til noe helt annet, i takt med The Beatles sin legendariske opptreden på taket av Apples Savile Row London-kontor som fant sted for nøyaktig 50 år siden i dag.

Om opptakene sier Jackson selv: "The 55 hours of never-before-seen footage and 140 hours of audio made available to us, ensures this movie will be the ultimate ‘fly on the wall’ experience that Beatles fans have long dreamt about - it’s like a time machine transports us back to 1969, and we get to sit in the studio watching these four friends make great music together”.

Selv om The Beatles ble filmet mye i løpet av 1960-tallet - i konserter, intervjuer og filmer, er dette de eneste opptakene som dokumenterer dem på jobb i studio.

Albumet og filmen Let It Be har ofte blitt sett i sammenheng med konflikten bandet gikk igjennom på den tiden.

“I was relieved to discover the reality is very different to the myth. After reviewing all the footage and audio that Michael Lindsay-Hogg shot 18 months before they broke up, it’s simply an amazing historical treasure-trove. Sure, there’s moments of drama - but none of the discord this project has long been associated with. Watching John, Paul, George, and Ringo work together, creating now-classic songs from scratch, is not only fascinating - it’s funny, uplifting and surprisingly intimate. I’m thrilled and honoured to have been entrusted with this remarkable footage - making the movie will be a sheer joy” - sier Jackson.

Filmen blir laget i samarbeid med Sir Paul McCartney, Sir Ringo Starr, Yoko Ono Lennon og Olivia Harrison.

Jackson vil ha med seg teamet han jobbet med på dokumentaren They Shall Not Grow Old, produsentene Clare Olssen og Jabez Olssen. Øvrige regissører er Ken Kamins fra WingNut Films og Jeff Jones og Jonathan Clyde fra Apple Corps.

Opptakene vil bli restaurert av Park Road Post i Wellington i New Zealand ved hjelp av teknikker utviklet for WW1-dokumentarfilmen som ble nominert til en BAFTA for beste dokumentarfilm.

Filmen er for tiden under produksjon, og utgivelsesdato og tittel vil bli annonsert.

Etter utgivelsen av denne filmen, vil en ny og restaurert utgave av den originale Let It Be-filmen, regissert av Michael Lindsay-Hogg, også bli gjort tilgjengelig.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan

Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk15.2.2019 09:08:42Pressemelding

Linda Vidala hadde braksuksess med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" sammen med KingSkurkOne i 2017. Hun ble også nominert til årest liveartist under P3 Gull. Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen var med henne på scenen under P3 gull, og det ble sluppet to remixer av «Bængshot», med de nevnte. I dag er hun klar med EPen, "Halvt Norsk", før hun slipper del to, "Halvt Thai", mot sommeren. HØR "HALVT NORSK" HER I fjor høst slapp Linda «Natteravn», hvor hun viste seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Linda og låten var med i NRK programmet “Uten pappa», og dette var første låt ut fra Epen “Halvt norsk”. Våren 2019 skal Linda Vidala slippe to EPer. Epen «Halvt Norsk» er først ut, «Halvt thai» slippes nærmere sommeren. - «Halvt Norsk» er en skildring av den sårbare delen av meg. Den handler om personlige historier, kjærlighet, angst og håp. Ved å blottlegge meg selv på følelsesmessig plan i musikken min, håper jeg noen der ute vil kjenne seg igjen i - og