Singapore Airlines satser på USA med nye ruter til San Fransisco og Los Angeles.

Singapore Airlines starter opp en ny direkterute non-stop mellom Singapore og San Francisco. I tillegg dobler verdens mest prisbelønte flyselskap antall avganger til Los Angeles.

Ruten Singapore-San Francisco blir flyselskapets lengste direkterute. Når selskapet får sine nye fly av typen A350-900ULR på vingene i 2018 venter enda lengre ruter – nemlig Singapore-New York og Singapore-Los Angeles non-stop.

Flytiden på den nye Singapore-San Francisco ruten blir på mellom 14 til 18 timer - avhengig av retning og tid på året. Selve reisen er på 13 600 kilometer.

- Våre kunder har etterspurt flere ruter til USA, og med ny direkterute til San Francisco og to daglige avganger til Los Angeles vil kundene våre få et meget godt tilbud til disse to populære destinasjonene, sier Ms. Lee Wen Fen, Senior Vice president Marketing planning,

Singapore Airlines vil fly non-stop til San Francisco med en Airbus 350-900. Første fly går 23. oktober i år.

For flere opplysninger eller bilder:

Singapore Airlines, Henrik Hanevold, henrik_hanevold@singaporeairlines.com.sg, 92210974

Flerveis Kommunikasjon, Lena Petersson, lena@flerveis.no, tel 92281518