Singapore Airlines kåret til verdens beste flyselskap av TripAdvisor for andre året på rad.

Singapore Airlines, verdens mest prisvinnende flyselskap, er blitt kåret til "Best Airline in the World" av TripAdvisors brukere.

Singapore Airlines til topps i prestisjetung kåring.

- Vi er veldig fornøyde med å vinne denne prestisjetunge prisen for andre året på rad, sier Mr. Goh Choon Phong, CEO i Singapore Airlines.

- Vi ønsker å takke alle våre kunder for støtten, og ikke minst vårt personale som hver dag over hele verden gjør det lille ekstra for å gi våre kunder verdens beste reiseopplevelse.

Bryan Saltzburg, President i TripAdvisor Flights, Cruise & Car gratulerer Sinagpore Airlines med prisen.

– Gratulerer nok en gang til Singapore Airlines som vinner i kategorien “Travellers’ Choice Airlines”. Denne prestisjetunge prisen kårer de reisendes favoritt-flyselskap basert på data fra vårt globale nettverk. Prisen er et bevis på uovertruffen kvalitet, service samt meget god verdi for pengene.

- Teamet i Singapore Airlines har all grunn til å være stolte over utmerkelsen. Reisende fra hele verden har kåret Singapore Airlines til deres foretrukne flyselskap, avslutter Saltzburg.

Vinnerene av "Travellers’ Choice Awards" for flyselskap 2019 er basert på anbefalinger og tilbakemedlinger fra TripAdvisors brukere over en 12 måneders periode.

Oslo, 2. april 2019

Singapore Airlines til topps i prestisjetung kåring.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner, og helt siden oppstarten har vi hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Vi i Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er Singapore Airlines det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble nylig kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines 2018». Singapore Airlines flyflåte er på 110 passasjerfly, og selskapet har ytterligere 119 fly i bestilling og opsjon. Rutenettverket, inkludert SilkAir og Singapore Airlines Cargo, omfatter hele 104 destinasjoner i 37 land.

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007 med første flyvning i verden med Airbus 380 - verdens største passasjerfly. I 2013 introduserte Singapore Airlines en ny serie av kabine-produkter, og satte en ny standard for flyreiser i premium klassen. I 2017 oppgraderte Singaporer Airlines sine A380, og lanserte "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien - denne gangen med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med en helt ny flytype; A350-900 ULR. Helt i tråd med selskapets mål om å være det ledende selskapet innen luftfart.

Singapore Airlines tar flymat til nye høyder i samarbeid med nordisk Michelin-restaurant!27.2.2019 08:00:00 CETPressemelding

Singapore Airlines, verdens mest prisvinnende flyselskap, har sammen med den danske Michelin-restauranten Kokkeriet utviklet fire nye retter som skal serveres om bord på den populære København-Singapore ruten. Rettene er inspirert av tradisjonell dansk husmannskost med nordisk tvist, og skal sende passasjerenes smaksløker til himmels med ingredienser som nyperose, rabarbra og god, gammeldags kruspersille.

Fokus på helse og velvære når Singapore Airlines lanserer verdens lengste flight.29.8.2018 13:29:05 CESTPressemelding

11. oktober letter verdens lengste flight fra Singapore til New York, og Singapore Airlines blir verdens første flyselskap som tar i bruk en Airbus A350-900ULR. Det blir kun to klasser om bord; Business og Premium Economy, og for de 161 passasjerene har verdens beste flyselskap utviklet et eget «velvære program» i samarbeid med Canyon Ranch - verdens ledende wellness selskap.