Sings For The King fra Glen Campbell

Glen Campbells album Sings For The King inneholder 18 nyoppdagede og restaurerte studioopptak fra 1965-1967 som kaster nytt lys på den innflytelsen Campbell hadde på USAs største rock and roll-stjerne, Elvis Presley.

Før Glen Campbells gjennombrudd med "Gentle On My Mind", spilte han inn låter for den legendariske låtskriveren Ben Weisman, som skrev 57 sanger innspilt av Elvis Presley.

Campbell hadde evnen til å synge i Elvis Presleys toneleie og tretten av disse sporene ble innspilt og utgitt av Presley.

Sings For The King fremhever Campbell's utrolige musikalitet og inneholder blant annet “We Call On Him,” en aldri før utgitt duett med vokalene til Presley og Campbell smeltet sammen.

Sings For The King slippes 16. november.

Sings For The King trackliste:

1. We Call On Him (A Duet With Elvis Presley) *

2. Easy Come, Easy Go *

3. Any Old Time

4. Anyone Can Play

5. I Got Love

6. I’ll Never Know *

7. All I Needed Was The Rain *

8. How Can You Lose What You Never Had *

9. Spinout *

10. Magic Fire

11. I’ll Be Back *

12. Love On The Rocks

13. Stay Away, Joe *

14. Cross My Heart And Hope To Die *

15. Clambake *

16. There Is So Much World To See *

17. Do The Clam *

18. Restless

* Recorded by Elvis Presley

Se vedlagt pressemelding for mer info.

Nyhetsbrev fra Universal Music22.2.2019 13:39:34Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/lil-halima-slipper-ny-ep---for-the-dark-days?publisherId=6987388&releaseId=17860841 Lil Halima slipper ny EP - for the dark days Sonny Alven har fått med seg LOVA på ny låt Superstjernen James Bay har fått med seg stortalentet Julia Michaels på den nydelige låten “Peer Pressure”. Britiske Giggs følger opp sin mixtape Wamp 2 Dem fra 2017 med sitt nye studioalbum BIG BAD... Hør det her. Svensk-britiske stjerneskuddet Mabel spiller på Skavlan 23. februar. For øyeblikket er hun aktuell med hitsingelen "Don't Call Me Up". Britiske James TW slipper endelig låten “Suitcase”, som er neste låt fra det kommende debutalbumet Chapters. James TW opptrer på Parkteatret 3.april! Grammy-nominerte Tierra Whack er ute med sin nye singel “Only Child”. Tierra Whack slapp sitt debutalbum Whack World i fjor, inkludert en 15-minutters musikkvideo, til strålende kritikker. Hun ble blant annet Grammy-nominert for sin

Sonny Alven har fått med seg LOVA på ny låt22.2.2019 12:54:22Pressemelding

Sonny Alven sin nye singel "All In My Head" er en solid S/A varemerket produksjon, skrevet sammen med den svenske P3-favoritten og fremadstormende LOVA som også har gjort vokalen på låten. Etter å ha opplevd suksess her hjemme på sin debut for fem år siden, har Sonny satt et stadig større preg på den nordiske og internasjonale elektroniske scenen med jevn produksjon av originale låter og high-end remixer. Oppvokst i Fana bydel i Bergen (likens med sine produsentkollegaer Kygo og Alan Walker), begynte den nå 25 år gamle DJ- og produsenten å slippe remixer på nett allerede i tenårene. Med massiv støtte fra nettsamfunnet ble han fort inspirert til å lage sin egen, originale musikk – samt å tilbringe et par år på universitetet for å studere elektronisk musikk. Dette ledet til en platekontrakt med Universal Music, og hans første hit "Our Youth", var dermed et faktum. Med på låten "All In My Head" er Sveriges raskest voksende nye musikalske eksport, LOVA. Den 20-år gamle popsangeren og låtsk

Lil Halima slipper ny EP - for the dark days22.2.2019 10:00:48Pressemelding

I dag er Lil Halima klar for å slippe sin nye EP, for the dark days, bare under en uke før hun spiller to konserter under årets by:Larm, for andre året på rad. Det ble også nylig offentliggjort at hun er nominert i kategorien “Årets urban” under Spellemannprisen 2018, samt at love songs for bad lovers er nominert til Hyundai Nordic Music Prize. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EPen love songs for bad lovers i oktober 2018. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda Agency og Paradigm Agency. Tidligere i år fikk vi første smakebit fra hennes nye EP, med singelen “Hold Me”. Det var også denne sin

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan