Singapore Airlines og B&O i samarbeid; Luksuslyd fra Bang & Olufsen om bord på Singapore Airlines (SIA).

Danske Bang & Olufsen skal levere hodetelefoner av typen Beoplay H9i til Singapore Airlines dyreste klasser; Suiter og First Class. Hodetelefonen er selvfølgelig kompatible med SIAs Kris-World in-flight underholdningssystem, og blir å finne om bord på SIAs A380 og B777-300ER. Utrullingen starter allerede nå i oktober.

Snart kan passasjerene i suitene på Singapore Airlines A380 og i første klasse på B777-300ER oppleve luksuslyd fra Bang & Olufsen.

«Singapore Airlines gleder seg til samarbeidet med B&O. Vi er alltid på utkikk efter nye, innovative måter å optimere kundeopplevelser på, og med B&Os høye kvalitet er vi overbeviste om at samarbeidet vil bedre opplevelsen for våre passasjerer», sier Singapore Airlines, Yeoh Phee Teik, ansvarlig for Customer Experience.

Med Bang & Olufsens Beoplay H9i får man ikke bare B&Os signaturlyd - men også Active Noise Cancellation og opp til 18 timers spilletid. Dette betyr at passasjerene kan se tv-serier og filmer non-stop selv på de lengste reisene - eller bare bruke hodetelefonen til å stenge all lyd ute når de skal sove eller slappe av. Som en del av samarbeidet, vil også utvalgte produkter fra B&O være tilgjengelige for kjøp i SIAs egen butikk; KrisShop.com.

Oslo 1. oktober, 2018

For mer informasjon og/eller bilder kontakt;

Henrik Hanevold, Sales Manager Nordic Leisure Travel på Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg eller

lena@flerveis.no

Snart kan passasjerene i suitene på Singapore Airlines A380 høre på sin favorittartist med Beoplay H9i.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner, og helt siden oppstarten har vi hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Vi i Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er Singapore Airlines det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble nylig kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines 2018». Singapore Airlines flyflåte er på 110 passasjerfly, og selskapet har ytterligere 119 fly i bestilling og opsjon. Rutenettverket, inkludert SilkAir og Singapore Airlines Cargo, omfatter hele 104 destinasjoner i 37 land.

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007 med første flyvning i verden med Airbus 380 - verdens største passasjerfly. I 2013 introduserte Singapore Airlines en ny serie av kabine-produkter, og satte en ny standard for flyreiser i premium klassen. I 2017 oppgraderte Singaporer Airlines sine A380, og lanserte "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien - denne gangen med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med en helt ny flytype; A350-900 ULR. Helt i tråd med selskapets mål om å være det ledende selskapet innen luftfart.

Fokus på helse og velvære når Singapore Airlines lanserer verdens lengste flight.29.8.2018 13:29:05Pressemelding

11. oktober letter verdens lengste flight fra Singapore til New York, og Singapore Airlines blir verdens første flyselskap som tar i bruk en Airbus A350-900ULR. Det blir kun to klasser om bord; Business og Premium Economy, og for de 161 passasjerene har verdens beste flyselskap utviklet et eget «velvære program» i samarbeid med Canyon Ranch - verdens ledende wellness selskap.