Singapore Airlines og B&O i samarbeid; Luksuslyd fra Bang & Olufsen om bord på Singapore Airlines (SIA).

Danske Bang & Olufsen skal levere hodetelefoner av typen Beoplay H9i til Singapore Airlines dyreste klasser; Suiter og First Class. Hodetelefonen er selvfølgelig kompatible med SIAs Kris-World in-flight underholdningssystem, og blir å finne om bord på SIAs A380 og B777-300ER. Utrullingen starter allerede nå i oktober.

Snart kan passasjerene i suitene på Singapore Airlines A380 og i første klasse på B777-300ER oppleve luksuslyd fra Bang & Olufsen.

«Singapore Airlines gleder seg til samarbeidet med B&O. Vi er alltid på utkikk efter nye, innovative måter å optimere kundeopplevelser på, og med B&Os høye kvalitet er vi overbeviste om at samarbeidet vil bedre opplevelsen for våre passasjerer», sier Singapore Airlines, Yeoh Phee Teik, ansvarlig for Customer Experience.

Med Bang & Olufsens Beoplay H9i får man ikke bare B&Os signaturlyd - men også Active Noise Cancellation og opp til 18 timers spilletid. Dette betyr at passasjerene kan se tv-serier og filmer non-stop selv på de lengste reisene - eller bare bruke hodetelefonen til å stenge all lyd ute når de skal sove eller slappe av. Som en del av samarbeidet, vil også utvalgte produkter fra B&O være tilgjengelige for kjøp i SIAs egen butikk; KrisShop.com.

Oslo 1. oktober, 2018

For mer informasjon og/eller bilder kontakt;

Henrik Hanevold, Sales Manager Nordic Leisure Travel på Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg eller

lena@flerveis.no

Snart kan passasjerene i suitene på Singapore Airlines A380 høre på sin favorittartist med Beoplay H9i.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner. Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon.

I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble blant annet i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007. Da lettet verdens verdens største passasjerfly - Airbus A380. I 2013 satte selskapet en ny standard for flyreiser i Premium klassene, og i 2017 lansrte Singaporer Airlines "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class om bord på sine fly av typen A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med flytypen; A350-900 ULR.

Singapore Airlines flyflåte består av 110 passasjerfly med ytterligere 119 i bestilling og opsjon. Rutenettverket omfatter 104 destinasjoner i 37 land.