Singapore Airlines serverer den beste vinen i luften

Singapore Airlines toppet nylig det britiske magasinet Business Travellers konkurranse ”Cellars in the sky”. Juryen smakte seg gjennom 250 viner fra 35 ulike selskaper før Singapore Airlines stakk av med seieren som flyselskapet med den beste vinkjelleren.

Singapore Airlines har som mål å kunne tilby kundene den beste vinen om bord, og har et eget vinpanel som hvert år smaker seg gjennom ca 1000 ulike viner. Utseende, duft og smak blir nøye vurdert opp mot den tørre luften som påvirker smaksløkene våre når vi flyr.

- Jo lenger man flyr, desto viktigere er opplevelsen om bord. Dette inkluderer god mat og drikke. Mange av våre passasjerer er i tillegg over gjennomsnittet interessert i vin, og velger vårt selskap fordi de vet at vi har både et godt vinutvalg og gode viner om bord, sier Henrik Hanevold, Salgssansvarlig for Singapore Airlines i Norge.

Årlig serveres det mer enn to millioner flasker om bord i Singapore Airlines fly rundt om i verden, hvorav ca 200 000 flasker er Champagne.  Flyselskapet er spesielt kjent for å være det eneste flyselskapet som serverer både Dom Pérignon og Krug Grande Cuvee til passasjerer i Suites og First Class.

Beste vintilbud:

Gullmedalje: Singapore Airlines

Sølvmedalje: Cathay Pacific

Bronsemedalje: Korean Air og Qantas

God omtale: Qatar Airways

For flere opplysninger eller bilder:

Flerveis Kommunikasjon, Lena Petersson, lena@flerveis.no, tel 92281518

Singapore Airlines, Henrik Hanevold, henrik_hanevold@singaporeairlines.com.sg, 92210974