Singelslipp fra The Dogs

Denne fredagen byr på singelslipp fra The Dogs! Foto: Glenn Melling

I dag slipper Norges mest hardtarbeidende rockeband, The Dogs, sin tredje singel fra albumet Before Brutality.

For øyeblikket er The Dogs ute på en omfattende turné landet rundt. Forrige helg rundet de Trondheim Calling, denne helgen er det Lillestrøm og Fredrikstad som står for tur. Midt oppi dette kommer tredje singel fra Before Brutality, og et naturlig valg i disse dager er derfor allsangvennlige «Who’s Gonna Pay». Frontmann Kristopher Schau beskriver den slik:

– Det er vel sjelden vi har vært såpass horete i arrangementet på ei låt som akkurat her. Vi ville ha inn en låt på skiva som vi bare visste ville bli gøy å spille live, og la den opp deretter. Et spedt forsøk på stadionrock med andre ord. Det er bare å lære seg refrenget først som sist, for denne blir værende på settet i laaaang tid fremover.

Hør «Who’s Gonna Pay» her!

For mer informasjon om The Dogs sin «Brutality 2019»-turné, klikk her.

Denne fredagen byr på singelslipp fra The Dogs! Foto: Glenn Melling
Foto: Glenn Melling
Artwork for Who's Gonna Pay

Inge Bremnes - «Naiv (Ianick Remix)»15.2.2019 10:50:19Pressemelding

Inge Bremnes varmer opp til neste ukes show på Parkteatret med en kruttsterk remix fra Ianick. De siste månedene har Inge Bremnes sluppet andreplata Har det no å si, blitt A-listet på NRK P1 for «Tunnelsyn», og attpåtil jobbet med enda mer fantastisk musikk. Om én uke inntar han Parkteateret for å spille nok en uforglemmelig konsert den 22. februar. For å varme opp til dette slippes «Naiv» i dag i elektronisk drakt, i form av en remix med tyngde fra Ianick - en soleklar musikalsk godsak å svinge seg til i forkant av konserten der, altså. Vi gleder oss! Hør «Naiv (Ianick Remix)» her!

Temporary er ute med debutplata25.1.2019 14:13:59Pressemelding

Duoen Temporary har benyttet de siste par årene til å vokse og samtidig forme sin albumdebut When I Leave, som er ute i dag på Drabant Music. Neste uke opptrer de på Byscenen under Trondheim Calling. Med klare nikk til artister som The Tallest Man on Earth, Jonas Alaska og Whitney, har 23- åringene Jonas Utseth Peitersen og Mikael Øgaard satt sammen et album bestående av elleve sanger som Temporary. På When I Leave står disse låtene, i lys av Temporary sitt live-uttrykk, i vekslingen mellom forskjellige besetninger - fra det storslåtte arrangementet i tittellåten, preget av flere lag med vokalharmonier, synther og et orkester av 12-strengere, og videre til den helt nedstrippede låten «Closing Time» hvor det er større rom for stillhet og ettertanke. Hør When I Leave her! Temporary lager musikk innenfor folk-pop sjangeren, men viser med sin albumdebut hvordan dette kan utfordres og strekkes innenfor sitt melankolske landskap av vokalharmonier og fengende melodilinjer. Etter å ha sluppet

4ETG slipper to etterlengtede låter25.1.2019 10:37:38Pressemelding

I dag kommer det ikke bare én, men to låter fra 4ETG-gjengen! Etter betraktelig etterspørsel fra 4ETG sine fans, slipper gjengen i dag «Penis Shakerz» - den fiktive russelåta som de lagde i forbindelse med den dramatiske sktesjen «RUSS 2018». Parallelt fremkaller de minner om varmere tider med «Brun på hele kroppen»; 4ETG sin lille sommerhit med et satirisk skråblikk på hysteriet omkring anskaffelse av en solbrun hudfarge. 4ETG er en YouTube-kanal i NRK drevet av profilene Martha Leivestad, Jonas Lihaug Fredriksen, Henrik Hildre og Henrik Farley. Hør «Penis Shakerz» her, og hør «Brun på hele kroppen» her!

Påls butikk covrer norske helter18.1.2019 11:42:47Pressemelding

Da Påls butikk bestemte seg for å spille inn en coverlåt, var det ikke hvilket som helst band de valgte. De gikk for intet mindre enn én av de fire store i norsk rockhistorie, selveste deLillos, og det med låta «Suser avgårde alle mann» som er ute på Drabant Music i dag! – Noe av det vi har satt aller mest pris på med deLillos, er nettopp hvor gode de er som rockeband. Og det ønsket vi å bejuble med å ta den fantastiske låta «Suser avgårde alle mann» og spille den inn med vårt eget uttrykk, sier Påls butikk. Hør «Suser avgårde alle mann» her! Påls butikk forsøker å stå midt i rocken, og coverversjonen av «Suser avgårde alle mann» er produsert, mikset og masteret av Nick Terry, som tidligere har jobbet med band som Oslo Ess og Kvelertak. Det gode samarbeidet er videreført i innspillingen av en EP som slippes våren 2019 – den fjerde utgivelsen fra Påls butikk siden opprettelsen i 2015.

Ida Jenshus er ute med ny musikk18.1.2019 10:49:39Pressemelding

På den ferske singelen «Heartland», viser Ida Jenshus sin politiske side. De siste tre-fire årene har Ida Jenshus reist mye mellom Norge og USA. Hun har vært øyenvitne til at det politiske tussmørket har blitt stadig mer tiltagende, sammenlignbart nå med det som astronomer kaller «sonisk tussmørke» (helt sant). En høyrebølge som ingen vet hvor skal ende. Sammen med den unge Namsos-låtskriveren Jonas Ledang, har Ida formulert en tekst som begynner med setningen «They say there’s always been a wall there/ To keep the heart out of the heartland..», men som raskt kontrer med diametralt mer optimistiske «Let them know what’s in your heart now/ Play that rock and roll/ Rock and roll». Hør «Heartland» her! «Heartland» viderefører noe av det majestetiske lydbildet som radiolytterne fikk en forsmak på på den første singelen fra plata, «Love You A Litte Less», som gikk rett inn på A-lista til NRK P13 da den ble sluppet. Denne gangen er musikken som en sonisk luftspeiling der groove, gitar, synth

4ETG starter året med «Rikkes anthem»11.1.2019 14:55:35Pressemelding

Humorkanalen 4ETG på YouTube har laget en sang om sin favorittdeltager fra fjorårets sesong av «Ex on the Beach», Rikke Isaksen. Etter å ha ventet på en sang om Rikke hele høsten, måtte gutta ta saken i egne hender og komponere noe selv. Med en god dose humor og selvironi synger Henrik Farley og Jonas Lihaug Fredriksen med Kristoffer Ullevoldsæter om hvor undervurdert og fantastisk hun er på «Rikkes anthem». Nå håper guttene på at publikum vil komme med forslag i kommentarfeltet på YouTube-kanalen, om hvem de skal lage sang om neste gang. Se musikkvideoen her, og legg til «Rikkes anthem» i favorittspillelista di her!