Singapore Airlines i samarbeid med Michelin-meieri

Lokale råvarer og unike smaksopplevelser er stikkord når Singapore Airlines, et av verdens mest prisvinnende flyselskap, velger samarbeidspartnere. Denne gangen har valget falt på osten Comandante fra det lille gårds-meieriet Sønderhaven. Et meieri som tidligere har levert smør til Michelin-restauranten Noma.

Singapore Airlines inngår samarbeid med Michelin-meieri. Så nå blir det lekker ost i høyden.

Med respekt for naturen

Sønderhaven Gårdmeieri har som visjon å produsere autentiske matvarer med ærlighet, respekt og ærbødighet ovenfor naturen. De er også det eneste meieriet i Danmark som har både meieri og melkekyr på samme sted.

- Hos oss er kyrne på den ene siden av gårdsplassen og meieriet på den andre. Vi har 100 prosent sporbarhet fra forets opprinnelse til ferdig ost og smør, forklarer Preben Ørum fra Sønderhaven.

- Smaken og sporbarheten var avgjørende for valget av Sønderhaven. Samarbeidet er en del av vår globale strategi ”from farm to plane” –   eller ”fra bondegård til fly” - hvor målet er å tilby våre passasjerer lokale matopplevelser i verdensklasse, sier Allan Hoffery, Sales and Communications Manager hos Singapore Airlines i Norden.

Osten fra Sønderhaven serveres i Business Class på strekningen København-Singapore. En populær rute blant mange norske forretnings.- og feriereisende.

Oslo, 5. juni 2019

For mer informasjon/bilder kontakt:

Henrik Hanevold, Sales Manager Nordics Leisure Travel, Singapore Airlines Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg, mob; 922 10 974

lena@flerveis.no, mob; 922 81518.

Sønderhaven Meieri har både kyr og meieri på samme sted. Det betyr kortreist og sporbar produksjon av ost og smør.
Det er osten Comandante som blir å finne om bord i de høyere luftlag.

Singapore Airlines startet opp i 1972 med 10 fly til 22 destinasjoner, og helt siden oppstarten har vi hatt som mål å være markedsleder innen lufttransport. Vi i Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er Singapore Airlines det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble nylig kåret til verdens beste flyselskap i den prestisjetunge «Travellers’ Choice Awards for Airlines 2018». Singapore Airlines flyflåte er på 110 passasjerfly, og selskapet har ytterligere 119 fly i bestilling og opsjon. Rutenettverket, inkludert SilkAir og Singapore Airlines Cargo, omfatter hele 104 destinasjoner i 37 land.

Som medlem av Star Alliance skrev Singapore Airlines luftfartshistorie i oktober 2007 med første flyvning i verden med Airbus 380 - verdens største passasjerfly. I 2013 introduserte Singapore Airlines en ny serie av kabine-produkter, og satte en ny standard for flyreiser i premium klassen. I 2017 oppgraderte Singaporer Airlines sine A380, og lanserte "hotellrom" i luften i First Class og dobbeltseng i Business Class. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien - denne gangen med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York med en helt ny flytype; A350-900 ULR. Helt i tråd med selskapets mål om å være det ledende selskapet innen luftfart.

Singapore Airlines tar flymat til nye høyder i samarbeid med nordisk Michelin-restaurant!27.2.2019 08:00:00 CETPressemelding

Singapore Airlines, verdens mest prisvinnende flyselskap, har sammen med den danske Michelin-restauranten Kokkeriet utviklet fire nye retter som skal serveres om bord på den populære København-Singapore ruten. Rettene er inspirert av tradisjonell dansk husmannskost med nordisk tvist, og skal sende passasjerenes smaksløker til himmels med ingredienser som nyperose, rabarbra og god, gammeldags kruspersille.

Fokus på helse og velvære når Singapore Airlines lanserer verdens lengste flight.29.8.2018 13:29:05 CESTPressemelding

11. oktober letter verdens lengste flight fra Singapore til New York, og Singapore Airlines blir verdens første flyselskap som tar i bruk en Airbus A350-900ULR. Det blir kun to klasser om bord; Business og Premium Economy, og for de 161 passasjerene har verdens beste flyselskap utviklet et eget «velvære program» i samarbeid med Canyon Ranch - verdens ledende wellness selskap.