AutoSim

Simulatorteknologi fra Tromsø skal gjøre tankbilsjåførene i Thailand sikrere i trafikken

Tankbilene utgjør en ekstra stor fare i trafikken med sin flytende, forurensende og eksplosive last. Som første ute i verden tar Shell Thailand nå grep for å minske risikoen for ulykker blant sine sjåfører.

LoxSim har kjøpt simulatoren fra AutoSim AS og har bygget opp et treningssenter i Bangkok for å levere avansert kjøretrening til større transportselskaper i Thailand.

Dette gjøres gjennom avansert trening i en kjøresimulator levert fra AutoSim AS i Tromsø. Shell sin internasjonale sikkerhetssjef som har kjørt i simulatoren var imponert. Han sa at dette var svært lovende, og så fram til tilsvarende muligheter for Shell også andre steder i verden.

LoxSim, en datterbedrift av det børsnoterte konsernet Loxley, har kjøpt simulatoren fra AutoSim AS i Tromsø. De har bygget opp et treningssenter i Bangkok for å levere avansert kjøretrening til større transportselskaper i Thailand, hvor Shell er deres første store faste kunde. Foruten å gjøre sjåførene bedre forberedt på farer under kjøring med og uten last, vil opplæringen også omfatte kurs for lavere brennstoff forbruk og karbonutslipp, – altså mer miljøvennlig kjøring.  Kjøresimulatoren er konstruert og bygget ved hjelp av dagens mest moderne maskinvare og programvare, og plasserer seg kvalitetsmessig fremst i et konkurrerende marked.

Daglig leder i AutoSim, Martin Hansen, opplyser at selskapet gjennom sin 25-årige virksomhet har rukket å bli en global leverandør av større kjøresimulatorer og tilsvarende programvare med kunder i 20 land og i alle verdensdeler.

Kontakt:

Martin Hansen, CEO
martin@autosim.no

Bilder

Last ned bilde
Fra venstre, Adm. Direktør for LoxSim Wansit Chatikavanij, dernest Styreleder for Shell Thailand Asada Harinsuit.
Last ned bilde

Om AutoSim

AutoSim
Strandvegen 106
9006 Tromsø

AutoSim driver utvikling, produksjon og salg av kjøresimulatorer og arbeider i et internasjonalt marked.

Følg saker fra AutoSim

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra AutoSim på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.